Går verkligen till historien som ett av de mest bestialiska dåd och mord som utförts i Sverige. Att på måfå bara åka hem till ett par och lustmörda dem. Förvisso får det också betecknas som rånmord men det var mer en bonus för mördaren och det lilla i sammanhanget. Så vidrigt och sjukt.
Tror du verkligen att det var på måfå? Med tanke på tillvägagångssättet och inköpen av diverse attiraljer för ändamålet så verkar det ju som han hade planerat att attackera detta par i förväg. Jag menar att det känns mindre troligt att han skulle valt ut just dessa på samma dagen som morden skedde.
Undrar vilket det felaktiga vittnet var? Och vem som skulle ha varit rätt person.
Jag är på rättegången. Personen som kom och skulle vittna jobbade på Mekonomen och personen som var tänkt att komma jobbar på Teknikmagasinet. Båda dessa personer har olyckligtvis samma namn.
Det rätta vittnet från Teknikmagasinet hörs via telefon strax. Det är paus nu.
Jag är på rättegången. Personen som kom och skulle vittna jobbade på Mekonomen och personen som var tänkt att komma jobbar på Teknikmagasinet. Båda dessa personer har olyckligtvis samma namn.
Det rätta vittnet från Teknikmagasinet hörs via telefon strax. Det är paus nu.
Jag kan inte påminna mig om att Mekonomen nämnts i FUP. Undrade inte personen vad denne skulle till en mordrättegång att göra? Själv hade jag nog ringt och stämt av....
Har också varit inne på någon annonsförsäljning. Men det borde kommit fram i förhör med bland annat sambon, kan man tycka.
Mr TQ, du tror inte det kan vara så att han var ute efter att leva ut sina fantasier om att mörda någon, att göra det perfekta mordet som han tänkt på i många år?
Han stannar till vid deras hus som ligger ute på landet, frågar efter vägbeskrivning och ber om att få låna toa för att få lite koll på vilka som befann sig i huset och för att förbereda sig lite. Sen när han går ut från toa gör han slag i saken.
Ungefär så tror jag det gick till.
Senast redigerad av Qwart 2018-03-06 kl. 16:01.
Funderar litet på de olika saft- och sockerlösningarna som hittades uthällda/spridda på brottsplatsen. Syftet har ju uppenbarligen varit att försöka förstöra dna-spår.
Eftersom EG, utifrån de dvd-fynd som gjordes i hans bostad, verkar vara väldigt inspirerad av csi-serier och liknande, kan man undra om han visste att dna-molekyler utgörs av fosfat, socker, och kvävebaser? Och att just sockret på brottsplatsen var tänkt att försvåra analysen extra mycket på lämnade dna-spår. (Dvs. att hans kontamination med olika vätskor inte enbart skulle fungera som vilka spårförstörare som helst - typ såpa, klorin, sprit etc - utan att han medvetet var ute efter specifikt sockerhaltiga lösningar för att kontaminera det socker som finns naturligt i dna-molekyler).
Med tanke på att flera av hans gamla vänner vittnat i FUP att EG skulle ha varit "väldigt smart" - och därtill intresserad av forensic-fiction - så kanske hans tankar gick i dessa banor när han ville genomföra det "perfekta brottet". Som den psykopat han verkar vara.
Den enda slutsats jag drar är att hans gamla vännrt är osmartare än Edvin och upplever honom därför smart... Han är dummare än dummast! Iq-befriad idiot som tror att han kan prata sig ur det här.
Edvin är absolut inte smart, inte heller kunnig om hur man genomför det "perfekta mordet". Han tar med sig sin mobil till brottsplatsen och tar dessutom ut pengar från en bankomat med offrens kort. Han visste omöjligt att kameran var avslagen på söndagar, där hade han bara tur att han inte fastnade på bild och åkte dit inom några dygn. Han betalar dessutom allting han köper relaterat till mordet med sitt kort, dessutom väldigt tätt inpå då mordet sker.
Hans mordfantasi han berättar om tidigare i förhören innehåller även den ett mobilspår. Där skulle han till och med ringa UPP offret för att locka honom till mordplatsen. Nej, Edvin är riktigt korkad.
Senast redigerad av 5549 2018-03-06 kl. 16:53.
Det måste ju helt enkelt bero på att hon är kvinna eller hur ?
Så kass kan hon ju inte vara , hon håller ju just nu på att se till att din
själsfrände E**** kommer att få livstids fängelse som ensam GM .
Haha håller med dig. Rätt roligt dock att läsa det han skriver då han verkar fattat tycke om E😀