2018-03-05, 15:29
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnDoes
Nu vet ju inte jag vad du menar med att sina liv brakat åt skogen. MEN om jag hade lyckats "festa" ihjäl ett av mina barn samt fått de andra omhändertagna av soc (alla återstående fyra) haft stora skulder hos kronis inget boende och bli vräkta så vet jag inte riktigt vad mer man kan göra innan livet räknas att snarare "gått käpprätt åt helvete"

Haha, spot on!
Citera
2018-03-05, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ameqiw

Sedan var det ju det här som det stod om i Expressen för en tid sedan:

https://www.expressen.se/gt/alicia-8-lamnades-gratande-vid-vagkanten/

Det var ju förvisso hemskt och inte okej men det är mycket drama kring en och samma familj kan jag tycka.

Man kan ju tycka att om man precis flyttat och tvingar sin lilla dotter åka buss själv utan att möta upp henne vid bussen och busschauffören frågar den lilla gråtande flickan i bussen vart hon bor och hon svarar jag vet inte, varpå busschauffören ser till att hon ändå kommer hem med hjälp av en kvinna ifrån kyrkan som viste vart flickan hörde hemma. Då bör man nog mer skall ransaka sig själv om varför man inte möter sin dotter vid den nya busstationen istället för att sitta hemma än att gnälla på busschauffören som gjorde allt i sin makt för att flickan skulle kunna komma hem...
Citera
2018-03-06, 12:00
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Om du vill rapportera här om rättegången så är vi säkert flera som blir tacksamma.
Har suttit med under förmiddagen, och kommer att vara på plats när förhandlingarna återupptas 13:30. Kort sammanfattning! Bröderna har helt tomma ögon! Helt fyllda av skuld! Så gott som samtliga åhörare har koppling till de åtalade! Personer med ansiktes/hals tatueringar. Kärringar plus 40 med djupa urringningar och brösttatueringar. Allt andas misär. Flickan har dött av karfentanyl, som är ett bedövningsmedel inom veterinärmedicin och stora djur. Riktigt eländigt!
Citera
2018-03-06, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in2lad
Har suttit med under förmiddagen, och kommer att vara på plats när förhandlingarna återupptas 13:30. Kort sammanfattning! Bröderna har helt tomma ögon! Helt fyllda av skuld! Så gott som samtliga åhörare har koppling till de åtalade! Personer med ansiktes/hals tatueringar. Kärringar plus 40 med djupa urringningar och brösttatueringar. Allt andas misär. Flickan har dött av karfentanyl, som är ett bedövningsmedel inom veterinärmedicin och stora djur. Riktigt eländigt!

Man ser hur WT eliten sitter i en sal.
Citera
2018-03-06, 15:43
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuppis
Man ser hur WT eliten sitter i en sal.
Det var en otrolig upplevelse att sitta med under dagens förhandling. Vi åhörare var avskilda från rättssalen med glasvägg, men det fanns mikrofoner framför varje deltagare och högtalare i åhörarrummet. Vilken misär!!! Rättens ordförande fick efter en stund förklara att förhandlingen fördes i rättssalen, inte hos åhörarna. Anhöriga satt och kallade vittnen för FITTA och annat. Äldre damer med klara missbruksproblem och brösttatueringar.

Kriminalteknikern beskrev huset som kaos, tillade att han uttryckte sig milt. Trasiga hamsterburar och spya och sågspån i föräldrarnas säng! Rättsläkare som beskrev att den döda flickan hade karfentanil i sig. Karfentanil är en veterinärmedicin och används när stora djur ska sövas. Karfentanil är enligt rättsläkaren 10 000 gånger starkare än morfin.

Det här är människor som INTE blir överraskade att det står en stulen Ford Mustang på garageuppfarten. Och har ingen förklaring hur den kom dit. Det här är människor som upplever det normalt att starta bilen med startkablar.

Dagen gick till att åklagaren gick igenom målet och hade 4 vittnen, 2 rättsläkare 1 kriminaltekniker och killarnas syster. Som av åhörarna gick under benämningen "FITTA".

Imorgon är den sista rättegångsdagen och jag har för avsikt att vara där. Dagens sista vittne dök inte upp, han var kallad av försvaret. Flera gången under åklagaren förhör med vittnen var jag nära att grina! Så'n enorm misär.
Citera
2018-03-06, 16:55
Medlem
Kan någon vänlig själ reda ut begreppen för mig, det är så många namn? Vem är Angelica och Nathalie?
Vad har Martin med detta att göra? Vad heter mamman och morbrodern till dessa gossar?
Citera
2018-03-06, 17:09
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beskow
Kan någon vänlig själ reda ut begreppen för mig, det är så många namn? Vem är Angelica och Nathalie?
Vad har Martin med detta att göra? Vad heter mamman och morbrodern till dessa gossar?
Angelica är syster till gossarna. Nathalie är Andreas tidigare fru. Martin Westin, som skulle vittnat idag är ihop med Angelica. Angelika kallades "FITTA" av åhörarna under hennes vittnesmål. Andreas heter Westin i efternamn, just saying....
Citera
2018-03-06, 18:20
Medlem
Namn rättelse

Citat:
Ursprungligen postat av Beskow

Läst bilagorna som publicerats här och fått det till följande.
Angelica, Andreas och Dennis är syskon
Martin och Nathalie är syskon
Nathalie är gift med Andreas (därav efternamnet Westin efter nathalie)
Angelica har två barn med Martin som är Nathalies bror.

Någon som vet vem Viktor*a Ol*son 48år är som står skriven på samma adress som Nathalie i det hus utanför Lysekil. Uppenbarligen samma som Angelica bott i och inte fått dottern lämnad av skolbussen verkar som om alla bott på samma adresser, är denne Viktoria mamma till någon av dem?

Hörde idag av en bekant med hundintresse att Viktoria och (Nathalie eller angelica) hade funnits på en efterlysning på Facebook efter att tagit två hundar (mindre variant) och sedan inte betalt för dem. Har dock inte sett detta själv så vet inte hur stor sanning det ligger bakom det. Någon duktig facebook detektiv får gärna se om d finns någon sanningshalt i det.
Senast redigerad av JohnnDoes 2018-03-06 kl. 18:25. Anledning: Namn rättelse
Citera
2018-03-06, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in2lad
Satt även en tjock sliskig trädkramare med fett hår.. Riktigt Obehaglig tjej
Citera
2018-03-06, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycktill
Satt även en tjock sliskig trädkramare med fett hår.. Riktigt Obehaglig tjej
Undrar om hon inte hade långkjol också
Citera
2018-03-06, 19:14
Medlem
Vad är detta för människor egentligen? Känns som ett påhittat rättsfall i en högstadieskola.

Följde liverapporteringen på Bohusläningen idag och kan inte låta bli att tycka det är pinsamt, hela rättegången är pinsam. Både vid första och andra rättegången så fick åhörarna tillsägelse av ordförande och jag är tacksam för att jag inte närvarade på plats.

Vad är detta för jävla människor egentligen? En liten flicka har fått sätta livet till på grund av oansvariga föräldrar och alla i barnets närhet verkar vara mer eller mindre intelligensbefriade.

Jag gick med i den där Facebookgruppen "Kriminalfall världen över" då det handlade om Hailey och har nu återupptagit mitt snokande när detta uppmärksammades. Det är otroligt svårt att låta bli att kommentera i de aktuella trådarna. Nu har det förvisso lagt sig lite och endast några "vänner" till de drabbade återstår men dessa verkar ju inte heller ha alla hästar hemma.

Livesändningen med denna "M*athias" fick jag stänga ned då det var så pinsamt att jag blev illamående. Alla verkar vilja passa på att tjäna lite tid i rampljuset.

Så återigen. Vad är detta för människor? Är de WT hela bunten? Den vettigaste i hela sammanhanget verkar vara brodern som har ett ganska utbrett missbruksproblem. Det säger ju en del om de övriga.

Alla människor som varit i närheten av detta brott, som har vistats i närheten av den åtalade, som nu sitter på åhörarbänken och beter sig som idioter och som har barn borde bli föremål för utredning hos socialen. Ingen av dem verkar vara kapabla till at ta hand om sig själva än mindre ett barn.
Citera
2018-03-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnDoes
Läst bilagorna som publicerats här och fått det till följande.
Angelica, Andreas och Dennis är syskon
Martin och Nathalie är syskon
Nathalie är gift med Andreas (därav efternamnet Westin efter nathalie)
Angelica har två barn med Martin som är Nathalies bror.

Någon som vet vem Viktor*a Ol*son 48år är som står skriven på samma adress som Nathalie i det hus utanför Lysekil. Uppenbarligen samma som Angelica bott i och inte fått dottern lämnad av skolbussen verkar som om alla bott på samma adresser, är denne Viktoria mamma till någon av dem?

Hörde idag av en bekant med hundintresse att Viktoria och (Nathalie eller angelica) hade funnits på en efterlysning på Facebook efter att tagit två hundar (mindre variant) och sedan inte betalt för dem. Har dock inte sett detta själv så vet inte hur stor sanning det ligger bakom det. Någon duktig facebook detektiv får gärna se om d finns någon sanningshalt i det.

Tusen tack. Det var en salig röra och hög inavelsgrad i denna släkten vill jag lova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in