Citat:
Håller med det är helt fascinerande dom väljer helt olika strategier. Samtidigt i Martins fall är hans namn ute och alla vet om vad som hänt, inte kul ens då besöka mataffären på landet. Att Anders springer på Svenska Brasseriers krogar hela dagarna vittnar ändå om att det är sanktionerat från ägaren PG Nilsson. Annars hade han avvisats från de ställen han besöker. Märkligt ändå denna koncern tillåter det, dom måste ju ha en HR avdelning som vet hur sådana här ärendens skall skötas. Jag hade aldrig riskerat det mot kunder, gäster och personalen. Kraften i metoo skall inte underskattas för ett företag som inte tar det på allvar. Även om det nu lite gått inflation i det. Men ett företag som Svenska Brasserier måste ju veta vad som gäller.
Till skillnad från sin äldre bror så är han nog ganska omedveten om sina egna beteenden och brist på gränser. I hans mycket begränsade värld har det varit en "rå men hjärtlig jargong" och att klämma lite här och där på en servitris har bara varit "på skoj". Det beklagliga är att omgivningen inte har stoppat det. Anledning? Han har varit en kul figur som synts i media och man har gjort bedömningen att man gått plus ekonomiskt på att ha han där. Kostnaden? Ledsna och kränkta människor men de har fått sluta.
Men med metoo blev kostnaden för hög. De riskerade att hamna i riktigt dålig dager alltså fick han offras. Men jag tror det gjordes motvilligt som kompisar emellan. "Asså Anders....jag veeet ju att du är en jäkla sjyst snubbe va....fan vilken tillgång du är....men nu är feministerna och media igång....är ju för jäkligt asså..... går liksom bara inte att du är här JUST NU...... när allt blåst över så fan kompis....då tar vi nya tag och löser något"
Så han fattar inte att han inte borde vara där och ingen säger det rakt ut till honom. Själv fattar han ingenting. Han tror bara att han inte får vara med och leka just nu alltså lallar han runt på instagram med förhoppning att allt ska bli som förr någon gång i framtiden. Comeback i radion, TV4 ringer och vill att han flamsar i något program och så får han möjlighet att väga kuken på en löjromsvåg igen. Sådär med "högt i tak"