Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 00:39
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Va? Vad babblar hanrejen om?

Jag skrev i TS att topic för tråden inte är AfS chanser att komma in i riksdagen. Jag har inte berört deras chanser att komma i riksdagen.

Om du tycker att AfS politik är irrelevant eftersom du anser att de aldrig kommer komma in i riksdagen är detta inte tråden för dig. OT kommer anmälas.
1. Du ber om en åsikt om deras politik. Du fick den. Du skrev aldrig att man var tvungen att tycka att den var relevant.
2. Jag har aldrig påstått att du berörde deras chans att komma in i riksdagen. Jag tog dock för givet, vilket kanske var ett misstag, att om man inte skall diskutera chansen att komma in i Riksdagen kan man ju nämna andra orealistiska komplement till en dödfödd politik.
Citera
2018-03-06, 00:41
Medlem
Jag tycker Kasselstrand är lite tråkig. Tyvärr.

Men jag välkomnar såklart alternativ till SD. Hoppas dock främst att SD kan skärpa till sig istället (främst vad gäller att rensa upp i korruptionen i sitt parti och minska toppstyret lite).
SD kan nog adoptera allt det som Kasselstrand pratar om, om SD väl får lite mer makt. De kan nog se till att skicka hem kriminella invandrare om det väl blir möjligt. Det tror jag. SD har bara valt att vara strategiska och inte tala så mycket om det. De har inte behövt eftersom de ändå äger den frågan.
Citera
2018-03-06, 01:07
Medlem
ThuleSocietys avatar
Ser inte riktigt poängen med detta parti. Varför starta det nu?

Vi kommer aldrig kunna RÖSTA bort Sveriges problem. AfS kommer att gå samma öde som SvP.

Lärde dom sig ingenting från SvP?
Citera
2018-03-06, 01:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Ser inte riktigt poängen med detta parti. Varför starta det nu?

Vi kommer aldrig kunna RÖSTA bort Sveriges problem. AfS kommer att gå samma öde som SvP.

Lärde dom sig ingenting från SvP?

Om du förespråkar ett väpnat uppror så borde du väl ägna dig åt att planera det istället för att skriva här?
Citera
2018-03-06, 01:14
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Alternativ för Sverige ser det som helt nödvändigt att Sverige bygger upp ett robust och effektivt återvandringssystem med kapacitet att utvisa samtliga illegala invandrare som befinner sig i landet.

Citat:
Även den frivilliga återvandringen är viktig för oss. De personer som redan har svenskt medborgarskap men som längtar efter att återförenas med sitt hemland ska kunna få generös ersättning för att avsäga sig sitt svenska medborgarskap och återvända till sitt hemland.

Citat:
Samtliga uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 ska omprövas. Personer som saknar medborgarskap kommer att utvisas om Återvandringsverket finner att de ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella.

AfS är alltså inte ett s.k. etnonationalistiskt parti med ett synsätt som utgår från svenskar och en politik som matchar detta, utan har, som många också gissade, endast för avsikt att slipa ner de värsta problemen som orsakats av invandringen (vilken i sig bara är ett symtom på mycket större problem och fientliga krafter): utvisa illegala och kriminella vilket i demografisk betydelse blott är en droppe i havet. Återvandring gäller endast (om de inte själva längtar hem) från och med år 2000 och även de som kommit hit efter det kan få stanna om de varit ärliga, laglydiga och lärt sig svenska.

Det här med öppen svenskhet som alldeles för många har hakat upp sig på är bara ett sätt för SD att förklara sin politik. AfS uttrycker sig inte så (vilket tragiskt nog förmodligen räcker långt för att hos mången invandringskritiker framstå som annorlunda gentemot SD) men det spelar ingen roll. Det avgörande är om man tänker låta främlingarna stanna eller ej och när det gäller denna fundamentala fråga ställer sig AfS inte på svenskarnas sida utan förespråkar ett multirasligt samhälle där de som bott här tillräckligt länge ska bo kvar och föröka sig generation efter generation, och där de mer nyanlända främlingarna kan stanna bara de lyckas "sköta sig", anpassa sig till Sverige, skaffa egen försörjning, tala svenskarnas språk etc.
Ett reaktionärt missnöjesparti som är "emot" snarare än "för" någonting.

Citat:
Återvandringen är en huvudfråga för Alternativ för Sverige. Vi är det enda parti som både vågar lyfta frågan och presentera en konkret politik på området.

Detta stämmer inte, Nordiska motståndsrörelsen är ett parti som har återvandring i programmet, en långt mer radikal sådan än den AfS presenterar.

Citat:
Eftersom Sverige under lång tid har haft en omfattande invandring vet vi med stor säkerhet vilka invandrargrupper som enkelt blir en del av vårt samhälle och vilka som inte blir det. Det viktiga för oss är att invandrare som flyttar till Sverige klarar av att leva i harmoni med det svenska majoritetssamhället. Människor som inte klarar av det bör inte invandra till Sverige.

Kort sagt, det handlar om anpassning, inte om en politik utifrån svenskarna som folk.
Undrar förresten om partiet ser den minoritet inom Sverige, som på 60-talet började lobba för just den mångkulturella omvandling de ondgör sig över, som anpassningsbar och några som enkelt blir en del av samhället. Hur ska AfS hindra att främmande intressen i framtiden inte börjar göra sig hörda och att någonting liknande kanske sker igen om de vill ha ett system där främlingar kan bli medborgare och få inflytande? De riktar in sig på symtom och ser tydligen det nuvarande politikeretablissemanget som sina huvudmotståndare. Det kommer förmodligen locka många buttra svenskar (och ickesvenskar) som lever med uppfattningen att det är i riksdagen striderna står och att grundproblemet är de nuvarande politikerna där som måste bytas ut för att, som det så populärt heter, "rädda Sverige".
Citera
2018-03-06, 01:21
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om du förespråkar ett väpnat uppror så borde du väl ägna dig åt att planera det istället för att skriva här?

Jag förespråkar att man är realistisk. Jag kan absolut inte se poängen med AfS.

Alla vet att 97% av alla som är invandringskritiska kommer att lägga sin röst på SD oavsett vad.

Därför är jag väldigt fundersam över hur Kasselstrand och gänget egentligen tänker. Eller handlar det hela om att dom bara vill få strålkastaren på sig igen?
Citera
2018-03-06, 01:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Jag förespråkar att man är realistisk. Jag kan absolut inte se poängen med AfS.

Alla vet att 97% av alla som är invandringskritiska kommer att lägga sin röst på SD oavsett vad.

Därför är jag väldigt fundersam över hur Kasselstrand och gänget egentligen tänker. Eller handlar det hela om att dom bara vill få strålkastaren på sig igen?

Jag tolkar detta som att du inte vill göra något alls.
Citera
2018-03-06, 01:25
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Undersökningar i Norge, Danmark, Finland och Sverige visar att över 50% av folket i alla länderna vill ha en Nordisk militärallians. Det hade varit bra med ett förstärkt samarbete både med ekonomi, utbildning, forskning, invandring osv.
En nordisk försvarsunion hade blivit alldeles för svag själv, NATO eller europeisk försvarsunion behövs.
Citera
2018-03-06, 01:26
Medlem
Guillounisms avatar
Varför stanna vid år 2000 för en omvärdering av utfärdade uppehållstillstånd och medborgarskap? Finns ingen logik i det. Såvida man inte är ras- och folkförnekare.
Citera
2018-03-06, 01:27
Medlem
-Mystics avatar
Frågan är om man kommer att vara aktiva på gator och torg? De måste skapa lite rubriker på både sociala medier och mainstream media. För gemene Svensk lär inte ha en aning om vilka dessa är.
Citera
2018-03-06, 01:39
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Varför stanna vid år 2000 för en omvärdering av utfärdade uppehållstillstånd och medborgarskap? Finns ingen logik i det. Såvida man inte är ras- och folkförnekare.

För att Alternativ för Sverige inte vill komma tillrätta till orsaken med deras missnöjespolitik. I praktiken planerar AfS för att Sverige ska leva i ett multirasligt samhälle. Då ska dom också säga det. Det återvändandeprogram de propagerar för är sånt som kallas för snömos. En plusgrad och inget finns kvar.
Citera
2018-03-06, 01:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Jag vet inte hur visningarna räknas på youtube, men videon är nästan en timme lång, och de börjar inte prata förrän efter 23 minuter. De som inte såg live lär inte ha suttit och glott på partiloggan utan spolat fram. Är 3500 visningar nu för övrigt.

Jag syftade på deras video om partiet, typ valfilm, inte den direktsända "presskonferensen"
https://www.youtube.com/watch?v=r6cdig6xTJA&t=3s

Den har 3500 nu, den live-videon har 5600.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in