Citat:
Ursprungligen postat av
Stehlitz
Har följt denna tråd sporadiskt vid några tillfällen under nån månad och blivit alltmer chockad för varje gång jag läst den för alla villfarelser som sprids. Vissa av påstående faller på sin egen orimlighet, vissa hade man med enkla medel kunnat dementera genom att bara ta reda på lite information. En del som skriver verkar rätt ut sjuka. Jag står i alla fall inte ut längre och är därför beredd på att svara på det jag kan. Jag har bott i Bjärred i större delen av mitt liv. Haft barn på bägge skolorna som omtalas i tråden för de rektorer som sitter nu. Känner även många av de lärare som undervisat barnen. Även om jag inte känner familjen Henkow/Brenton väl, har jag träffat dem alla många gånger på byn, vid utövandet av fritidssysselsättningar samt i skolsammanhang. Om mina blygsamma kunskaper om denna stackars familj kan lugna de värsta spekulationerna och smutskastandet är jag nöjd. Eftersom jag förstått att de med kunskaper om familjen blir hårt åtgångna skriver jag redan nu att jag inte kommer att gå in i några diskussioner utan endast svara på de frågor jag själv anser kan vara relevanta för att bringa klarhet. Jag väljer också själv de frågor jag inte vill eller kan svara på.
Du kom in i tråden för att du ansåg att man spekulerar helt galet här. Jag tycker att det verkar skvallras rätt friskt i Bjärred runt dig också och att folk som du säger har insyn delger privata angelägenheter härs och tvärs. Du kände ju inte familjen och måste få informationen från närmre håll, även om det hade räckt att läsa tråden för att få den informationen du delger oss.
Jag tycker för egen del ej att det är konstigt att folk i största allmänhet reagerar på detta. Kan däremot tycka att det pratas på tok för mycket om de vuxna som absolut gjorde egna val till skillnad från barnen som faktiskt blev mördade av de stackars föräldrarna. Ja det låter fruktansvärt MEN det ÄR ännu värre. Det är värre att detta hänt än att jag ifrågasätter det!
Citat:
Ursprungligen postat av
Stehlitz
Flickorna mådde dåligt av de orsaker jag nämnt. På Hanna började det synas för mer än ett år sedan, på Oskar i höstas. Familjen syntes allt mindre också. Dessa saker tillsammans med hela situationen. Barnen hade dock kamrater som besökte dem varje vecka på bestämda tider.
Hade de ögonen på sig hela tiden denna lågmälda anonyma familj?
Citat:
Ursprungligen postat av
Stehlitz
Hanna och Oskar psykiskt. Flickornas sjukdom vet jag för lite om för att säga vad det beror på.
Men att det var psykiskt på föräldrarna kan du uttala dig om, hur kom du fram till det utan närmre kontakt med familjen? Skvaller och spekulatioener? Tråden?
Citat:
Ursprungligen postat av
Stehlitz
Din första fråga har jag svarat på. Din andra, allt mindre, kan inte minnas att jag såg Agnes hela 2017. Moa har jag inte sett på hela hösten. Men jag är som sagt inte nära bekant till familjen.
Vad fick dig att memorera just denna familj?
Citat:
Ursprungligen postat av
Stehlitz
Jag vet inte men uppfattningen här i Bjärred är att föräldrarna inte orkade till slut.
Jag har tänkt på det och jag undrar ibland om detta hade hänt om föräldrarna hade varit mer öppna av sig. Jag tror att de bar på allt själva.
VAD orkade inte föräldrarna? De hade styrka och ork att ta inte bara sina liv utan att även ta barnens liv, eller var det inte ett kraftprov större än vad det borde vara att resa sig upp för barnens skull och ta mig fan kämpa för dem? Har du barn? Är det ditt logiska tanke att man helt enkelt inte orkar mer och när man inte gör det så tar man livet av dem?
Jag förstår verkligen inte ditt resonemang här, att klimatet här är hårt men om dessa föräldrar är det synd? BARNEN DÅ? OFFREN!!!!
Du kommer ju bara med ännu mer tycka-synd-om-gm-attityd.
Jag ser fram emot att en dag få höra den nakna sanningen bakom detta och att den en gång kommer, utan kruseduller! Hur gick detta till? Vad driver folk till att mörda sin egna barn?
Vad driver folk till att försöka att förmildra omständigheterna kring detta mördande? DET är sjukt!