2018-03-05, 21:36
Medlem
Någon som vet om barnens dödsfall kommer utredas enligt Lex Bobby?
Citera
2018-03-05, 21:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Jag menar tvärtom att det var mer energi i Agnes med Moa hade lägre energi. Därför blev jag mer förvånad över att Agnes fick trötthetssyndromet jämfört med Moa.

Jag har inte hört något om mobbing eller att det fanns något annat negativt med skolorna. Flera lärare har beskrivit relationen med föräldrarna som goda. Jag tror Oskar hade hand om Moas skolgång och Hanna Agnes.

Har du någon gång i något informellt sammanhang hört negativa synpunkter om någon av föräldrarna, båda eller den ena snarare än den andra? Alltså något om att den ene är svår eller knepig eller konstig medan den andre är bra...? De måste ju ofelbart ha skapat någon form av intryck hos klassföräldrar.

Det brukar tyckas en hel del om föräldrar bland andra i mellanstadium och tidigt högstadium. Då också mycket gemensamma aktiviteter brukar förekomma kring klasserna.
Citera
2018-03-05, 21:42
Medlem
Citat:
Jag menar tvärtom att det var mer energi i Agnes med Moa hade lägre energi. Därför blev jag mer förvånad över att Agnes fick trötthetssyndromet jämfört med Moa.

Jag har inte hört något om mobbing eller att det fanns något annat negativt med skolorna. Flera lärare har beskrivit relationen med föräldrarna som goda. Jag tror Oskar hade hand om Moas skolgång och Hanna Agnes.

Gick dina barn samtidigt i flickornas skolor? Fick intrycket i ditt öppningsinlägg att du har äldre barn.
Citera
2018-03-05, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Har du någon gång i något informellt sammanhang hört negativa synpunkter om någon av föräldrarna, båda eller den ena snarare än den andra? Alltså något om att den ene är svår eller knepig eller konstig medan den andre är bra...? De måste ju ofelbart ha skapat någon form av intryck hos klassföräldrar.

Det brukar tyckas en hel del om föräldrar bland andra i mellanstadium och tidigt högstadium. Då också mycket gemensamma aktiviteter brukar förekomma kring klasserna.

Min uppfattning är att de uppfattades som privata men vänliga. Därför hade människor inte så starka känslor eller band till dem. Dessutom sågs de nästan bara av de närmaste sista halvåret. Jag har inte hört att Bjärredsbor lagt skulden mer på den ena än den andra även om jag har förstått att deras olika familjer ägnat sig en del åt detta.
Citera
2018-03-05, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Gick dina barn samtidigt i flickornas skolor? Fick intrycket i ditt öppningsinlägg att du har äldre barn.

Nej, inte samtidigt.
Citera
2018-03-05, 21:47
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Det där har jag inte läst något om utan min uppgift kommer från personal på skolan.

Alla vet nog att man inte kan ta tidningarnas ord som exakt fakta.

Samma tidning uttrycker sig annorlunda i en annan artikel

Citat:
En lärare skulle hållit lektion med en av flickorna på eftermiddagen på tisdagen men när hen ringde på öppnade ingen.
Vi blev fundersamma redan där men vi tänkte att de hade åkt bort över nyår. Vi försökte ringa men fick inget svar på någon telefon, säger Margareta Strand Karlsson.

Rektorn säger att läraren uppmanades att fortsätta söka föräldrarna. Man ringde dock inte polisen.
Citera
2018-03-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Tack, för mig var det en nyttig pusselbit även om jag inte vet var den ska ligga. En liten uppfatning om deras utstrålning blev det ändå.

Jag som hade fått ett annat i tryck innan. Att Moa, tjoa-Moa var mera dynamisk än Agnes som pianolärarinnan sa följde med en gång men satt tystlåten. Förväxlat namn?
Citera
2018-03-05, 21:58
Bannlyst
Citat:
Jag som hade fått ett annat i tryck innan. Att Moa, tjoa-Moa var mera dynamisk än Agnes som pianolärarinnan sa följde med en gång men satt tystlåten. Förväxlat namn?

Om frågan är ställd till mig så har jag inte förväxlat namn. Moa hade en lägre energigrad än storasyster av det jag såg. Något som även andra bekräftat.
Citera
2018-03-05, 22:02
Medlem
Citat:

Citat:
Om frågan är ställd till mig så har jag inte förväxlat namn. Moa hade en lägre energigrad än storasyster av det jag såg. Något som även andra bekräftat.
Det trodde jag också, det var därför jag frågade.
Nu kan det ju ha varit så att A till sin karaktär var mer livlig, men mot slutet gav ett mer dämpat intryck, så jag ser inga motsättningar där, när jag tänker efter.
Citera
2018-03-05, 22:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Att föräldrarna på något sätt måste ha varit psykiskt sjuka (t.ex. lidit av vanföreställningar, psykoser, personlighetsstörningar etc) alternativt varit hjärntvättade (den ena föräldern av den andra, av varandra eller av någon/något utanför hemmet) och därmed inte förmått resonera helt sunt, det är jag också helt övertygad och överens om.
Du kan inte tänka dig att polisen hastigt och lustigt har drabbats av samma störningar..? - Det var någon i tråden som i dagarna sett att huset fortfarande hölls avspärrat - och att det således snart har förflutit två månader sedan polisens tekniker beredde sig tillträde till brottsplatsen. - De lösa trådarna som förundersökningsledare S muttrat om; var kan de börja - och sluta?
Citera
2018-03-05, 22:16
Medlem
Citat:
Hur ser man när någon är mycket nedstämd? Tystare, låter bli att se i ögonen, kroppshållning, rörelser. Vet inte exakt men det var påtagligt.
Psykopat förstår jag inte ens, det är man väl från födseln och borde märkts innan? Hur syns det om någon är psykotisk?

Psykopat eller narcissist behöver inte vara särskilt tydligt, nej, särskilt inte på det avståndet du menar att du kände till föräldrarna. Och psykotisk ser man ju oftast inte - om man inte råkar bevittna en psykos förstås.

Jag blir förundrad över personer som tar illa vid sig att man föreslår att det krävts mer än en depression och ”att inte orka med barnens sjukdomssituation” för att döda en hel familj.
Senast redigerad av SintraartniS 2018-03-05 kl. 22:28. Anledning: Stavfel
Citera
2018-03-05, 22:20
Medlem
Citat:
Jag vet att barnen fick hemundervisning pga kroniskt trötthetssyndrom. Om de hade ytterligare något vet jag inte.
Det syntes på Hanna att hon inte mådde bra för mer än ett år sedan. Oskar var synbart påverkad efter sommaren.
Jag känner inte till några varningstecken mer än att det var uppenbart att familjen mådde dåligt och syntes allt mindre ute. Sen var det en familj som inte gjorde mycket väsen av sig innan heller.

Jag är ledsen om jag är lite sen på bollen. Har min fråga redan ställts/besvarats, vänligen bortse fån detta inlägg.

Hur syntes det på Hanna att hon inte mådde bra. På vilket sätt var Oskar synbart påverkad. Att inte göra mycket väsen av sig kan betyda många olika saker för olika människor, vad betyder det konkret för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in