2018-03-05, 11:09
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag kan bara säga vad jag tror baserat på erfarenhet. Om PMs mor hade burit på arvet och varit som du säger en kall psykopat,då tror jag att de tre av hennes barn som uppfostrats samt präglats av henne, hade varit mer ökända än Madsen själv.
Sedan stämmer det som du säger att ärftligheten inte är hundra procentig.
Men jag vet inte var du fått belägg ifrån att det skulle vara modern? Den enda som gnällt på henne är ju PM. För att hon var religiös och puttinuttig.Och om han säger något så tror du ju att det är tvärtom.
PM kan ha haft otur och fått arvet från sin pappa. Det kan också funnits på hans mors sida. Vi vet ju inget om hans morföräldrar? Men det var trots allt pappan som präglade PM. Och pappan låter verkligen inte som någon trevlig typ.
Men PM minns ju honom som en som gav honom faderliga omsorger iallafall.
Och som uppmuntrade honom med teknikprylar och allt sånt.
Och var finns dina så säkra källor för att det skulle vara fadern?
Citera
2018-03-05, 16:22
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
En hemsk sak jag reagerade över det var när PM nyss satts i polisbilen och den upprörda, förtvivlade pojkvännen och Kims föräldrar stod precis bredvid bilen där han satt och desperata ville ha hjälp och svar. De stod typ en meter från honom utan att veta något.
Så fruktansvärt hemskt! Tänkte det Satans Monstret i polisbilen något då, tro?
Eller, mådde han bara himmelskt gott av att ha fått njuta så av Kims lidande och död?
Jag fick så ondt av speciellt mamman til Kim när jag såg det. Det hon gjenomgår där är obeskrivligt. Att frukta för sin egen lilla dotters liv. Och inne i bilen sitter Madsen och gottar sig och spelar oskyldig. Han har ju "satt av henne på bryggan". Alt detta lidande bara på grund av Madsens vidriga, själviska luster.

Citat:
Han kanske hade spelat in tortyrscener av Kim som han skulle överraska DK med som en "present", som ett bevis på att han kunde vara tillräckligt hotfull, vilket hon inte tyckte i mordplans-sms:et. Som en pikant, tändande detalj inför deras "ubåtsmys". Att han verkligen ville visa att inga gränser gäller för honom, att han är Gud över liv och död.
Suspekt och obehaglig tanke, såklart, men inget förvånar mig med dessa avarter till människor.
Det är just såna här galna kvinnor som själva vill vara i centrum och då kan få ensamrätt på mördaren de fascineras så av. Just såna sjuka kvinnor hjälper mördaren att inte ta eget ansvar, att skylla ifrån sig, allt är någon annans fel, speciellt offrets. HON är den enda som förstår honom. Nu slipper hon dessutom konkurrens. Hur äckligt ska denna historia sluta, tro?
Man tänker sitt. Jag har et par teorier angående D och Madsens förhållande jag inte vågar skriva här på FS, faktiskt. Hoppas jag har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Jag hittade videon där man kan skymta PM

https://youtu.be/rguK81ciCKU

Kolla hans blick, när han får syn på kameran...Jag tror han var farlig redan då.
Citera
2018-03-05, 18:21
Medlem
Grandiosos avatar
Bevisningen mot Peter Madsen

Citat:
Peter Madsen har åtalats misstänkt för ett planerat mord på den svenska journalisten Kim Wall, men exakt vilken bevisning åklagarsidan har mot ubåtsbyggaren har ännu inte offentliggjorts.

Här följer en redogörelse för tänkbar teknisk bevisning och försvårande omständigheter för Madsen inför rättegången som inleds 8 mars.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VRoX3d/bevisningen-mot-peter-madsen
Såg också första delen av dokumentären igår kväll.
En välgjord genomgång av turerna i fallet. Intressantast kanske att få höra några av
danskens medarbetare uttala sig. Hur man i det längsta vägrade tro PM om att ha gjort
nåt sånt här rysligt som skett. Att det måste vara frågan om nåt fruktansvärt missförstånd så
att PM snart skulle sättas på fri fot igen. Rätt förståeligt det där.
En människa som man länge arbetat tillsammans med och blivit riktigt bundis med,
tyckt om och högaktat, visar sig vara något som hör skräckfilmerna till; så overkligt,
så sjukt så man bara inte kan fatta nånting av det.
Men när de nu till slut tvingats ta till sig sanningen om vännen och arbetskamraten
är givetvis avståndstagandet där.
De har haft sin "Jekyll & Hyde" i sin absoluta närhet och det är ingen angenäm upplevelse
direkt.
Madsen har inte bara tagit en annan människas liv här och skickat ett helvetes lidande på
anhöriga, släkt och vänner, han har dessutom gjort en massa andra personer fasligt illa.

Djupt svikit alla dem som uppskattat honom. Inte minst för hängivenheten han lagt ner i de gemensamma projekten. Förrått dem kan man säga rentav.
Att han hyste en annan slags hängivenhet också, för en mycket rubbad och mörk sak,
kunde de inte gärna veta.
Nu vet dom bara alltför väl.
Och det gör jävligt ont och kommer att fortsätta göra ont.

Sedan hade jag tidigare mina tvivel om att den något läskiga fröken King verkligen var en
"riktig" kvinna. Jag tror nu att hon är det faktiskt. Ingen transa men inte bomsäker på
saken. Och det är inget viktigt i och för sig vad hon är för nåt.
Det viktiga är att hon nu ska vittna vid rättegången.

Att hon fortfarande är svårt betuttad i styckmördaren tycker jag framgick ganska klart.
Det är som om hon inte riktigt insett allvaret i det som hänt eller skjuter det ifrån sig.
En person utan något djup att tala om förefaller det vara i vart fall.

Här hade alltså hon och hennes älskade och beundrade Peter en sms-konversation nån dag
innan mordet på KW och vad som där avhandlas är mordplaner om än till synes i något
skämtsam ton.
Men strax efteråt försvinner en ung kvinna han haft ombord på sin ögonsten Nautilus,
hennes torso påträffas omsider, hon kan erinra sig nämnda konversation med dess inte
helt vanliga innehåll, fast ändå går hon ut i en intervju då och har ingenting annat än
gott att säga om sin Peter och tror helt på hans förklaring om vad som hänt Kim.
Hon låter vidare tillkännage att hon fortfarande kan tänka sig att gifta sig med honom om
det går för sig.
Det verkar inte alls som hon då för ett enda ögonblick reflekterat över möjligheten
att älskaren kanske här gjort allvar av det han bredde ut sig kring i den där konversationen.
Eller är det henne likgiltigt. Det drabbade i alla fall inte henne och det var det viktigaste.
Henne skulle han aldrig göra illa. Hon är nåt alldeles speciellt för honom. Hon är utvald.
Bara hon förstår att älska honom som han förtjänar att älskas. Det vet han om och
därför skulle han aldrig vilja göra med henne som han gjorde med svenskan.
Och så har man överseende och så fortsätter man att vara betuttad.
Och så blir man lite känd en tid, och det har sin tjusning. Lite sedelbuntar in också.
Och allt tack vare dejlige Peter och hans "upptåg".
Citera
2018-03-05, 18:40
Medlem
Nej typiskt! Jag missade dokumentären och så var man tvungen att ha premium på dplay för att kunna se det, trist. Ingen som vet om man kan se den på något annat vis? eller någon annanstans, danska sidan gick inte heller också premium medlem som gällde.

(uppdatering) gick visst kolla, jag som var lite för snabb, råkade visst klicka på avsnitt två och det var på det man behövde vara premium på.
Senast redigerad av nartheciumm 2018-03-05 kl. 18:43.
Citera
2018-03-05, 19:50
Medlem
Citat:
Han kanske hade spelat in tortyrscener av Kim som han skulle överraska DK med som en "present", som ett bevis på att han kunde vara tillräckligt hotfull, vilket hon inte tyckte i mordplans-sms:et. Som en pikant, tändande detalj inför deras "ubåtsmys". Att han verkligen ville visa att inga gränser gäller för honom, att han är Gud över liv och död.
Suspekt och obehaglig tanke, såklart, men inget förvånar mig med dessa avarter till människor.
Det är just såna här galna kvinnor som själva vill vara i centrum och då kan få ensamrätt på mördaren de fascineras så av. Just såna sjuka kvinnor hjälper mördaren att inte ta eget ansvar, att skylla ifrån sig, allt är någon annans fel, speciellt offrets. HON är den enda som förstår honom. Nu slipper hon dessutom konkurrens. Hur äckligt ska denna historia sluta, tro?
Jag tänkte hälften här och skrev luddigt vad jag menade.

1/ Hon har ingen trovärdighet. Hon stod och ljög i Ubåtsintervjun i TV. Om deras SMS-konversation nu ska vara ett bevis på att PM "planerat" brottet så borde ju DK varit den första att misstänka det isåfall. Istället försvarade hon PM med tramsiga lögner och nämnde inget om deras SMS-konversation som hon hade i mobilen.

2/ Att hon ber PM att hota henne och triggar honom till värre och värre hotelser men säger att hon fortfarande inte är rädd, tyder på att de hade ett SM-förhållande. Det är nog sådant här de pysslar med under sina dater.

3/ För att vara PMs älskarinna(?)som hon påstår, så hade de inte date så ofta. Senast var en natt i juni 2017 på ett hotell i Amager. Date nr 2 för sommaren (enligt DK) skulle alltså bli den 11/8 2017.
Men PM hade "planerat" in ett mord natten till 11/8. Det låter inte särskilt trovärdigt.

Brasklapp. I slutet av deras SMS-konversation om "morddrapet" säger PM att de två tillsammans ska åka ut med en annan kvinna "när stämningen plötsligt ändras ombord".
A/ Är det en test? Att PM försöker få igång DK att bli hans medbrottsling (om han nu verkligen fantiserade om genomföra ett sådant här Ubåtsmord?)
B/ Eller är detta bara deras vanliga rollspelssnack? Sexfantasier och trams?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-05 kl. 20:39.
Citera
2018-03-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Det är ointressant som du att jobba hårt för att hitta argument mot att han skulle ha kunnat gjort det. Du soekulerar ju bara för du vet inte även om du inte tror det är möjligt. Jag med flera kanske inte är 100 % övertygade om att gjort det. Men bättre att vara öppen för alla olika scenarior. Även om det aldrig hänt om det vet vi ej säkert, så kan det ändå vara så i detta fallet.
Jag har funderat väldigt mycket på det här spåret. Läst allt jag kommit över i fallet. Försökt men ej lyckats få tag i Danska tidningar från tiden -86. Jag vet inte mer än någon annan självklart.

Men min övertygelse är att PM omöjligen kan ha gjort det utan att åka fast.
Jag kan ju inte ljuga om min övertygelse för att du inte ska bli besviken.
Men du får ju självklart tro att en 15-åring fixar ett styckmord utan att bli avslöjad.
Han höll till på Rehavesöen på fritiden. Bodde hemma (2,5 pendling om dagen med tåg.),gick i skolan. Tog hand om hemmet och sin åldriga far. Vem vet,-15 åriga PM var kanske en Superman? Ett mordgeni?
Vem vet? PM kanske talar Japanska också. Han lär ju vara språkbegåvad.
Citera
2018-03-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Och var finns dina så säkra källor för att det skulle vara fadern?
Peter Madsens halvbröders berättelser. Djursings biografi. Har du Aftonbladet plus?
Citera
2018-03-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Oj oj... Detta blir ju oerhört psykologiskt och rörigt. Visst fan har de en dialog, och när Madsen messar är han säkert inställd på att döda.

Det var nog ingen slump att Madsen planerade shopping med DK. Han är ett sånt riksäckel. Han var väl uppåt, och vad är bättre efter ett mord än shopping med älsklingen?

"Jag har en present till dig..." Kusligt sagt, i detta särskilda sammanhang.

Att Aftonbladet exploaterar och dramatiserar DK precis innan rättegången är såklart kasst, men ett fascinerande klipp är det...

Media har ju en osviklig förmåga att förvirra allmänheten, och vi får hoppas att vi slipper de värsta snedstegen.

Hm... Madsens sms kan iofs vara en rökridå.

Han vill kanske bara verka normal.

Inte rörigt. Utan en fråga om huruvida mördaren skrev sms samtidigt som han antingen planerade mord, utförde mord eller ägnade sig åt styckning.
Citera
2018-03-05, 20:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Det ser ju ut som att det är PM som ställer villkoren i sms:en, frågar om hon behöver något som läppstift, nätstrumpor, högklackat osv och att de tillsammans kan gå ut och shoppa så betalar han.
Kollade runt lite med tanke på hans kinky rollspel, Madsen transformeras ju till kapten Vladimir i sexuellt rollspel:

"Han fik en kaptajnskasket på, og han hed Kaptajn Vladimir, og han begyndte at bevæge sig anderledes, han begyndte at tale anderledes."
https://ekstrabladet.dk/112/elskerinde-afsloerer-intime-detaljer-om-peter-madsen/7063685

Eftersom PM fascineras av det mesta till havs, från Titanic till kapten Nemo likväl som luftballonger och raketer, så kanske denna hjälte låg honom varmt om hjärtat?
Capatain Vladimir Voronin (1890-1952).

Han kom från en fiskefamilj, började jobba som 8-åring i fiskehamn, sen sjöman och avancerade till kapten. Fortsättningsvis pionjär och hjälte med flertal utmärkelser.
Han var kapten i Stora fosterländska kriget (1941-45) då Nazityskland anfaller Sovjetunionen (operation Barbarossa).
Han dog hastigt på sin post 'captain’s bridge' på en resa i Arktis.

Han verkar även ha ingått i en flera månader lång räddningsaktion efter nåt luftskepp; italiaexpeditionen som kraschade på väg till nordpolen.

Torde väl vara nåt som grandiosa PM skulle vilja idenifiera sig med, de har döpt allt från gator till geografiska platser efter kapten Vladimir.

Citat:
Citera
2018-03-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Okej, det låter ju inte som Madsen. Han är väl snarare rödbrun...
Nu ja. Men som ung (före 40-års åldern) en pigmentfattig "lintott". Framförallt på vår/sommar. Solblekt.
Citera
2018-03-05, 21:02
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En given kartläggning från ÅK med tanke grovt sexuellt övergrepp, våld och sadism.
Att sen D pladdrar snuskdetaljer i media blandat med halvromantiska utspel om den rare grabben (not..) indikerar väl hur gränslös hon är. Begriper ärligt inte vad hon är ute efter?
Stör mig på att hon utmålar sig själv som det perfekta offret. Visst tusan gör hon rätt i att vara bekymrad - men nu är det Kim det handlar om. Har han inte mördat henne på 14 år ställer jag mig tveksam att det var hon på tur, offren är som sagt ofta okända som det saknas bindning till.
DK har tidigt gått ut i media och gjort det ett flertal gånger. varje gång har hon beskrivit vilken speciell och fascinerande människa han är. Lite udda, men trevlig, snäll amitiös och energisk och skulle aldrig göra någon något ont. I varje artikel är hon också snabb att berätta att hon är hans älskarinna sen många år, blir liksom lite övertydligt att hon vill framhäva sig själv som "kvinnan i hans liv", det ska ingen missa.

När hon ska göra sig lite mer spännande så får hon det att låta som att hon ju hade kunnat vara det perfekta offret, samtidigt som hon ler sensuellt. Jag tror inte ett skit på att hon ens tänkt tanken att hon kunde bli ett offer. Hon känner Madsen för väl och i deras BDSM-lekar har de väl redan provat det mesta, tänjt på gränserna osv. Hon låtsas bara att hon kunde ha varit ett offer, det låter ju bättre än att säga: ja, vi triggade varandra att skriva om mord och våld för vi tänder ju båda på sånt, lite dirty, kinky snack".

Tror att hon visste att om Madsen skulle sätta några tortyr/överrasknings/mordplaner i verket så skulle det vara på en kvinna helt "ren" från BDSM o.dyl.
Någon okänd "redig" och naturlig tjej som inte använder rollspel, kinky sex, nätstrumpor, korsett o.dyl för då blir skrämsel och panikeffekten desto större när PM iscensätter planen. Till den intet ont anande journalisten.

Efter att DK vittnat om sitt rollspelssex o.dyl, när det är över så tror jag att hon kommer att börja besöka Madsen, förvånar mig inte heller om de gifter sig.
Blir massa medial uppmärksamhet på köpet - vilket både hon och han blir nöjda med.
Som Madsens särskilt utvalda kvinna. Happiness i Helvetet.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-03-05 kl. 21:08.
Citera
2018-03-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ja, jag läste också om det, men en annan artikel. Det här att åklagaren vill att PM:s "väninnor" ska vittna så att det syns att han försökt att övertala kvinnor att följa med i ubåten (planering) men också såklart vilken typ av sex han fördedragit (lär väl bli åt sadisthållet då). Viktigt också att det framgår i dessa vittnesmål att han kanske kan bli personlighetsförändrad vid ett "nej", att han kanske blivit aggressiv då. Annat som kan framkomma är om han gått över gränsen vid BDSM-sex på klubbar, kinky fester osv, dvs inte hållit sig till överenskomna "stoppregler". Kanske det finns någon kvinna som kan vittna om misshandel, tvång osv.

Såna som PM vill inte slösa sin energi på kvinnor i sin omgivning, som har ett kinky förhållande till sex och som han dessutom känner. Vad och var man än läser om sexualsadistiska mord, mord pga att mannen är avundsjuk på kvinnans framgång och/eller karaktär och skönhet/kunskaper etc samt barnamod, så vill den här typen av mördare ha en kvinna de avskyr för just hennes finaste egneskaper. Naturligtvis är det inte alltid så, men påfallande ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in