2018-03-05, 01:51
Medlem
PantherEs avatar
Del 2 sänds den 11 mars på 5:an samma tid 22:00
Citera
2018-03-05, 01:55
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du menar som underhållning? Bra TV? Det är ju det som känns så väldigt smaklöst samt respektlöst mot mordoffret.

Det är ju bra att DK har insett nu vad PM gjort sig skyldig till. Tidigare talade hon allvarligt om vad han gjort mot KiM.
Men i och med detta så känns det ju inte som hon menade allvar med vad hon sa då.
Som att hon bakslugt bara säger det som är PK i fallet. För sin egen skull.

För det här som visades (har bara sett klipp om kärleksbrev och SMS) där DK beter sig som om hon talade om sin stora kärlek med vemod och saknad, känns det som hon inte förstått det allvarliga i det här brottet. Som att hon inte bryr sig ett smack om vad han gjort.Hon har säkert blivit instruerad att bete sig kärlekskrankt men det kunde hon väl sagt nej till.
Jag blev illa berörd iallafall.
Hon är ju gränslös, saknar självrespekt, vill vara i centrum som PM:s "utvalda" kvinna. Hon känner sig speciell, lever som i två världar och suktar fortfarande efter PM och all "intimitet" de haft. Hon vill tro att just hon betytt nåt speciellt för honom och att just hon förstår honom, bättre än någon annan.
Är som att det djävulska dådet nästan inte finns och hon t.o.m ler när hon säger att det kunde varit hon. Hon har inte tagit någon "instruktion" om att bete sig kärlekskrankt.
Det märks ju att hon njuter vid tanken av deras intima stunder, uppladdning inför det och framförallt att hon är som utvald för "alla" kvinnor föll ju för hans energi, intellekt och vetefan?
Hon saknar totalt självrespekt och normalt fungerande känslor.
Beter sig ungefär som en drogad mördargroupie - det var den snälla beskrivningen.
Citera
2018-03-05, 02:24
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ok. TV Norge sände nämligen båda del1 och 2 samtidigt. (Bara så att jag inte avslöjar något)
Nej, det finns ingen tvekan, Madsen är ren ondska. Hoppas någon sparkar ihäl faenskapet.
Såg första delen i kväll. Den var bra gjord, förutom inledningen med DK som man kunde ha klarat sig utan. Var intressant att de lät olika människor, som vänner till honom, berätta om vad de trodde från början (att han var sååå oskyldig!). Intressant också när de vittnen som filmat och fotat ubåten kom till tals och även att se en del av de räddningsinsatser som sattes in. Sen, när ubåten sjunker och även vänner börjar ana att något är fel, och sen när mer och mer hemskheter framkommer. Men, ännu värre detaljer och reaktioner kommer ju i nästa avsnitt.

En hemsk sak jag reagerade över det var när PM nyss satts i polisbilen och den upprörda, förtvivlade pojkvännen och Kims föräldrar stod precis bredvid bilen där han satt och desperata ville ha hjälp och svar. De stod typ en meter från honom utan att veta något.
Så fruktansvärt hemskt! Tänkte det Satans Monstret i polisbilen något då, tro?
Eller, mådde han bara himmelskt gott av att ha fått njuta så av Kims lidande och död?
Citera
2018-03-05, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Hon är ju gränslös, saknar självrespekt, vill vara i centrum som PM:s "utvalda" kvinna. Hon känner sig speciell, lever som i två världar och suktar fortfarande efter PM och all "intimitet" de haft. Hon vill tro att just hon betytt nåt speciellt för honom och att just hon förstår honom, bättre än någon annan.
Är som att det djävulska dådet nästan inte finns och hon t.o.m ler när hon säger att det kunde varit hon. Hon har inte tagit någon "instruktion" om att bete sig kärlekskrankt.
Det märks ju att hon njuter vid tanken av deras intima stunder, uppladdning inför det och framförallt att hon är som utvald för "alla" kvinnor föll ju för hans energi, intellekt och vetefan?
Hon saknar totalt självrespekt och normalt fungerande känslor.
Beter sig ungefär som en drogad mördargroupie - det var den snälla beskrivningen.
Mördargroupie! Där satt den! Jag hittade inte ordet.
Det spelar ingen roll om hon spelar sig själv eller om hon blivit instruerad. Jag tycker att om hon menar vad hon sagt sista tiden så borde hon hållit på sin integritet, både kroppsliga och personliga och sagt -NEJ! Som du säger - självrespekt.
Men det är ju också filmmakarna som är svin. Kunde de inte efterfrågat en mer värdig intervju i ett så allvarligt ämne?
Rakt upp och ner vad DK tänker. Än att filma SMS och kärleksbrev. Känns väldigt spekulativt samt onödigt. Hoppas KiMs anhöriga inte ser något av misstag iallafall. Hitintills har det väl inte framkommit något nytt heller. Så jag tänker inte se den här onödiga skiten.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-05 kl. 03:11.
Citera
2018-03-05, 03:24
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Mördargroupie! Där satt den! Jag hittade inte ordet.
Det spelar ingen roll om hon spelar sig själv eller om hon blivit instruerad. Jag tycker att om hon menar vad hon sagt sista tiden så borde hon hållit på sin integritet, både kroppsliga och personliga och sagt -NEJ! Som du säger - självrespekt.
Men det är ju också filmmakarna som är svin. Kunde de inte efterfrågat en mer värdig intervju i ett så allvarligt ämne?
Rakt upp och ner vad DK tänker. Än att filma SMS och kärleksbrev. Känns väldigt spekulativt samt onödigt. Hoppas KiMs anhöriga inte ser något av misstag iallafall. Hitintills har det väl inte framkommit något nytt heller. Så jag tänker inte se den här onödiga skiten.
Den korta inledningen där hon är med är inte ens som en intervju utan det är som att hon spontant berättar om PM, deras relation och allt. Hon pausar inte ens utan pratar bara lyriskt på, som om hon fortfarande vore helt förhäxad av honom. Eller som man sa uppe i Norrland förr, att någon var trolltagen.
Citera
2018-03-05, 03:42
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Den 10 augusti 23.13 skrev Deidre King till PM något om att hon gladde sig åt att se honom. Det ser man i filmen på 01.25. https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/244823

Ska man tro att detta var en slump, att DK råkade messa då, eller hade de nåt slags dialog?
Intressant att du la märke till det. Tyvärr går det inte att se sms:et innan, inte tid eller hela texten. Kan vara en slump att hon skrev det just då, får nästan hoppas det, för i denna hemska historia dyker det upp värre och värre saker hela tiden och vet inte hur mycket mer man pallar att få veta?
Citera
2018-03-05, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Den korta inledningen där hon är med är inte ens som en intervju utan det är som att hon spontant berättar om PM, deras relation och allt. Hon pausar inte ens utan pratar bara lyriskt på, som om hon fortfarande vore helt förhäxad av honom. Eller som man sa uppe i Norrland förr, att någon var trolltagen.
Jag tycker ändå programmakarna har ett stort ansvar. De behöver inte ha med en "Mördargroupi" som spontanberättar om sin date med mördaren och vad de två brukar ha för sig med läppstift,"strompebuxer" och högklackat. Ta det i något sexupplysnings program istället eller dokumentär om fenomenet "Mördargroupis". Här var det väldigt malplacerat iallafall. Läste att en dansk stjärnadvokat reagerat på att kvinnor ur Madsens förflutna dras fram för att svärta ned honom.
https://www.bt.dk/krimi/stjerneadvokat-kvinder-fra-peter-madsens-fortid-kan-bruges-til-at-stille-ham-i
Det kanske var det som var programmakarnas idé här.
Citera
2018-03-05, 04:56
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Jag tycker ändå programmakarna har ett stort ansvar. De behöver inte ha med en "Mördargroupi" som spontanberättar om sin date med mördaren och vad de två brukar ha för sig med läppstift,"strompebuxer" och högklackat. Ta det i något sexupplysnings program istället eller dokumentär om fenomenet "Mördargroupis". Här var det väldigt malplacerat iallafall. Läste att en dansk stjärnadvokat reagerat på att kvinnor ur Madsens förflutna dras fram för att svärta ned honom.
https://www.bt.dk/krimi/stjerneadvokat-kvinder-fra-peter-madsens-fortid-kan-bruges-til-at-stille-ham-i
Det kanske var det som var programmakarnas idé här.
Ja, jag läste också om det, men en annan artikel. Det här att åklagaren vill att PM:s "väninnor" ska vittna så att det syns att han försökt att övertala kvinnor att följa med i ubåten (planering) men också såklart vilken typ av sex han fördedragit (lär väl bli åt sadisthållet då). Viktigt också att det framgår i dessa vittnesmål att han kanske kan bli personlighetsförändrad vid ett "nej", att han kanske blivit aggressiv då. Annat som kan framkomma är om han gått över gränsen vid BDSM-sex på klubbar, kinky fester osv, dvs inte hållit sig till överenskomna "stoppregler". Kanske det finns någon kvinna som kan vittna om misshandel, tvång osv.
Citera
2018-03-05, 04:56
Medlem
Grandiosos avatar
Madsens älskarinna blir åklagarens huvudvittne

"Den mordmisstänkte Peter Madsen har beskrivits som en psykopat och lustmördare.

När rättegången mot honom startar på torsdag har åklagaren kallat 37 personer att vittna.
Det huvudsakliga målet med förhören tros vara att bevisa att mordet på den svenska journalisten Kim Wall var planlagt i förväg.

En av dem som ska vittna är Deirdre King, 39, Madsens före detta älskarinna.

– Han säger att han har en mördarplan redo i ubåten, och jag svarar honom att jag inte är rädd för det, "du måste vara mer hotfull". Han pratar om verktygen han vill använda och jag svarar "Oh, det är inte hotfullt nog", har Deirdre King sagt till amerikanska Wired.

Kurt Kragh, tidigare biträdande chef inom Rikskriminalpolisen i Danmark, har följt fallet och menar att Peter Madsen njutit av att förnedra och mörda sitt offer.

– Det handlar om makt och upphetsning över att mörda, vilket är typiskt för psykopater, säger han till Aftonbladet."

https://www.expressen.se/kvallsposten/madsens-alskarinna-blir-aklagarens-huvudvittne/

Då var det alltså ändå Deidre King som PM hade den där bisarra konversationen med.
Trodde själv att det rörde sig om någon annan men så var det icke då.

Prästen Gustaf Centervall: ”Det får inte bli så att Kim dog förgäves”

https://www.expressen.se/kvallsposten/prasten-gustaf-centervall-det-far-inte-bli-sa-att-kim-dog-forgaves/
Senast redigerad av Grandioso 2018-03-05 kl. 05:00.
Citera
2018-03-05, 05:08
Medlem
Citat:
I andra danska artiklar har det stått att han var ljushårig(?)liksom unge mannen i Hanne-fallet. Ålder ca 25-30. Vakten såg honom i nattmörkret, de övriga vittnesmålen har varit hastiga,lite osäkra iakttagelser som jag förstår det. Där är det mest klädseln som nämns. Ålder kan vara svårt att bedöma på unga människor. Jag önskar det fanns en bra översättningssida för danska,även jag tycker att det är svårt.

Okej, det låter ju inte som Madsen. Han är väl snarare rödbrun...
Citera
2018-03-05, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Madsens älskarinna blir åklagarens huvudvittne

"Den mordmisstänkte Peter Madsen har beskrivits som en psykopat och lustmördare.

När rättegången mot honom startar på torsdag har åklagaren kallat 37 personer att vittna.
Det huvudsakliga målet med förhören tros vara att bevisa att mordet på den svenska journalisten Kim Wall var planlagt i förväg.

En av dem som ska vittna är Deirdre King, 39, Madsens före detta älskarinna.

– Han säger att han har en mördarplan redo i ubåten, och jag svarar honom att jag inte är rädd för det, "du måste vara mer hotfull". Han pratar om verktygen han vill använda och jag svarar "Oh, det är inte hotfullt nog", har Deirdre King sagt till amerikanska Wired.

Kurt Kragh, tidigare biträdande chef inom Rikskriminalpolisen i Danmark, har följt fallet och menar att Peter Madsen njutit av att förnedra och mörda sitt offer.

– Det handlar om makt och upphetsning över att mörda, vilket är typiskt för psykopater, säger han till Aftonbladet."

https://www.expressen.se/kvallsposten/madsens-alskarinna-blir-aklagarens-huvudvittne/

Då var det alltså ändå Deidre King som PM hade den där bisarra konversationen med.
Trodde själv att det rörde sig om någon annan men så var det icke då.

Prästen Gustaf Centervall: ”Det får inte bli så att Kim dog förgäves”

https://www.expressen.se/kvallsposten/prasten-gustaf-centervall-det-far-inte-bli-sa-att-kim-dog-forgaves/
1/Det var ju det jag sa. -Vem är så korkad att de planerar ett mord och berättar det för en närstående i SMS i en mobil polisen säkert kommer att kolla? Såvida det inte är på skämt. Det var för övrigt DK själv som triggade igång PM.
Nåväl. DK får sin efterlängtade huvudroll och hamnar på förstasidorna i 12 länder.

2/ Det är en liten tröst om de anhöriga kan tänka så. Tror det finns mycket i det här fallet kunskap,forskning mm som kan leda till något positivt för andra.
Citera
2018-03-05, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Den 10 augusti 23.13 skrev Deidre King till PM något om att hon gladde sig åt att se honom. Det ser man i filmen på 01.25. https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/244823

Ska man tro att detta var en slump, att DK råkade messa då, eller hade de nåt slags dialog?

Oj oj... Detta blir ju oerhört psykologiskt och rörigt. Visst fan har de en dialog, och när Madsen messar är han säkert inställd på att döda.

Det var nog ingen slump att Madsen planerade shopping med DK. Han är ett sånt riksäckel. Han var väl uppåt, och vad är bättre efter ett mord än shopping med älsklingen?

"Jag har en present till dig..." Kusligt sagt, i detta särskilda sammanhang.

Att Aftonbladet exploaterar och dramatiserar DK precis innan rättegången är såklart kasst, men ett fascinerande klipp är det...

Media har ju en osviklig förmåga att förvirra allmänheten, och vi får hoppas att vi slipper de värsta snedstegen.

Hm... Madsens sms kan iofs vara en rökridå.

Han vill kanske bara verka normal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in