Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 16:17
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Vad hände med alla kändisar som det spekulerades om att vissa av dom kanske skulle ansluta sig till AfS? - Janousch, Qviberg, Springare, Lamotte mfl.
Bara att glömma, ingen kändis som har någon typ av position kvar i samhället vill förknippas med gänget i AfS.

Det är kul att det kommer nya partier men blir laguppställningen som Expressen skriver så är det bara ett trött Nationaldemokraterna 2.0

Haha. Det är ju tvärt om. Varför skulle AfS villa liera sig med kappvändande B-kändisar? Den enda av de du tar upp som skulle vara en merit är ju Qviberg men det kan väl ingen seriöst ha trott?

"Det är inte värdigt!"
Citera
2018-03-05, 16:29
Medlem
Run3s avatar
Har de någon hemsida eller partiprogram än? Vet man vilka dess representanter är?

Det ryktas om att vissa riksdagsledamöter från Sverigedemokraterna kommer att byta parti till AfS redan nu. Låter spännande.
Citera
2018-03-05, 16:31
Bannlyst
Citat:
Vad hände med alla kändisar som det spekulerades om att vissa av dom kanske skulle ansluta sig till AfS? - Janousch, Qviberg, Springare, Lamotte mfl.
Bara att glömma, ingen kändis som har någon typ av position kvar i samhället vill förknippas med gänget i AfS.

Det är kul att det kommer nya partier men blir laguppställningen som Expressen skriver så är det bara ett trött Nationaldemokraterna 2.0

Vem skulle vara så dum att man släpper in gråsossar i partiet? Att du verkar besviken över den initiala laguppställningen säger mer om dig än vad du tror. Partiet är inte ens lanserat och du hade förväntat dig att politikereliten skulle stå i kö?

Det troliga är att det innan valet kommer tillkomma en rad, kanske 10st. politiker med erfarenhet och då har vi redan ett frö som kan växa fint.
Citera
2018-03-05, 16:42
Medlem
Citat:
...
Visar hur litet insatt du är. Något som är säkert är att AFS kommer stå till höger ekonomiskt än alla riksdagspartierna. Medan Nationaldemokraterna var utpräglat sossiga.

Var AFS hamnar kulturellt vet vi inte. Jag tror att de kan bli ganska radikala. Men ärligt talat är det enda jag kräver av dem att de skall erkänna att vi svenskar finns och att det finns ett värde i att vi finns och att vi har rätt att kämpa för att fortsätta finnas till som en nordeuropeisk etnisk grupp. Jag vet inte ens om jag är intresserad av politiska förslag för det. Jag tror att sådant ordnar vi människor bäst själva, vad som krävs är MINDRE politik.
Citera
2018-03-05, 16:42
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Enligt Expressen så är det följande personer i ledningen för AfS som kommer att presenteras ikväll:

Gustav Kasselstrand
William Hahne
Jessica Ohlsson
Adam Berg
Per Sefastson
Markus Jonsson
Yvonne Lindholm

Vinnande lag? Knappast....

Jag gillade ju Jessica Ohlsson innan hon blev utesluten, men att hon i sitt jobb hjälper invandrare att stanna i Sverige känns väl sådär. Nationalist på fritiden, flyktingkramare när det gäller jobbet....

https://www.expressen.se/nyheter/var-for-extrem-for-sd--hjalper-nu-flyktingar/

"Men som jurist arbetar hon för att flyktingar ska få stanna i Sverige.– För mig är det inga problem att skilja på en politisk och yrkesmässig roll, säger hon."
Citera
2018-03-05, 16:44
Medlem
Detta är väldigt hypotetiskt men jag undrar om SD och AFS tillsammans skulle klara av att regera i "nationella blocket" om det skulle bli aktuellt.
Citera
2018-03-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Kommer Kent Ekeroth värvas?
Jag hoppas inte. Dels för att det alltid känns litet läskigt med någon med judiska lojaliteter. Men också för allt smyginspelande som bröderna Ekeroth har sysslat med genom åren. Vi vill för allt i världen inte få in SDs och Nationaldemokraternas otäcka partikultur i ett nytt alternativ.

Detta sagt så har Ekeroth hållit de bästa talen i sveriges riksdag på decennier och är kompetentare, slagfärdigare och mer energisk än någon annan i SD.
Citera
2018-03-05, 16:46
Medlem
Vilken tid gäller? Har hört både 19:00 och 20:00.
Citera
2018-03-05, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Vem skulle vara så dum att man släpper in gråsossar i partiet? Att du verkar besviken över den initiala laguppställningen säger mer om dig än vad du tror. Partiet är inte ens lanserat och du hade förväntat dig att politikereliten skulle stå i kö?

Det troliga är att det innan valet kommer tillkomma en rad, kanske 10st. politiker med erfarenhet och då har vi redan ett frö som kan växa fint.

Varför skulle jag vara besviken? Sluta läs in en massa åsikter hos folk som kommenterar AfS. Besviken är man om man hade höga förväntningar på något.

Jag hade inga speciella förväntningar alls på AfS. Dom flesta som varit med ett tag har sett nationella projekt och partier komma och försvinna dom senaste 20 åren. Nästan alla misslyckats och lagts ner efter en tid. Min rena gissning, efter att ha sett deras laguppställning, är att det kommer gå likadant för AfS.
Citera
2018-03-05, 16:50
Medlem
Visst är det så att en del politiker i SD kommer att byta parti. Men jag tror att ett parti som MED har mer att frukta av AFS, än vad SD har. MED siktar ju på nya väljare för att kunna ta sig till riksdagen och till en del konkurrerar de om samma väljare.
Citera
2018-03-05, 16:56
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Detta är väldigt hypotetiskt men jag undrar om SD och AFS tillsammans skulle klara av att regera i "nationella blocket" om det skulle bli aktuellt.

Förmodligen skulle det bli lite som FPÖ och BZÖ i Österrike.
Citera
2018-03-05, 16:57
Medlem
kilojools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Vilken tid gäller? Har hört både 19:00 och 20:00.

20:00 enligt https://twitter.com/gustavkassel/status/970610389141639168
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in