2018-03-05, 13:19
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Just det, de går fria pga att inte åklagaren kunnat bevisa vad som hänt.
Vilket är precis vad åklagaren har sagt, att det inte går att bevisa, men att hon ser med viss skepsis på det han berättat.

Citat:
Så det spelar väl ingen roll om han sitter och ljuger eller håller käft?
Det går ju inte hitta på precis vilken rövarhistoria som helst, men det han sagt har hängt ihop och verkar inte vara helt otroligt.

Att sitta och hålla käft skulle göra att han med all säkerhet blir dömd, men det gör han inte, utan sjunger som en fågel. Att han inte pratat i polisförhör är bara till hans fördel.

Citat:
Sen är det en fråga jag inte fått svar på.
Vad har hans kumpaner för motiv menar du?
Det har jag visst svarat på. Min poäng med det svaret är att jag fått intrycket av att Lekanderfamiljen är speciella. Även fått intrycket, både från polisförhör och andra källor, att AC kanske var en elak kärring.
Vi har alla träffat en, eller flera, elaka kärringar så hur en sådan för sig tänker jag inte gå in på.
Men när en sådan best har en riktigt dålig dag, då kan de vara elaka som häxor, förudmjuka och trycka ner folk i sin omgivning på ett otroligt elakt och diaboliskt sätt.

Menar inte att AC var en satkärring, men om hon var det, då kan hon ha jävlats med fel person helt enkelt. Det är den enda teori jag kan komma på. Det finns även folk (eller invandrare) till allt, så helt orimlig är inte teorin.
Citera
2018-03-05, 13:59
Medlem
Jag har inte läst allt i tråden eller FUP:en, men en del av det.

En fråga som jag funderade över var det här med vätskorna som hällts ut i samband med mordet.
Sen läste jag i Del N, Sid 94, när han förklarar om sina mordfantasier:

Det känns som att tillvägagångssättet med vätskorna på plats och som han beskriver i sin fantasi är likartade. Är det något som tagits upp tidigare i tråden eller under rättegången?
Citera
2018-03-05, 14:01
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Har fått ett pm från en nyreggade användare som ville jag skulle lägga ut följande i tråden:

Attans, nu fick jag inte med den nyreggsdes meddelande. Men det är det jag citerar.

Attans vilken intressant iakttagelse. Man får hoppas att dit är kollat, eller att de kollar det nu.

Bra grävt!
Citera
2018-03-05, 14:07
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Vad spännande men går inte o trycka på dem, jag kommer ingenstans varför

De fungerar!
Citera
2018-03-05, 14:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Attans, nu fick jag inte med den nyreggsdes meddelande. Men det är det jag citerar.

Attans vilken intressant iakttagelse. Man får hoppas att dit är kollat, eller att de kollar det nu.

Bra grävt!

Utan att avslöja för mycket, så är det enligt användaren inte kollat alls i nuläget. Personen vet det av olika anledningar. Märkligt.
Citera
2018-03-05, 14:24
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Utan att avslöja för mycket, så är det enligt användaren inte kollat alls i nuläget. Personen vet det av olika anledningar. Märkligt.
Edit: oväsentligt
Senast redigerad av linkebodabo 2018-03-05 kl. 15:13.
Citera
2018-03-05, 14:30
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gramana
Jag har inte läst allt i tråden eller FUP:en, men en del av det.

En fråga som jag funderade över var det här med vätskorna som hällts ut i samband med mordet.
Sen läste jag i Del N, Sid 94, när han förklarar om sina mordfantasier:

Det känns som att tillvägagångssättet med vätskorna på plats och som han beskriver i sin fantasi är likartade. Är det något som tagits upp tidigare i tråden eller under rättegången?
Jo, samt att han slipper se rent blod (som han säger sig ha svårt för).
Citera
2018-03-05, 14:32
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Mm lite märkligt.

Kanske för att det är inte rätt "silvertejp" (jmf med bitarna på offren)?
Den hittade tejp-rullen är av märket "4u" och säljs bl.a. på ÖoB.
Edvin köpte ju Biltemas.

Sedan kan ju inte vi veta vad som är testat eller inte, då ju inte allt tas med i FUP som blir offentliga.
Om den tejprullen hade testats så hade det nog funnits med i FUPen då man nämner den i övrigt. Om den kunnat uteslutits helt så hade uppgiften nog hamnat i slasken?
Citera
2018-03-05, 14:33
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vilket är precis vad åklagaren har sagt, att det inte går att bevisa, men att hon ser med viss skepsis på det han berättat.

Det går ju inte hitta på precis vilken rövarhistoria som helst, men det han sagt har hängt ihop och verkar inte vara helt otroligt.

Att sitta och hålla käft skulle göra att han med all säkerhet blir dömd, men det gör han inte, utan sjunger som en fågel. Att han inte pratat i polisförhör är bara till hans fördel.

Det har jag visst svarat på. Min poäng med det svaret är att jag fått intrycket av att Lekanderfamiljen är speciella. Även fått intrycket, både från polisförhör och andra källor, att AC kanske var en elak kärring.
Vi har alla träffat en, eller flera, elaka kärringar så hur en sådan för sig tänker jag inte gå in på.
Men när en sådan best har en riktigt dålig dag, då kan de vara elaka som häxor, förudmjuka och trycka ner folk i sin omgivning på ett otroligt elakt och diaboliskt sätt.

Menar inte att AC var en satkärring, men om hon var det, då kan hon ha jävlats med fel person helt enkelt. Det är den enda teori jag kan komma på. Det finns även folk (eller invandrare) till allt, så helt orimlig är inte teorin.

Vad är det som är rimligt i E****:s fantasier har jag frågat förut ?
Ditt gamla vanliga upplägg att upprepa dig hjälper inte trovärdigheten hos E**** .
Utveckla ditt skitsnack om att Lekanders skulle vara speciella .
Är det svärsonens uppträdande när han ringer SOS som spökar igen ?
Eller är det den sjuka dottern du retar dig på eftersom hon är kvinna ?
Så E**** har inte pratat i polisförhör påstår du ?
Det var väl först när bevisen lades fram som storfoten fick tunghäfta .
Så jävla typiskt för en som är 100 % skyldig .
Du måtte väl ha träffat bara elaka kärringar eftersom du tydligen hatar kvinnor .
Hur går det ihop med snacket du hade om schyssta lökar egentligen ?
Är det bara när det passar dig som kvinnor är elaka och diaboliska häxor .
Som sagt var står det att A*** är en elak kärring i förhören ?
Lite näbbig och bestämd är det enda jag har läst .
Eller menar du att hon har kallat E**** för jävla fläskberg eller liknande .
Och där kom den lille rasisten fram igen på slutet .
Citera
2018-03-05, 14:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Då får de kolla det. Kännetecknande för de involverade sakerna är att de för att vara användbara för sitt syfte måste hanteras av människors händer (tejprullar, flaskor, dunkar, stolar), så att det är fingeravtryck på dem är knappast överraskande i sig självt.
Däremot så blir det kanske problem att även med en och samma persons avtryck på sakerna hitta en okänd person.

Skulle avtrycket på tejpen tillhöra en person i paret lekanders sociala närhet (där man kan tro att polisen har fingeravtryck) så kunde det betyda ngt. Däremot är det väl sannolikt att just den kollen gjorts, eftersom man måste förmoda att polisen tagit dessas avtryck för att kunna utesluta deras avtryck i köket.

Borde man inte kunna förutsätta att ett okänt avtryck på tejprullen trots allt kollats mot alla i utredningen aktuella? Bo-Idis?

När rättegång redan sparkats igång?
Citera
2018-03-05, 14:55
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Om den tejprullen hade testats så hade det nog funnits med i FUPen då man nämner den i övrigt. Om den kunnat uteslutits helt så hade uppgiften nog hamnat i slasken?
Även om den omnämns i ett vittnesmål?

Ännu märkligare här är att den tejp som omnämns i vittnesmål (FUP sida 206 i I.1) lär vara en Biltema.
Den upphittade silvertejp av märket "4u", som jag tänkte på, verkar ju därav inte tillföra någonting till detta (FUP sida 82 i B).
Citera
2018-03-05, 15:14
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Då får de kolla det. Kännetecknande för de involverade sakerna är att de för att vara användbara för sitt syfte måste hanteras av människors händer (tejprullar, flaskor, dunkar, stolar), så att det är fingeravtryck på dem är knappast överraskande i sig självt.
Däremot så blir det kanske problem att även med en och samma persons avtryck på sakerna hitta en okänd person.

Skulle avtrycket på tejpen tillhöra en person i paret lekanders sociala närhet (där man kan tro att polisen har fingeravtryck) så kunde det betyda ngt. Däremot är det väl sannolikt att just den kollen gjorts, eftersom man måste förmoda att polisen tagit dessas avtryck för att kunna utesluta deras avtryck i köket.

Borde man inte kunna förutsätta att ett okänt avtryck på tejprullen trots allt kollats mot alla i utredningen aktuella? Bo-Idis?

När rättegång redan sparkats igång?

Det står i FUP att fingeravtrycket på tejprullen jämfördes med E*****:s och offrens fingeravtryck .
Dessutom står det att fingeravtrycken jämfördes med fingeravtrycksregistret .
Samma står det om fingeravtrycken på den blå flaskan , på stolen och flaskan i köket m.m .
Alltså har alla dessa fingeravtryck kollats upp mot registret där de i utredningen aktuella
fingeravtrycken också borde finnas naturligtvis .
Då borde det också ha kommit fram om dessa fingeravtryck var från samma person .
Nu hjälper det ju inte i det här läget eftersom inget av fingeravtrycken finns i registret .
Även om det skulle vara samma fingeravtryck så vet man inte vems det är .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in