Citat:
Vilket är precis vad åklagaren har sagt, att det inte går att bevisa, men att hon ser med viss skepsis på det han berättat.
Citat:
Det går ju inte hitta på precis vilken rövarhistoria som helst, men det han sagt har hängt ihop och verkar inte vara helt otroligt. Att sitta och hålla käft skulle göra att han med all säkerhet blir dömd, men det gör han inte, utan sjunger som en fågel. Att han inte pratat i polisförhör är bara till hans fördel.
Citat:
Det har jag visst svarat på. Min poäng med det svaret är att jag fått intrycket av att Lekanderfamiljen är speciella. Även fått intrycket, både från polisförhör och andra källor, att AC kanske var en elak kärring. Vi har alla träffat en, eller flera, elaka kärringar så hur en sådan för sig tänker jag inte gå in på.
Men när en sådan best har en riktigt dålig dag, då kan de vara elaka som häxor, förudmjuka och trycka ner folk i sin omgivning på ett otroligt elakt och diaboliskt sätt.
Menar inte att AC var en satkärring, men om hon var det, då kan hon ha jävlats med fel person helt enkelt. Det är den enda teori jag kan komma på. Det finns även folk (eller invandrare) till allt, så helt orimlig är inte teorin.