2018-03-04, 21:53
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Man kan inte svälja allt som en polisutredning kommit fram till. Framförallt inte eftersom den är ledd av kvinnor från första början, till slutet. Kvinnor går alltid sina egna ärenden och är känslostyrda. Även personliga konflikter påverkar deras arbetsprestation, och vilka val de gör. Logik existerar bara under perfekta förutsättningar. Hatar absolut inte kvinnor, men de ska definitivt inte ha arbetsledande roller, och framförallt inte symbolisera demokratins grundpelare. De flesta hjärntvättade män som läser detta anser antagligen att jag är en idiot, medans de flesta kvinnor håller med helt eller delvis.

Även i detta fall så är Edvin dömd på förhand. <klipp> dessa är helt säkra på att Edvin utan tvekan, till hundra procent, är skyldig som synden.

Vi vet inte hur det kommer sig att utredningen ser ut som den gör, och varför polisen inte gjort ditten eller datten. Det vi däremot vet är att det är en person (kvinna) som varit beslutsfattare och bestämt hur arbetet ska läggas upp.
Samtidigt så finns det män som är urusla som chefer, det är jag medveten om.

Samtidigt så spelar alltid media efter statens pipa, det är värt att tänka på.

En annan sak som är värt att tänka på, är att Helene Gestrin kommer ha mycket svårt att motbevisa Edvins historia. Hade hon lett förundersökningen professionellt så hade det aldrig varit några problem, nu får vi aldrig veta om det han säger är bullshit, eller inte.

Visst är det fint att våra skattepengar går till en cirkus?

Jag håller inte alls med dig. Först skriver du nedlåtande och ironiserar över kvinnor. Men om man bortser från det.

På vad sätt kommer Helene Gestrin ha svårt att motbevisa misstänkts historia?
Är det för att en kvinna gjort den tekniska delen gällande tejpning? (blir den mindre trovärdig eftersom den gjorts av en kvinna).

Om du tittar i FUP och speciellt sid 83 och 154 så ser du att misstänkt är bunden till att ha tejpat paret "dödande". Det kan ju inte vara så svårt - även för en kvinna - att ställa frågan.

- Hur förklarar du att ditt DNA sitter flera varv in på tejpningen på mannens huvud, fastän du säger att du bara tejpat munnarna?

Eller vad tror du?
Citera
2018-03-04, 21:53
Medlem
Citat:
Polisarbetet har letts av åklagaren.

Nu har du skenat iväg. Det polisiära utredandet bedrivs av polisen och ingen annan. Åklagaren har inget med det operativa arbetet att göra.
Citera
2018-03-04, 22:00
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Driver du med mig Hur kan en muntlig förklaring vara ett starkt bevis?
Åklagaren där emot baserar sin version på bevis!

Hoppas inte han jobbar inom rättsväsendet
Citera
2018-03-04, 22:13
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Du har nog missuppfattat det hela lite hörrö du .
När polisen kollar upp misstänkta i fallet med E**** och morden på paret Lekander
så går de inte ut med dessa namn m.m på ett forum på nätet till allmän beskådan .
Dessutom är det polisen och inte en samling klantarslen på nätet som sköter utredandet
av brott i Sverige så det finns ingen jämförelse alls i sammanhanget .
Det skulle nog underlätta för de anhöriga om inte annat om E**** talade sanning .
Ibland önskar man att man fick använda lite tuffare metoder för att få fram den .
De går ut med namnen så till vida att fup blir offentlig handling.
Bra att du överlåter ansvaret för utredningen till polisen. Dock skulle dessa stå sig slätt utan "detektiven allmänheten" och det är vi som parallelljobbar här. Inte utan att länsman då och då haft viss nytta av det som skrives här.
Jag kan absolut sympatisera med din önskan att få praktisera tuffare metoder, än de lagliga, på dylika skitar. Men det är också erfarenheten, vi gjorde så in på 1800-talet, att det kan bli mycket kontraproduktivt. Risken är stor för falska erkännanden och fria missdådare.
Citera
2018-03-04, 22:32
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
De går ut med namnen så till vida att fup blir offentlig handling.
Bra att du överlåter ansvaret för utredningen till polisen. Dock skulle dessa stå sig slätt utan "detektiven allmänheten" och det är vi som parallelljobbar här. Inte utan att länsman då och då haft viss nytta av det som skrives här.
Jag kan absolut sympatisera med din önskan att få praktisera tuffare metoder, än de lagliga, på dylika skitar. Men det är också erfarenheten, vi gjorde så in på 1800-talet, att det kan bli mycket kontraproduktivt. Risken är stor för falska erkännanden och fria missdådare.

Om man procentuellt räknar ut hur mycket av det som skrivs på FB så
är det nog en väldigt liten del som polisen har haft nytta av är jag rädd .
Man får ju naturligtvis bara använda dessa tuffare metoder i lämpliga fall .
Som t.e.x i fallet med E**** och hans brutala mord på paret Lekander där
man egentligen vet att svinet ensam är skyldig men skyller på andra .
Att använda dylika tuffare metoder i alla fall vore ju inte lyckat naturligtvis .
Att uppfinna ett sanningsserum som funkar kanske vore nåt att satsa på .
I E****:s fall kunde man ju blanda in det i en cheezburgare .
Citera
2018-03-04, 22:56
Medlem
Citat:
E****:s chans att övertyga rätten är lika stor som att månen består av Arla-produkter .:lol

Du har en skön humor, det får man i alla fall ge dig.
Citera
2018-03-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Nu har du skenat iväg. Det polisiära utredandet bedrivs av polisen och ingen annan. Åklagaren har inget med det operativa arbetet att göra.

Precis. Och i denna utredningsgrupp finns både kvinnor och män. Så könet på dessa är knappast relevant om "svanen" skulle bli friad. Vilket han inte kommer bli med den bevisning som finns.
Citera
2018-03-04, 23:13
Medlem
SmygarBerits avatar
Okej. Det vi iallafall kan vara överens om hittills är att användaren ”tryckkokaren” förmodligen sällan eller aldrig blivit anklagad att vara särskilt intelligent.
Citera
2018-03-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Okej. Det vi iallafall kan vara överens om hittills är att användaren ”tryckkokaren” förmodligen sällan eller aldrig blivit anklagad att vara särskilt intelligent.
Det är nog så.
Jag håller mig till The SmygarBerit fanclub, jag :-)
Citera
2018-03-05, 00:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Om man procentuellt räknar ut hur mycket av det som skrivs på FB så
är det nog en väldigt liten del som polisen har haft nytta av är jag rädd .
Man får ju naturligtvis bara använda dessa tuffare metoder i lämpliga fall .
Som t.e.x i fallet med E**** och hans brutala mord på paret Lekander där
man egentligen vet att svinet ensam är skyldig men skyller på andra .
Att använda dylika tuffare metoder i alla fall vore ju inte lyckat naturligtvis .
Att uppfinna ett sanningsserum som funkar kanske vore nåt att satsa på .
I E****:s fall kunde man ju blanda in det i en cheezburgare .

Polis/åklagare ska väl göra rätt för sin lön också, och advokater ställer säkert gärna upp. Här har ju GM gjort en snitslad bana så det finns ju inte mycket mer att göra än att stämpla o sätta i pärm.

Dessutom ger du ju inte much för hans lögner o då torde väl fackfolket på plats se saker i än klarare ljus, om vi följer din egen logik.

Det skulle väl spara pengar om han erkände, och det vore säkert bäst för han själv, men tänk då på de som blir arbetslösa.

Tio-tjugo minuter psykologi är vad grabben behöver. Möjligen livslång terapi på det. Stryk lär inte göra något för rättvisan i det här fallet. Han är "weird" och tycker det är häftigt.

Han borde tvingas se alla säsonger av Anslagstavlan sen 1973 för att haja hur verkligheten är beskaffad. Och äta orensad strömming.

Hårda metoder kan de ju använda när något står på spel. Här har de ju bara behövt lägga ihop ett o ett. Det blev två den här ggn också.
Citera
2018-03-05, 03:06
Medlem
Går verkligen till historien som ett av de mest bestialiska dåd och mord som utförts i Sverige. Att på måfå bara åka hem till ett par och lustmörda dem. Förvisso får det också betecknas som rånmord men det var mer en bonus för mördaren och det lilla i sammanhanget. Så vidrigt och sjukt.
Citera
2018-03-05, 03:51
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
En sak som retar mig, är det totala förtroendet för både myndigheter och media, som de flesta i denna tråd visar prov på.

Man kan inte svälja allt som en polisutredning kommit fram till. Framförallt inte eftersom den är ledd av kvinnor från första början, till slutet. Kvinnor går alltid sina egna ärenden och är känslostyrda. Även personliga konflikter påverkar deras arbetsprestation, och vilka val de gör. Logik existerar bara under perfekta förutsättningar. Hatar absolut inte kvinnor, men de ska definitivt inte ha arbetsledande roller, och framförallt inte symbolisera demokratins grundpelare. De flesta hjärntvättade män som läser detta anser antagligen att jag är en idiot, medans de flesta kvinnor håller med helt eller delvis.
Så du anser att logiken i detta ärende inte är satt ur spel från Edvins sida utan på motsatt håll?
Menar du på fullt allvar att polisutredningen här inte har följt gängse regler?

Citat:
Även i detta fall så är Edvin dömd på förhand. Även om många skribenter här lutar åt höger, så tror jag personligen att samhället i stort har samma åsikt om de som skriver här, dessa är helt säkra på att Edvin utan tvekan, till hundra procent, är skyldig som synden.
Apropå fördomar. Hur har du tänkt tillreda dina skor?

Citat:
Det stora generalfel 90% av skribenterna, och den övriga befolkningen i Sverige gör, är att med hull och hår svälja allt vad myndigheter och media säger, och skriver. Vi vet inte hur det kommer sig att utredningen ser ut som den gör, och varför polisen inte gjort ditten eller datten. Det vi däremot vet är att det är en person (kvinna) som varit beslutsfattare och bestämt hur arbetet ska läggas upp.
Samtidigt så finns det män som är urusla som chefer, det är jag medveten om.

Samtidigt så spelar alltid media efter statens pipa, det är värt att tänka på.

En annan sak som är värt att tänka på, är att Helene Gestrin kommer ha mycket svårt att motbevisa Edvins historia. Hade hon lett förundersökningen professionellt så hade det aldrig varit några problem, nu får vi aldrig veta om det han säger är bullshit, eller inte.

Visst är det fint att våra skattepengar går till en cirkus?
Faktum kvarstår.. Edvins påståenden håller inte mot teknisk bevisning.
Tas detta ärende hela vägen upp till HD så innebär det att Edvin kommer att bli mer än ordentligt grillad.
Han kan måla upp vilka fantastiska historier som helst, men likväl sitter han fast där i hörnet utan några som helst spår som förankrar hans påståenden med verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in