2018-03-04, 19:54
Medlem
Enligt Motormännen är det genom Stockholms län som E4 håller låg kvalitet. Hittar inga anmärkningar om sträckan Jönköping-Linköping.😃
Citera
2018-03-04, 19:58
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det gick inte att bevisa vem som höll i stekpannan, därför gick båda fria. Detta hålrum är numera tilltäppt. Hade detta hänt i dag hade båda fått livstid.
Exakt det jag menade 👌
Citera
2018-03-04, 20:23
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Varför lägger du inte ner dina tafatta försök .
Det var generellt och inte förtal från en "viss person" jag menade .
Ska man dela alla inlägg där oskyldiga har hängts ut i det här fallet med E**** och
morden på paret Lekander så lär jag slita ut tangentbordet flera ggr om .
Skrattretande är det att höra hur jävla dåligt E**** ljuger , skrämmande är det
att han med berått mod dödar två äldre försvarslösa personer för en skitsumma .
Frågan är vad det är som gör att han tar steget från att råna till att döda ?
Fem minuter ensam med E**** skulle vara intressant och ge svar på detta .
Tycker du också att polisens sätt att kolla andra möjliga misstänkta och möjliga medgärningsmän är förtal? Från början fanns många rykten, konstiga iakttagelser mm. Det gör det i de flesta utredningar av den här kalibern. Att vi här också undrar vilka spår som är rätt och vilka som är fel, är ju hela poängen med detta forum. Klart man undrar om han haft någon med sig eller om fler visste något. Det är inte förtal.
Det är väl bra att polisen och framförallt teknikerna, nu har ett så bra underlag att vi kan skratta åt försöken att skylla på fler gärningsmän. Det kunde vi inte förrän DNA visat på sanningen, inte förrän andra misstänkta hörts och avförts.
Du tar i lite för mycket, precis som E. Ingen vill att du ska rädda världen genom att på 5 minuter knäcka såna som han. Det är just så som orätt kommer till. Skrattar bäst, som skrattar sist. Var du glad och skratta men var snäll och ta det lite lugnt. Så du inte behöver bo granne med E. resten av ditt liv.
Citera
2018-03-04, 20:31
Medlem
Tryckkokarens avatar
En sak som retar mig, är det totala förtroendet för både myndigheter och media, som de flesta i denna tråd visar prov på.

Man kan inte svälja allt som en polisutredning kommit fram till. Framförallt inte eftersom den är ledd av kvinnor från första början, till slutet. Kvinnor går alltid sina egna ärenden och är känslostyrda. Även personliga konflikter påverkar deras arbetsprestation, och vilka val de gör. Logik existerar bara under perfekta förutsättningar. Hatar absolut inte kvinnor, men de ska definitivt inte ha arbetsledande roller, och framförallt inte symbolisera demokratins grundpelare. De flesta hjärntvättade män som läser detta anser antagligen att jag är en idiot, medans de flesta kvinnor håller med helt eller delvis.

Även i detta fall så är Edvin dömd på förhand. Även om många skribenter här lutar åt höger, så tror jag personligen att samhället i stort har samma åsikt om de som skriver här, dessa är helt säkra på att Edvin utan tvekan, till hundra procent, är skyldig som synden.

Det stora generalfel 90% av skribenterna, och den övriga befolkningen i Sverige gör, är att med hull och hår svälja allt vad myndigheter och media säger, och skriver. Vi vet inte hur det kommer sig att utredningen ser ut som den gör, och varför polisen inte gjort ditten eller datten. Det vi däremot vet är att det är en person (kvinna) som varit beslutsfattare och bestämt hur arbetet ska läggas upp.
Samtidigt så finns det män som är urusla som chefer, det är jag medveten om.

Samtidigt så spelar alltid media efter statens pipa, det är värt att tänka på.

En annan sak som är värt att tänka på, är att Helene Gestrin kommer ha mycket svårt att motbevisa Edvins historia. Hade hon lett förundersökningen professionellt så hade det aldrig varit några problem, nu får vi aldrig veta om det han säger är bullshit, eller inte.

Visst är det fint att våra skattepengar går till en cirkus?
Citera
2018-03-04, 20:47
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
En sak som retar mig, är det totala förtroendet för både myndigheter och media, som de flesta i denna tråd visar prov på.

Man kan inte svälja allt som en polisutredning kommit fram till. Framförallt inte eftersom den är ledd av kvinnor från första början, till slutet. Kvinnor går alltid sina egna ärenden och är känslostyrda. Även personliga konflikter påverkar deras arbetsprestation, och vilka val de gör. Logik existerar bara under perfekta förutsättningar. Hatar absolut inte kvinnor, men de ska definitivt inte ha arbetsledande roller, och framförallt inte symbolisera demokratins grundpelare. De flesta hjärntvättade män som läser detta anser antagligen att jag är en idiot, medans de flesta kvinnor håller med helt eller delvis.

Även i detta fall så är Edvin dömd på förhand. Även om många skribenter här lutar åt höger, så tror jag personligen att samhället i stort har samma åsikt om de som skriver här, dessa är helt säkra på att Edvin utan tvekan, till hundra procent, är skyldig som synden.

Det stora generalfel 90% av skribenterna, och den övriga befolkningen i Sverige gör, är att med hull och hår svälja allt vad myndigheter och media säger, och skriver. Vi vet inte hur det kommer sig att utredningen ser ut som den gör, och varför polisen inte gjort ditten eller datten. Det vi däremot vet är att det är en person (kvinna) som varit beslutsfattare och bestämt hur arbetet ska läggas upp.

En annan sak som är värt att tänka på, är att Helene Gestrin kommer ha mycket svårt att motbevisa Edvins historia. Hade hon lett förundersökningen professionellt så hade det aldrig varit några problem, nu får vi aldrig veta om det han säger är bullshit, eller inte.

Jo , men det vet vi ju sen tidigare hur du diskuterar .
Du har fortfarande inte svarat på vad "kvinnan" gjorde för fel när hon ledde förundersökningen .
Och vad värre är du har inte heller kunnat svara på hur hon skulle ha gjort istället .
Är det inte konstigt att kritisera en förundersökning och samtidigt inte kunna förklara bristerna ?
Så återigen så undrar jag vad som har gått fel och hur det skulle ha gjort istället .
Citera
2018-03-04, 20:59
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:

Hu! Är det x oc y du avser eller brösten eller det att äggstockarna är på insidan i motsats till fröburkarna på utsidan?
Om någon får problem att motbevisa Edvins historia så beror det på polisarbetet och inget annat.
Citera
2018-03-04, 21:00
Medlem
Koengkraeggs avatar
Citat:
E4 från Linköping till Jönköping ser ut så här, Linköping - Mantorp - Mjölby - Ödeshög - Gränna - Huskvarna - Jönköping. I stora drag.

Nu vet inte jag vilken erfarenhet du har av landets motorvägar, men sträckan Mantorp - Jönköping är riktigt dålig. Mycket skarpa kurvor och branta backar. Det är en unikt dålig motorväg som borde dras om, om möjligt.

Jag vet inte varför du ljuger, men det gör du. Liksom i alla andra dina uttalanden och "privata meddelanden".

E4:an Linköping-Jönköping var riktigt dålig i början på 80-talet. De senaste 20 åren har det varit en av Sveriges bästa och säkraste motorvägar. Pajas!
Citera
2018-03-04, 21:02
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hu! Är det x oc y du avser eller brösten eller det att äggstockarna är på insidan i motsats till fröburkarna på utsidan?
Om någon får problem att motbevisa Edvins historia så beror det på polisarbetet och inget annat.
Polisarbetet har letts av åklagaren.
Citat:
Ursprungligen postat av Koengkraegg
Jag vet inte varför du ljuger, men det gör du. Liksom i alla andra dina uttalanden och "privata meddelanden".

E4:an Linköping-Jönköping var riktigt dålig i början på 80-talet. De senaste 20 åren har det varit en av Sveriges bästa och säkraste motorvägar. Pajas!
ok
Citera
2018-03-04, 21:06
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Tycker du också att polisens sätt att kolla andra möjliga misstänkta och möjliga medgärningsmän är förtal? Från början fanns många rykten, konstiga iakttagelser mm. Det gör det i de flesta utredningar av den här kalibern. Att vi här också undrar vilka spår som är rätt och vilka som är fel, är ju hela poängen med detta forum. Klart man undrar om han haft någon med sig eller om fler visste något. Det är inte förtal.
Det är väl bra att polisen och framförallt teknikerna, nu har ett så bra underlag att vi kan skratta åt försöken att skylla på fler gärningsmän. Det kunde vi inte förrän DNA visat på sanningen, inte förrän andra misstänkta hörts och avförts.
Du tar i lite för mycket, precis som E. Ingen vill att du ska rädda världen genom att på 5 minuter knäcka såna som han. Det är just så som orätt kommer till. Skrattar bäst, som skrattar sist. Var du glad och skratta men var snäll och ta det lite lugnt. Så du inte behöver bo granne med E. resten av ditt liv.

Du har nog missuppfattat det hela lite hörrö du .
När polisen kollar upp misstänkta i fallet med E**** och morden på paret Lekander
så går de inte ut med dessa namn m.m på ett forum på nätet till allmän beskådan .
Dessutom är det polisen och inte en samling klantarslen på nätet som sköter utredandet
av brott i Sverige så det finns ingen jämförelse alls i sammanhanget .
Det skulle nog underlätta för de anhöriga om inte annat om E**** talade sanning .
Ibland önskar man att man fick använda lite tuffare metoder för att få fram den .
Senast redigerad av boidis12 2018-03-04 kl. 21:24.
Citera
2018-03-04, 21:40
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

ok

Hade det haft någon betydelse om det hade varit en manlig åklagare i fallet med din
polare E**** och morden på paret Lekander istället tro ?
Ditt ältande är ju alltid det samma oavsett vilket kön det är på de som sköter utredandet .
Nu senast kom den gamla kända tesen att alla "med hull och hår sväljer allt vad myndigheter och media säger" .
I det här fallet behöver man knappast lyssna på någon annan än E**** själv för
att förstå hur det ligger till och vem som har mördat paret Lekander .
Citera
2018-03-04, 21:47
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:

ok
Ingeg svar på varför x och y gör skillnad i polisorganisationens atbetsresultat.
Citera
2018-03-04, 21:50
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
E4 från Linköping till Jönköping ser ut så här, Linköping - Mantorp - Mjölby - Ödeshög - Gränna - Huskvarna - Jönköping. I stora drag.

Nu vet inte jag vilken erfarenhet du har av landets motorvägar, men sträckan Mantorp - Jönköping är riktigt dålig. Mycket skarpa kurvor och branta backar. Det är en unikt dålig motorväg som borde dras om, om möjligt.

Off top. E6 söder ut från GBG t.ex är väl lite bättre. Men du har inga dåliga krav på hur en motorväg ska vara, du är rolig du! Jag har haft 200km/h i snitt på E4 utan problem.

Citat:
Vad som står i FUP är bara det åklagaren presenterar under rättegången. Tingsrättens ledamöter får höra bevisen samt försvaret för första gången. Muntligt.

En förklaring från en MGM, detaljerad dessutom, räknas som ett starkt bevis. Detta eftersom det kommer tas hänsyn till detta, precis lika objektivt som åklagarens version. Det kallas rättssäkerhet, och demokrati. Sen vad du personligen anser, det finns det inget rättssystem i världen som bryr sig om.

Driver du med mig Hur kan en muntlig förklaring vara ett starkt bevis?
Åklagaren där emot baserar sin version på bevis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in