2018-03-04, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Det verkar som att en och samma teori mottas olika beroende på vem som framför den i tråden.

Scientologispåret togs upp tidigt i diskussionen och dissades rejält, bland annat av N.Armstark som nu verkar ha omvänt sig. Plötsligt verkar iden inte helt tokig för många andra heller.

Själv bedömde jag att de första inläggen om scientologin var trovärdiga, för bilden av familjen stämde i min värld bra med vad jag lärt mig om destruktiva grupp-tillhörigheter.

Att få skit för det var inte roligt.

Men jag tror INTE att scientologerna har dödat familjen (bäst att vara övertydlig även med självklara saker eftersom allting dissikeras här).

Jag tror INTE att eventuellt medlemsskap har haft en stor avgörande roll för det som hände.
Enligt inlägg har de besökt kyrkan några gånger så jag tolkar det som ett passivt medlemskap.

Däremot kan en sekttillhörighet förstås lägga extra börda på en person vars tillvaro redan håller på att kantra.

Scientologerna är precis som flera redan skrivit INTE en kyrka. Det handlar om utbildning och personlig utveckling. Tilltalande för intellektuella människor som strävar efter utmaning och att utveckla sig själva.

Jag tror inte att jag har dissat spåret, däremot har du och jag haft en dispyt efter att du tidigt i tråden hävdade att det var belagt att föräldrarna var scientologer. Det stämde uppenbarligen inte, det är inte belagt nu heller. Det vore bra att få klarhet i den frågan.
Citera
2018-03-04, 20:46
Medlem
Tycker mig ha hört tre foton nämnas på HB nu men har bara sett länkar på två av dom. Lägg gärna upp det tredje fotot med den som kan och vill.
Citera
2018-03-04, 20:59
Medlem
TheLastKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Tycker mig ha hört tre foton nämnas på HB nu men har bara sett länkar på två av dom. Lägg gärna upp det tredje fotot med den som kan och vill.

Har bara sett två bilder, vet inte vart du har hört om en tredje bild?
Citera
2018-03-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Precis folk kan uppfatta olika och även när i tid det var och hur nära dessa var på arbetet.
Denna är från jobbet i Skåne och det var hennes upplevelse. H hade stark integritet och var svår att komma nära.

Nästan omöjligt att hinna "småprata" med varandra när man bara jobbar 2 dagar i veckan. Den som beskrev henne positivt hade arbetat med HB ett par år och då hinner man få ett intryck.
Kan också vara att din "säkra källa" och HB kanske helt enkelt inte klickade.
Citera
2018-03-04, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Nästan omöjligt att hinna "småprata" med varandra när man bara jobbar 2 dagar i veckan. Den som beskrev henne positivt hade arbetat med HB ett par år och då hinner man få ett intryck.
Kan också vara att din "säkra källa" och HB kanske helt enkelt inte klickade.
Eller så kan det ju vara så att pga problem och allt med barnen blir man mer sluten. Kanske var hon annorlunda förr när inte bekymmer fanns i samma utsträckning.
Det spelar nog inte så stor roll heller för fallet. Att familjen var isolerad vet vi och då tror jag att man även sluter sig mer med alla problem etc. inget konstigt i det och folk ändras över tid beroende på hälsa och livssituation.
Citera
2018-03-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Då kan den andra vara från Göteborg, för där används orden från den tiden, vilket låter en bra bit bakåt i tiden.
Visst kan två personer uppfatta en person annorlunda, men här var det verkligen svart och vitt.
Fanns ett till inlägg om någon som skrev något i stil med att hon var vass eller kantig men minns inte exakt. Tror bara skribenten gjort det inlägget. Tycker hon är söt och ser mjuk ut i sättet. Här finns så många svart vs vitt inlägg och inget verkar vara helt tydligt. Tyvärr.
Svårt att släppa fallet.
Citera
2018-03-04, 21:25
Medlem
Sorgligt att se en bild på Hanna, men samtidigt har hon blivit verklig.
En bild på en sympatisk, vacker kvinna som tyvärr inte längre lever.
Vi kunde se en bild på Agnes också, men Moa har vi inte sett.

Vila i frid vackra Hanna tillsammans med dina döttrar.
Citera
2018-03-04, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror inte att jag har dissat spåret, däremot har du och jag haft en dispyt efter att du tidigt i tråden hävdade att det var belagt att föräldrarna var scientologer. Det stämde uppenbarligen inte, det är inte belagt nu heller. Det vore bra att få klarhet i den frågan.

Ja, det hade vi.

Inlägget av BurlovsRicky är något motsägelsefullt, först skriver hen att familjen besökt kyrkan ett antal gånger, sen att det inte varit något aktivt besökande/medlemsskap.

Finns massa sätt att tolka det på.
Jag tolkar det som att de var passiva medlemmar.
Citera
2018-03-04, 21:36
Medlem
Citat:
Fanns ett till inlägg om någon som skrev något i stil med att hon var vass eller kantig men minns inte exakt. Tror bara skribenten gjort det inlägget. Tycker hon är söt och ser mjuk ut i sättet. Här finns så många svart vs vitt inlägg och inget verkar vara helt tydligt. Tyvärr.
Svårt att släppa fallet.

Vass, fyrkantig, etc tror jag inte att jag sett. Däremot otaliga säkra källor om hennes bröstcancer som inte finns.

Är det någon som du personligen känner som arbetar på Skatteverket i Malmö som har gett dig informationen om hur HB var på jobbet? Inte ett PM etc?
Citera
2018-03-04, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Vass, fyrkantig, etc tror jag inte att jag sett. Däremot otaliga säkra källor om hennes bröstcancer som inte finns.

Är det någon som du personligen känner som arbetar på Skatteverket i Malmö som har gett dig informationen om hur HB var på jobbet? Inte ett PM etc?
Jo ett enda inlägg minns jag men inte när i tid. Kan ha varit ett troll så inget att hänga upp sig på. Inget PM.
Citera
2018-03-04, 21:45
Medlem
Citat:
Svårt att släppa fallet.

Nu när du säger det så kanske jag minns det, ska se om jag kan hitta det.
Men om pappan är bara samstämmiga uppgifter/ uppfattningar och de är idel goda.
Ja, man vill förstå.
Och som Elisabeth Höglund så anser jag också att någon "ond kraft" ligger bakom. Inget övernaturligt då utan något som existerar i vårt samhälle. Om det nu är så Höglund också menar.
Och den kraften har möjliggjort detta avslutet.
Jag har en del teorier och just nu tror jag på den sist framtänkta av dem.
Återkommer kanske med den, men så länge så tror jag sanningen, förklaringen, finns i tråden och bland väldigt mångas inlägg, öppen eller dold, men den finns där.
Citera
2018-03-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Nu när du säger det så kanske jag minns det, ska se om jag kan hitta det.
Men om pappan är bara samstämmiga uppgifter/ uppfattningar och de är idel goda.
Ja, man vill förstå.
Och som Elisabeth Höglund så anser jag också att någon "ond kraft" ligger bakom. Inget övernaturligt då utan något som existerar i vårt samhälle. Om det nu är så Höglund också menar.
Och den kraften har möjliggjort detta avslutet.
Jag har en del teorier och just nu tror jag på den sist framtänkta av dem.
Återkommer kanske med den, men så länge så tror jag sanningen, förklaringen, finns i tråden och bland väldigt mångas inlägg, öppen eller dold, men den finns där.

Intressant! Ser fram emot din teori.
Ja, sanningen finns i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in