Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Det var N.Armstark som kom med info om scientologerna. Som bland annat använder begreppet livskvalitet.
De tror också att jordens kropp bara är en kropp.
I de pm jag fått har formuleringen hjälpa till "andra sidan" använts.
Att flera går berzerk av sakliga inlägg talar sitt tydliga språk. Det ligger en gravad hund här.
Jag tänker så här, om O var med men inte H så gör det väl allt för att skingra makarna. Kanske satt de i en rävsax. O tyckte inte barnen var så sjuka och H var mer oroad skrevs det. Någon sv makarna hade varit anklagande gentemot den andra. Kanske mycket bråk pga olika livsåskådning och hur de skulle gå tillväga med barnen. Tror inte alkoholmissbruk var inblandat men utesluter inte heller det. Någon som hur en person blir som tex är bipolär och dricker alkohol? Medicinerad eller ej gör kanske skillnad.
Om H hade någon psykisk sjukdom måste det också ha slitit rejält.
Isoleringen bör ha en bidragande eller snabbat på hela tragedin.
Jag tror kanske också på vanföreställningar åtminstone på slutet. Eftersom så lite kommit fram tror jag inte att några visste hur illa det var. De visste kanske att de hade problem med sjukdomar och eller depression men inte att något var så galet fel.
Antagligen var de mästare på att bära masker och inte berätta så mycket. O hade sagt något men antagligen inte i närheten av hur det verkligen var.