Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-01, 00:10
  #109
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
När du skrev...

...blev jag nyfiken på vad du baserar den tesen på. Läser vidare...

Jaharru, ja... du låter ju som någon med verklig insyn i deras finanser annars kan du ju knappast komma med dessa påståenden som går tvärt emot vad många andra hävdar. Då blir man ju genast intresserad av vilken källa du har. Och se där, du avslöjar källan till din djupa kunskap om Rothschilds ekonomi!

wikipedia är en källa, visst, men det är aldrig en bra källa. Min röv talar lika mycket sanning som wikipedia. Du vet, med andra ord, inte vad du talar om.

Bara för att vara fittig vill jag nämna att Rothschild Investment Corp finansierar bland andra Boeing. Menar du att Boeing inte byggt vapen till nära nog samtliga krig i modern tid?

Kritik mot familjen Rothschild är inte antisemitism och kritik mot dem är välbefogad.

Edit: ser nu att jag svarat på ett sjukt gammalt inlägg. Oh well.

Läs inlägget av glimmande i början av tråden. Rothschilds är bankirer och sysslar med att tjäna pengar, inte starta krig. Krig är något som banker vill undvika eftersom det för med sig ökade risker. Att de också investerar i vapenindustrin i USA är fullt begripligt eftersom det är en så stor del av den amerikanska ekonomin.

Vad gäller Wikipedia så finns det bättre och sämre artiklar. Min poäng var att den aktuella artikeln var välskriven. Generellt är standarden på den engelska Wikipedia mycket högre än på den svenska.
Citera
2018-03-01, 00:50
  #110
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Kan du bevisa att Rottenshits inte äger centralbankerna?
Såg nyligen ett klipp på YouTube där Evelyn Rottenshit,, ops, ursäkta,, Evelyn Rothschild, hehe, stod och diskuterade med nån kinesisk höjdare om att införa en internationell valuta. Där stod dom med nöjda och snikna leenden.
Om alla transaktioner nu ska bli synliga, då borde vi vanliga idioter ha rätt att se varenda jävla detalj av Ruttenfittornas pengar.
Varför försvarar du dom förresten? Är du också ett judeschwein eller?
Och att tråden e gammal, pissar jag i. Och jag pissar i käften på Gaylord Jacob Rothschild.

Nämn tre centralbanker Rothchilds äger enligt dig.
Citera
2018-03-01, 00:51
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Läs inlägget av glimmande i början av tråden. Rothschilds är bankirer och sysslar med att tjäna pengar, inte starta krig. Krig är något som banker vill undvika eftersom det för med sig ökade risker. Att de också investerar i vapenindustrin i USA är fullt begripligt eftersom det är en så stor del av den amerikanska ekonomin.

Vad gäller Wikipedia så finns det bättre och sämre artiklar. Min poäng var att den aktuella artikeln var välskriven. Generellt är standarden på den engelska Wikipedia mycket högre än på den svenska.

Hittar inte något inlägg av glimmande...

Rothschilds är idag långt mer än bankirer men ja, de sysslar med att tjäna pengar... och jo, de profiterar på krig.
Citera
2018-03-01, 08:32
  #112
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Hittar inte något inlägg av glimmande...

(FB) Lord Rothschild: "geopolitiska situation är bland de farligaste sedan VK2".

Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Rothschilds är idag långt mer än bankirer men ja, de sysslar med att tjäna pengar... och jo, de profiterar på krig.

Tror du, därför att du läst det på någon konspirationssajt.
Citera
2018-03-01, 09:31
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
(FB) Lord Rothschild: "geopolitiska situation är bland de farligaste sedan VK2".

Orka... självklart är inte syftet att starta krig men där det är kris finns det möjlighet att tjäna pengar. Att bygga fabriker som tillverkar bomber är att finansiera krig, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tror du, därför att du läst det på någon konspirationssajt.

Men snälla någon, du är ju inte måttligt puckad. Glömde du redan mitt förra inlägg? Du behöver inte svara, du är uppenbarligen inkapabel att se verkligheten.
__________________
Senast redigerad av 666ten 2018-03-01 kl. 09:36.
Citera
2018-03-03, 21:18
  #114
Medlem
FinskSvartskalles avatar
[quote=Dofterna|63371536]Nämn tre centralbanker Rothchilds äger enligt dig.[/QUOTE

Usa, UK, Tyskland, rätta mej gärna om jag har fel
Citera
2018-03-03, 21:37
  #115
Medlem
Dofternas avatar
[quote=FinskSvartskalle|63397700]
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nämn tre centralbanker Rothchilds äger enligt dig.[/QUOTE

Usa, UK, Tyskland, rätta mej gärna om jag har fel

Tror du har fel på alla tre. Hur skulle det ägandet se ut enligt dig?
Citera
2018-03-04, 05:05
  #116
Medlem
FinskSvartskalles avatar
[quote=Dofterna|63397930]
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle

Tror du har fel på alla tre. Hur skulle det ägandet se ut enligt dig?

Du tror att jag har fel. Tror.
Inte fan vet jag, men har man så jävla mycket pengar som dom så kan man nog fullt möjligt äga centralbanker. Dom är inga fattiga stackare. Dom lyfter inte ett finger för att göra världen bättre. Jag fattar inte hur nån kan försvara dom.
Citera
2018-03-04, 05:24
  #117
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Läs inlägget av glimmande i början av tråden. Rothschilds är bankirer och sysslar med att tjäna pengar, inte starta krig. Krig är något som banker vill undvika eftersom det för med sig ökade risker. Att de också investerar i vapenindustrin i USA är fullt begripligt eftersom det är en så stor del av den amerikanska ekonomin.

Vad gäller Wikipedia så finns det bättre och sämre artiklar. Min poäng var att den aktuella artikeln var välskriven. Generellt är standarden på den engelska Wikipedia mycket högre än på den svenska.

Banker är bra och vill allas bästa?
Citera
2018-03-04, 11:43
  #118
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Banker är bra och vill allas bästa?

Bankerna tjänar sina egna intressen, men de behövs i en modern ekonomi. Någon måste skaka fram kapital för nya investeringar.

Konspirationsteoretiker klagar ofta på det fraktionella bankväsendet. Men utan denna möjlighet att låna mer än vad bankerna själva har som säkerhet skulle vi aldrig ha fått den industriella revolutionen, och fortfarande leva i ett primitivt jordbrukssamhälle.
Citera
2018-03-04, 12:59
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Bankerna tjänar sina egna intressen, men de behövs i en modern ekonomi. Någon måste skaka fram kapital för nya investeringar.

Konspirationsteoretiker klagar ofta på det fraktionella bankväsendet. Men utan denna möjlighet att låna mer än vad bankerna själva har som säkerhet skulle vi aldrig ha fått den industriella revolutionen, och fortfarande leva i ett primitivt jordbrukssamhälle.

Förstår du hur bankväsendet fungerar?

Det är snarare på grund av att bankerna flippat (producerar krediter så det ryker utan säkerhet) som gjort att vi knappt har råd med något längre. Vi är idag oerhört effektiva men ändå klarade man mycket mer förr i tiden
Citera
2018-03-04, 15:05
  #120
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Förstår du hur bankväsendet fungerar?

Det är snarare på grund av att bankerna flippat (producerar krediter så det ryker utan säkerhet) som gjort att vi knappt har råd med något längre. Vi är idag oerhört effektiva men ändå klarade man mycket mer förr i tiden

Lånebubblan beror på att räntorna hålls nere på noll- eller minusnivå därför att det gynnar de redan rika på löntagarnas och småspararnas bekostnad. Det är politiska beslut att gynna de redan rika, framför allt i USA, som ligger bakom lånebubblan.

Det finns inget i bankväsendets konstruktion som säger att man måste ha noll- eller minusräntor. Tvärtom, i längden är det inte hållbart och lånebubblan kommer att krevera. Ju längre politikerna pumpar den desto större smäll blir det när den kreverar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback