2018-03-04, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Ok, sammanhang verkar också vara lite off för scouter, men angående halsduk, så hoppa man ofta över den, och det finns exempel där man har få emblem. Tyckte att kunna se emblemet på knapparna.

Ni kan titta på det här och avfärda sen

http://goteborg.scout.se/ledarutbildning-scout-ute-en-solig-helg-i-skogen/
https://www.scoutshop.se/scoutskjorta-rak

Jag insisterar inte längre.

Bilden på HB är visserligen gammal, gissar att hon är runt 25-30 på bilden, men några knappar på kragen verkar scouterna inte ha.
Tycker det ser ut som bilden är tagen i en skola.
Flaggan över bröstfickan ser aningen skum ut. Nån slags EU/Sve-flagga mashup?
Något lokal-politiskt sammanhang i samband med något val? EU-valet -94?
Senast redigerad av B.R.Donut 2018-03-04 kl. 14:00.
Citera
2018-03-04, 13:47
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Håller inte med. Finns otaliga berättelser om utfrysning o likn om man lämnar en kyrka eller församling. Men många vågar inte det. Då faller världen!
Mormonerna är ute på mission t ex som de måste finansiera själva. HB har ju en tidslucka på sin Linkedin-sida.

Pingstkyrkan är ett exempel på detta! Vet flera som inte vågat lämna pga. konsekvenserna! De som lämnat har haft ett helsike.
Citera
2018-03-04, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Jag känner flera som lämnat frikyrkor, inget speciellt med det, sen bedömer kanske andra att det sociala nätverket är viktigt och stannar kvar.

Men scientologerna? No mercy!

Tror inte på scientologispåret. Det känns för spektakulärt och givet på nåt vis. Däremot tror jag att föräldrarna har haft någon form av annan trosuppfattning som gett dem en livssyn vi vanliga dödliga inte brukar ha.
Citera
2018-03-04, 13:49
Medlem
Först vill jag tacka MorT2 för bilden. Det behövdes något nytt i tråden. Tycker oxå det är synd att vissa med info försvinner även om vi inte kan bekräfta om det är sant lr inte. Vi måste kunna få nya ideer och infallsvinklar för att kunna analysera, diskutera och försöka komma fram till något. Vi måste även kunna fråga, för att få reda på saker och ting, utan att bli kallad t ex hyenor för att bilda sig en uppfattning. Jag vill t ex veta hur personerna i familjen var innan detta hände, för att ge mig själv en bild om HUR det kunde hända. Själva dådet har jag ännu svårt att kunna bilda mig en uppfattning om. Jag tror att A var sjuk på nåt vis, absolut. Men jag har svårt att ta in att M skulle ha samma fel. Eftersom O var sist ut, (om det var så) så känns det ju som att hela dådet "bestämdes" av honom. Men vad som hänt innan vet jag inte, för han hade ju som sagt ett val när han stod där ensam kvar. Om han var så "oskyldig" vrf hänga sig? Vad var det som gjorde att två flickor fick sätta livet till, och föräldrarna gå samma väg? Började historien med att A tog livet av sig, men vrf måste då resten av familjen gå samma väg? Det här med livskvalite, herregud, finns många med lägre livskvalite som inte har tagit livet av sig och sin familj?! Jag vill sluta med att tacka MorT2, Avd9 och Sheele för en hel del info, som kan föra tråden vidare och ge nya infallsvinklar. Ni behövs alla för att kunna vrida och vända på stenarna och kunna kritisera och ifågasätta info som kommer. Men snälla, gör det på ett snyggt sätt utan att kalla varandra fula ord, och skicka arga pm. För att få respekt måste man visa respekt tillbaka.
Citera
2018-03-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sack44
Läser Din och Avd 9 inlägg för att ni varit dom enda som verkar fått lite information av människor som var bekanta eller vänner med familjen. Samt att det ni skrivit låter sannolikt. Allt annat är fantasier och vad människor tror hände osv. Så jag är väldigt tacksam för Din och Avd 9 information.
Min uppfattning är att vissa som inte känner familjen har varit mycket ihärdiga med att ta plats i tråden medan det finns en massa andra som verkar vara närmare familjen och dess liv som försvinner, se tex Burlövricky, Elli, barndomsbekanta och grannar (minns inte alla Nick).
Jag tar också plats och välkomnar alla. Det jag vänder mig emot är det eviga ältande "jag vet men säger inget" och alla svar på det "du har rätt" "jag håller med" "precis". Var konstruktiv helt enkelt, försök att föra tråden framåt, berätta vad du tycker låter troligt.
Citera
2018-03-04, 14:02
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
De förklaringar och händelseförlopp som tidigare postats av Avd 9, Scheele mfl ser jag visserligen som trovärdiga och fullt möjliga -
MEN den "springande punkten" har saknats. Dvs VARFÖR har föräldrarna mördat sina barn och tagit livet av sig själva? Brist på livskvalitet låter bara så extremt på något sätt.
Ursäkta om jag låter krass men "bara" sjukdomarna eller låg livskvalitet är inte förklaring nog för mig. Både Hasse Aro och GW sade väl också "barnen var inte ens speciellt sjuka" eller liknande. Det finns många familjer (jag vet personligen flera inkl vår egen) med svåra sjukdomar utan jättegoda framtidsutsikter, men inte tar man livet av sina barn för att de är sjuka, utan tvärtom blir ofta dessa sjukdomar en sporre att se till att livet ändå blir så bra som möjligt under de förutsättningar som finns.
När scientologerna blev ett hett spår igen (oklart hur och varför detta spår kom upp igen?) är det som att polletten trillar ner och luckorna fylls i. Jag börjar få klarhet och kan därmed så sakta släppa detta fall. Om scientologerna kan bekräftas har jag fått alla de pusselbitar jag behöver.
Det var N.Armstark som kom med info om scientologerna. Som bland annat använder begreppet livskvalitet.
De tror också att jordens kropp bara är en kropp.

I de pm jag fått har formuleringen hjälpa till "andra sidan" använts.

Att flera går berzerk av sakliga inlägg talar sitt tydliga språk. Det ligger en gravad hund här.
Citera
2018-03-04, 14:05
Medlem
https://minfil.org/c4C3J5d3ba/a.jpg
fann en bild på vad jag tror är kusinens fb. kan tjejen som poserar här bredvig äldre kusinen vara A?
Citera
2018-03-04, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Jag kan säga att jag sitter på information som tidigare uppdagats i tråden och som gång på gång tystas ner och förklarats ha kommit från diverse troll.
Avd.9 är en av dem som liksom jag sitter på fakta. Vår fakta kommer från helt olika håll men håller samma röda tråd.

Jag tror inte ett skit på det som skrivs utan att jag har Fakta svart på vitt att det stämmer.
Att inte lägga ut bilden på H.B innan jag till 100% vet att detta är rätt person är ett bevis på detta. Spekulationer fördärvar.

Synd att så många arbetat för att röja bort sanningar och ersätta med spekulationer och pajkastning.
Detta fick mig att dra mig ur tråden tidigare.

Jag vet vilka vägar jag skall gå för att få svar på mina funderingar.
Jag har hängt i tråden för att delge fakta till dem som inte har dem kontakter jag har.
Inte för att söka svar. För svaren jag söker skall komma från riktiga källor och inte ett forum...

Trist att så många valt att sumpa riktigt bra förmedlare av ren klar fakta.
Detta har medfört att dem som fortfarande sitter som frågetecken efter det som skedde innanför väggarna i huset i Bjärred den där Januaridagen aldrig kommer få någon klarhet...

Jag har valt att inte dela med mig av det jag fått fram just för att folk visat att sanningen inte är det viktiga i detta fall.
Jag hade ärligt talat inte ens tänkt att publicera bilden på H.B. Fick bilden bekräftad för ett bra tag sedan mem då det var rena sandlådenivån i tråden beslöt jag mig för att låta bli.

Mitt råd är att ta vara på den informationen som alla bär den röda tråden. För den leder er till sanningen.
Snningen bär inte alltid den gestalt som man hoppats på...

Men lägg fram den information du har. Du har ju inget ansvar sen att argumentera med de som inte tror på den. Jag tycker det är så märkligt att inte dela det man vet. Det är ju inte du som person som får ta ngn smäll. Vi är ju alla anonyma. Jag vet att det är många som skulle ha tilltro till dina uppgifter!
Citera
2018-03-04, 14:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Min uppfattning är att vissa som inte känner familjen har varit mycket ihärdiga med att ta plats i tråden medan det finns en massa andra som verkar vara närmare familjen och dess liv som försvinner, se tex Burlövricky, Elli, barndomsbekanta och grannar (minns inte alla Nick).
Jag tar också plats och välkomnar alla. Det jag vänder mig emot är det eviga ältande "jag vet men säger inget" och alla svar på det "du har rätt" "jag håller med" "precis". Var konstruktiv helt enkelt, försök att föra tråden framåt, berätta vad du tycker låter troligt.

Det troliga är väl det som föräldrarna skrev i avskedsbrevet. Att de inte såg någon framtid/livskvalité pga barnens sjukdomstillstånd. Att vi andra tycker det verkar konstigt osv får vi väl stå ut med men det var ju så föräldrarna upplevde det hela. Hur vi ska föra tråden framåt blir nog svårt.
Citera
2018-03-04, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är inte förklaring nog för dej men det kan ha varit det för föräldrarna. Vad vi anser vara tillräckliga/inte tillräckliga förklaringar har inte med saken att göra.
Jag tror inte Hasse Aro vet mer än folk här.
Så familjens liv var inte tillräckligt bra (kvalitativt) eftersom barnen var sjuka, och därför, "bara" därför var alla i familjen tvungna att dö? Nej, detta räcker inte för mig och jag tror att de flesta håller med Jag anser att om man resonerar så och med "bara" dessa argument är beredd att ta livet av sina egna barn, sig själv samt veta att ens livspartner också kommer ta livet av sig, då är man inte riktigt frisk i skallen. Föräldrarna sägs dessutom ha resonerat och gjort detta i samförstånd vilket gör det hela än mer obehagligt och obegripligt. Kanske var de psykiskt sjuka båda två, eller så var de hjärntvättade av en sekt. Jag börjar faktiskt tro på det sistnämnda, men skulle gärna vilja ha det bekräftat.
Citera
2018-03-04, 14:10
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Angående scientologspåret så skulle det ju kunna följas upp genom detektivarbete. Tidigt i tråden framkom det att Lomma kommun haft ett samarbete med deras anti-drogförening, om jag inte minns fel gällde det evenemanget "Bjärred-dagen" dessutom. Finns tidningsartiklar om detta på nätet så det är inte nys.
Eftersom kommunala handlingar är offentliga skulle någon som bor i närheten med lätthet kunna ta del av dessa och kolla ifall någon av föräldrarna var inblandade i detta. Det måste ju ha föregåtts av kommunikation på något sätt, e-post eller liknande mellan de lokala scientologernas kontaktperson och kommunen.
En annan möjlighet är ju att ta del av riksdagens handlingar, som också är offentliga, när det gäller vilka personer som begärde ut den hemliga scientologbok som lämnades in dit nån gång på 1990-talet. Alltså de flertalet personer som läste boken non-stop för att hindra allmänheten att få tillgång till den. För mig verkar det mycket troligt att (minst) ett par av dessa var unga jurister eller juridikstuderande, som visste precis vad de gjorde s.a.s.

Edit: Vid närmare eftertanke inser jag att man får vara anonym när man begär ut handlingar. Så riksdagsidén funkar nog inte (såvida man inte måste boka läsesal personligen eller liknande).
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2018-03-04 kl. 14:49. Anledning: Rättelse
Citera
2018-03-04, 14:20
Medlem
Här har vi en liknande händelse i Minneapolis.
Pappan mördade sin familj, tre barn och frun, för att slutligen begå självmord.

Citat:
”Deep down there was a storm brewing, not one you could see or hear. Business was slow; his business faced challanges that Brian wasn’t used to have, …”

” … went on to detail Brian’s struggle with new medications and his recent issues with depression.”

Vad är orsaken till att propparna gick för Oskar?

Kan det vara skilsmässa eller utebliven professur?
Ska försöka ta reda på om inlägget om skilsmässa stämmer. Annonser om födda, födelsedagar, döda och skilsmässor förekommer i lokala tidningar. Har själv sett det.

Citat:
”Friends of Brian took time to speak about what an amazing man he was and how much he loved his family”

Hur sjukt är det att lovorda en mördare - det har vi sett även i den här tråden.

Citat:
”It is believed that Brian killed the children in their bedrooms and then shot his wife as she tried to call for help before taking his own life.
Police are still investigating in hopes of finding motive”

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3243682/Friends-father-killed-family-horrific-murder-suicide-reveal-never-know-motive-remember-fondly-saying -loved-wife-children-laid-rest.html

Min teori är fortfarande – en mördare och tre oskyldiga mordoffer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in