2018-03-04, 12:25
Medlem
arbetets avatar
Lite hick-ups under filmproduktionen får man väl räkna med (video):

Random Soul
‏ @AlsoRandom

Citat:
Save #Ghouta’s children from #Assad’s bombing, but mostly from #terrorists that stick children in holes so that they can “rescue” them for #propaganda.
(See magic hand at 00:02 brought to you by your friend at #Save_Ghouta )
#FakeNews #Syria #SaveGhouta #Russia

Tråd: https://twitter.com/AlsoRandom/status/970028579730833408
Citera
2018-03-04, 12:27
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Ja, ingen slår ju din rationella sätt att argumentera...

Ska du tramsa mer eller?

Kan du bemöta frågeställningen utan att spekulera om anti-semitiska föreställningar om Soros och oligarker?
Citera
2018-03-04, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Ta och läs på om historian runt Sydafrika innan du skriver mera

Så rasism är enligt dig ok?
Rasism är inte ok! Jag föreslår att du läser den historien också. Afrikanderna sa något i still med att de var utvalda av Gud därför har de rätt att ta över de svartas mark osv osv... PM:a mig ditt svar, det här ämnet är OT här.
Citera
2018-03-04, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Rasism är inte ok! Jag föreslår att du läser den historien också. Afrikanderna sa något i still med att de var utvalda av Gud därför har de rätt att ta över de svartas mark osv osv... PM:a mig ditt svar, det här ämnet är OT här.

Har läst på om Sydafrikas historia och hur man kan försvara rasism förstår jag inte

Tänker inte pm dig, skriv i tråden om Sydafrika så kanske jag svarar
Citera
2018-03-04, 12:36
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ja, ingen slår ju din rationella sätt att argumentera...

Om du formulerar dig och för dig som en idiot blir du kallad idiot.
Citera
2018-03-04, 12:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
1. Man behöver inte vara på plats någonstans för att bilda sig en trovärdig uppfattning om händelseskeenden. Amnesty och Syrian detainee report 2014 har skaffat sig information på plats.
Naturligtvis inte. Jag är inte på plats men det material som HRW, FN, *insert valfri NGO here* bygger sina rapporter på är från kanaler som Muslimska brödraskapet och andra källor som ofta är finansierade av Turkiet, Qatar, Saudi, USA. Syrienkonflikten har enl. mig varit extrem när det gäller desinformation och propaganda. Man ska nog vara försiktig under sådana omständigheter och det är min bestämda uppfattning att både MSM och NGO:s etc. har brustit i källkritik. Åtminstone hoppas jag det för har man spridit desinformation vidare medvetet så är det illa ställt med mänskligheten.

Citat:
2. Har redan framfört varför jag tycker det är ohederligt att förkasta dessa organisationers omdömen. Och i synnerhet när man är selektiv i relation till just Syrien.
Halmgubbe. Se ovan och jag har inte förkastat någon av dessa organisationer. Jag har bara uttryckt en skepticism över deras förmåga till objektiv rapportering från Syrien och varför jag tycker så.
Citat:
3. Assadregimen är den största folkrättsförbrytaren i syrienkriget där av fokus på den. I andra sammanhang så är USA i fokuset då parter som de understödjer är ansvariga för majoriteten av krigsbrott. (Som Yemen eller Irak.)
Där är vi av olika uppfattningar. De största är Saudi, Qatar, Turkiet, USA med Obamaadministrationen. De största moraliska ansvaret har vi alla i Väst. Denna konflikt hade inte behövt urarta om omvärlden hanterat situationen utan att försöka skaffa sig geopolitiska fördelar och framförallt inte gått på propagandan från neocons i USA och Israel.
Citera
2018-03-04, 12:41
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Naturligtvis inte. Jag är inte på plats men det material som HRW, FN, *insert valfri NGO here* bygger sina rapporter på är från kanaler som Muslimska brödraskapet och andra källor som ofta är finansierade av Turkiet, Qatar, Saudi, USA. Syrienkonflikten har enl. mig varit extrem när det gäller desinformation och propaganda. Man ska nog vara försiktig under sådana omständigheter och det är min bestämda uppfattning att både MSM och NGO:s etc. har brustit i källkritik. Åtminstone hoppas jag det för har man spridit desinformation vidare medvetet så är det illa ställt med mänskligheten.

Halmgubbe. Se ovan och jag har inte förkastat någon av dessa organisationer. Jag har bara uttryckt en skepticism över deras förmåga till objektiv rapportering från Syrien och varför jag tycker så.

Där är vi av olika uppfattningar. De största är Saudi, Qatar, Turkiet, USA med Obamaadministrationen. De största moraliska ansvaret har vi alla i Väst. Denna konflikt hade inte behövt urarta om omvärlden hanterat situationen utan att försöka skaffa sig geopolitiska fördelar och framförallt inte gått på propagandan från neocons i USA och Israel.

Sista delen av 3. instämmer jag starkt till trots att jag önskar att Iran, Kina och Ryssland skulle vara med på listan också.

Vilka kriterier måste organisationerna uppfylla för att vara trovärdiga? När har de vilat på muslimska brödraskapets propagandakanaler för att rättfärdiga sina slutsatser?

Amnesty har varit i Syrien, lika väl rapporten som jag nämnt tidigare.
Senast redigerad av chimpsky666 2018-03-04 kl. 12:45.
Citera
2018-03-04, 13:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Sista delen av 3. instämmer jag starkt till trots att jag önskar att Iran, Kina och Ryssland skulle vara med på listan också.

Vilka kriterier måste organisationerna uppfylla för att vara trovärdiga? När har de vilat på muslimska brödraskapets propagandakanaler för att rättfärdiga sina slutsatser?

Amnesty har varit i Syrien, lika väl rapporten som jag nämnt tidigare.
Så här. Allt böver inte vara sant ens för att hela världen tror på det och skriver om det. Speciellt inte när det gäller krig. Denna sedelärande historien om ryska kosacker som skulle komma till undsättning under WWI säger en hel del. OBS att jag anser artikelförfattaren vara en fåne i andra analyser han gör:

Slow Culture: “Det ryska ryktet” – fake news 1914

Och snart börjar jag betrakta dig som en lättlurad och lättpåverkad fåne du med.

Nu ska jag ut och promenera så hej på ett tag!
Citera
2018-03-04, 13:06
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ska du tramsa mer eller?

Kan du bemöta frågeställningen utan att spekulera om anti-semitiska föreställningar om Soros och oligarker?

Har du inte lärt dig vem Soros är, så har du en lång upplärningskurva här grabben. Hur gammal är du? 14 år? Livet är inte som Samhällskunskap boken du läste i högstadiet. Soros är mannen som kontrollerade Hillary Clinton och gav de instruktioner om hur de skulle hantera valkampanjen bara för nåt år sen. Sen var han en stor donator samtidigt, givmild som han är. Tror du att en man som försöker styra en presidentkanditat inte skal lägga sig i HRW? Var inte naiv...

https://wikileaks.org/clinton-emails/

Här har du en e-mail från honom om Albanien och hur han instruerar henne när Clinton var utrikesminister, om du nu är för lat att söka själv i arkiven...

https://wikileaks.org/clinton-emails/emailid/28972
Senast redigerad av Yasko 2018-03-04 kl. 13:09.
Citera
2018-03-04, 13:09
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Har du inte lärt dig vem Soros är, så har du en lång upplärningskurva här grabben. Hur gammal är du? 14 år? Livet är inte som Samhällskunskap boken du läste i högstadiet. Soros är mannen som kontrollerade Hillary Clinton och gav de instruktioner om hur de skulle hantera valkampanjen bara för nåt år sen. Sen var han en stor donator samtidigt, givmild som han är. Tror du att en man som försöker styra en presidentkanditat inte skal lägga sig i HRW? Var inte naiv...

https://wikileaks.org/clinton-emails/

Du bemöter fortfarande inte frågeställningen. Bevisa det din pajas.

https://www.hrw.org/report/2013/10/10/you-can-still-see-their-blood/executions-indiscriminate-shootings-and-hostage

https://www.hrw.org/news/2015/11/02/syria-armed-groups-use-caged-hostages-deter-attacks

https://www.hrw.org/news/2013/10/10/syria-executions-hostage-taking-rebels

https://www.hrw.org/news/2013/12/19/lebanon-sectarian-attacks-tripoli

Den absolut sämsta klienten någonsin om dess avsikt är att demonisera Assadregimen då dessa reportage delegitimerar oppositionsnarrativet.
Senast redigerad av chimpsky666 2018-03-04 kl. 13:14.
Citera
2018-03-04, 13:11
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Du bemöter fortfarande inte frågeställningen. Bevisa det din pajas.

Du fick din länk där han donerar 100 miljoner dollar till HRW. Dessutom är det ingen länk till nån journalist, utan HRW själva som erkänner att de tar pengar emot honom. Nu har du lärt dig att dessa NGOs inte är helt oberoende förhoppningsvis.
Citera
2018-03-04, 13:13
Medlem
humanlifes avatar
För 6e dagen med vapenvila har terroristerna hindrat civila att lämna Ghouta. Bara 2 barn har lyckats smita ut.
Citat:

Terrorist organizations continue to prevent civilians to exit from Ghouta through safe corridor

4 March، 2018
Damascus countryside, SANA- For the sixth consecutive day, Jabhat al-Nusra terrorist organization and the terrorist groups affiliated to it prevented the civilians to exit from Ghouta through the safe corridor in al-Wafideen Camp.

SANA reporter in al-Wafideen Camp said that no civilian has exited from Ghouta till now as the terrorist organizations prevented the civilians from leaving and targeted the corridor with shells and bullets.
The reporter added that ambulances and public transportation buses are still waiting at the camp near the safe corridor, and they are prepared for transporting civilians who want to leave the Ghouta to the temporary housing shelter in al-Duwair in Damascus Countryside.
On Saturday, terrorist organizations targeted with shells and bullets the safe corridor during the period of truce between 09:00 a.m. and 02:00 p.m. to prevent the civilians from leaving the Ghouta and to use them as human shields.
Meanwhile, terrorist organizations fired 64 shells on the residential neighborhoods in Damascus and its surroundings.

The daily truce in Ghouta to allow civilians, besieged by Jabhat al-Nusra and other terrorist groups affiliated to it, to leave the area started at 09:00 a.m. on Sunday.

https://sana.sy/en/?p=129245
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in