2018-03-03, 22:33
  #17821
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Ok intressant, vad är det för ålder på dessa lyckliga herrar? Är dom rika förutom att dom har utseendet på sin sida? Vilken ålder är det på deras kvinnor? Är dessa kvinnor en kombo av olika utseenden ful, medel el snygg? Svenskar el blattar på både brudar/killar? Vet kvinnorna om att killarna knullar andra mm?

Nej vi är i 20-30 års åldern. Inte rika eller nå, dom är alltid snygga å väldigt ofta muskulösa, fastän tjejer säger dom inte gillar muskelkillar haha. Kvinnorna är i samma ålder. Å kvinnorna vet om det, kalalr dom "fuck boys" som dom försöker få att låta som nåt negativt men så fort en kvinna vet att du knullar andra kvinnor blir du genast mer sexuellt intressant haha.
Citera
2018-03-03, 22:50
  #17822
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Nuförtiden blir jag så pass glad av att ha fått gå på dejt att jag räknar det som ett ligg.
Hahaha, den här gjorde min kväll!
Citera
2018-03-03, 23:39
  #17823
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsong
Nej vi är i 20-30 års åldern. Inte rika eller nå, dom är alltid snygga å väldigt ofta muskulösa, fastän tjejer säger dom inte gillar muskelkillar haha. Kvinnorna är i samma ålder. Å kvinnorna vet om det, kalalr dom "fuck boys" som dom försöker få att låta som nåt negativt men så fort en kvinna vet att du knullar andra kvinnor blir du genast mer sexuellt intressant haha.

Ok men det är bara online typ som kontakten sker? Ni o brudarna är typ invandrare. Antar att det ej är muslimska kvinnor (även om iaf somali tjejer verkar kunna hyckla en del etc etc).
__________________
Senast redigerad av A-party-with-marty 2018-03-03 kl. 23:43.
Citera
2018-03-03, 23:43
  #17824
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsong
Nej vi är i 20-30 års åldern. Inte rika eller nå, dom är alltid snygga å väldigt ofta muskulösa, fastän tjejer säger dom inte gillar muskelkillar haha. Kvinnorna är i samma ålder. Å kvinnorna vet om det, kalalr dom "fuck boys" som dom försöker få att låta som nåt negativt men så fort en kvinna vet att du knullar andra kvinnor blir du genast mer sexuellt intressant haha.
haahaa nä du är typ kritvit ok (sorry) men brudarna kanske e babbar el ba vitingar? Finns ju en del babbebrudar(en del riktigt heta) som diggar ariska kukar etc.
Citera
2018-03-03, 23:45
  #17825
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Hahaha, den här gjorde min kväll!
Jag skämtar inte.

Men glad att jag kunde få någon att skratta i alla fall.
Citera
2018-03-04, 06:02
  #17826
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsong
Detta börjar göra mig jävligt deprimerad ska ni veta.

Har ni testat att sätta tinder i tex sydamerika? Herregud vad matchningarna rasar in, riktigt fina tjejer som är trevliga. Sen sätter man i Sverige igen, blir ratad av 42åriga feta singelmorsor.

Fatta , det är nåt som hänt med svenskor.

Välj valfritt land i världen i princip skulle jag säga. Har gjort samma som dig och ställt in badoo på olika länder i olika kontinenter. Valtländer där dom flesta kan hyfsad engelska som andraspråk så man kan samtala.

Och precis samma upplevelse som dig det fullkomlig regnar in meddelanden på badoo och det är inga dussintjejer som skriver. Större delen är på skala 7-10. Givetvis under det också men skulle säga hur många som helst är 7-8.

Ställer tillbaka badoo till sverige och det blir knäpptyst.

Sverige är ett efterblivet land när det kommer till Dejting så är det bara.

Ställ in på valfritt sydamerikanskt land eller Thailand, Filippinern eller Kambodja m.m och det är du som väljer tjej. Superheta brudar som tycker man ser ut som en 10a.

Hur man man vara så oattraktiv i Sverige och se ut som en fotomodell i andra länder?

Sjukt frustrerande att feta 3 barnsmorsor ska vara lika lätt i Sverige som det är med en sjukt fin tjej i annat valfritt land. Hur kan skillnaden vara så utomjordiskt gigantisk? Jag får det inte alls att gå ihop. Skulle ioförsig säga att 10a är enklare till och med. Det är helt galet och ologiskt.
__________________
Senast redigerad av Klopek 2018-03-04 kl. 06:06.
Citera
2018-03-04, 07:59
  #17827
Medlem
Bravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Välj valfritt land i världen i princip skulle jag säga. Har gjort samma som dig och ställt in badoo på olika länder i olika kontinenter. Valtländer där dom flesta kan hyfsad engelska som andraspråk så man kan samtala.

Och precis samma upplevelse som dig det fullkomlig regnar in meddelanden på badoo och det är inga dussintjejer som skriver. Större delen är på skala 7-10. Givetvis under det också men skulle säga hur många som helst är 7-8.

Ställer tillbaka badoo till sverige och det blir knäpptyst.

Sverige är ett efterblivet land när det kommer till Dejting så är det bara.

Ställ in på valfritt sydamerikanskt land eller Thailand, Filippinern eller Kambodja m.m och det är du som väljer tjej. Superheta brudar som tycker man ser ut som en 10a.

Hur man man vara så oattraktiv i Sverige och se ut som en fotomodell i andra länder?

Sjukt frustrerande att feta 3 barnsmorsor ska vara lika lätt i Sverige som det är med en sjukt fin tjej i annat valfritt land. Hur kan skillnaden vara så utomjordiskt gigantisk? Jag får det inte alls att gå ihop. Skulle ioförsig säga att 10a är enklare till och med. Det är helt galet och ologiskt.

För att i många av länderna du nämner lever de där "skitfina 10orna" i fattigdom och kan få ett bättre liv i västvärlden. De svenska kvinnorna (feta 3barnsmammor eller ej) behöver inte utnyttja dig för att leva ett drägligt liv, de klarar sig alldeles utmärkt utan dig. Kvinnor världen över dras till män som kan erbjuda ekonomisk trygghet bland annat, denna ekonomiska trygghet skapar svenska kvinnor själva, medan tredjevärldenkvinnor letar vita män från västerländska länder.

Det är ganska kul när svenska män gnäller om hur svenska kvinnor bara är ute efter pengar, för att sedan välja tredjevärldenkvinnor som faktiskt bara är ute efter just samma sak. Skillnaden är att en svensk man som jobbar som truckchaffis på Ikea inte är rik i en svensk kvinnas ögon, för hon tjänar lika bra, men för en tredjevärldenkvinna är han rik.

Så att tro att det hela handlar om att du skulle se bättre ut i deras ögon än i svenska kvinnors ögon är väldigt naivt. Det de ser är "vit värsterländsk man = rik", inte "vit värsterländsk man = ser ut som fotomodell".
Citera
2018-03-04, 08:29
  #17828
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Braves
För att i många av länderna du nämner lever de där "skitfina 10orna" i fattigdom och kan få ett bättre liv i västvärlden. De svenska kvinnorna (feta 3barnsmammor eller ej) behöver inte utnyttja dig för att leva ett drägligt liv, de klarar sig alldeles utmärkt utan dig. Kvinnor världen över dras till män som kan erbjuda ekonomisk trygghet bland annat, denna ekonomiska trygghet skapar svenska kvinnor själva, medan tredjevärldenkvinnor letar vita män från västerländska länder.

Det är ganska kul när svenska män gnäller om hur svenska kvinnor bara är ute efter pengar, för att sedan välja tredjevärldenkvinnor som faktiskt bara är ute efter just samma sak. Skillnaden är att en svensk man som jobbar som truckchaffis på Ikea inte är rik i en svensk kvinnas ögon, för hon tjänar lika bra, men för en tredjevärldenkvinna är han rik.

Så att tro att det hela handlar om att du skulle se bättre ut i deras ögon än i svenska kvinnors ögon är väldigt naivt. Det de ser är "vit värsterländsk man = rik", inte "vit värsterländsk man = ser ut som fotomodell".
Räcker me att sätta de i norge
Citera
2018-03-04, 10:20
  #17829
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ylisar
Helt andra erfarenheter än er andra. Bor i en håla, ragga på krogen suger så jävla hårt. Är nog en 6a själv. Började för första gången med Tinder i Oktober innan jag skulle till Malmö, styrde upp 6 dater i Malmö & 1 booty call i Köpenhamn på 2 veckor. Skulle säga att alla tjejer var mellan 6 - 8. Började träffa en av dem men rann tyvärr ut i sanden, nog mest mitt fel för att man var lite för på.

Kör HP med nu & visst, kanske 1 / 4 som man får till en konversation med, men känns ganska lätt att styra upp dates om man vill, där efter är det ju bara personkemi som avgör. Helt klart många som träffas & blir ihop via dessa sidor. HP är mer om man letar förhållande & Tinder mer för bara ligga i min erfarenhet ( även om många på Tinder letar endast långsiktigt med ).

Finns ju en hel del paj människor på dessa sidor, men jävligt många vettiga med. Har kvinnliga polare med som håller på, jävligt roligt att kika på deras inboxar, där lär man sig mycket. 99.9% kör antingen en "Hej", kommenterar hur snygga de är, skriver värsta jävla romanen om hur mycket de skulle vilja träffa bruden, eller skriver något generic som inte har något med deras presentation att göra. Jävligt många som strike out efter ett par meddelanden med för att de är för jävla på, skriver bara om sig själva, eller helt enkelt är för torra. Likadant med brudar efter ett tag förresten. Känner man att man får göra 90% av jobbet för att få chattandet att flyta är det ju bara att move on. Eller om de är lättstötta / tråkiga. Blev seriöst blockad av en brud på Tinder för att jag skrev "Säga vad man vill om växthuseffekten, men gött med lite varmare sommar iaf".

En positiv sida man märker med är att tjejer går igång på lite olika saker när det kommer till utseende, samma sak med snubbar. En av mina kvinnliga polare som är lätt en 9a tyckte en snubbe jag max hade gett en 3a var snygg. Finns ju dock vissa fysiska drag som gör det svårt. Finner att tjejer nog är ytligare än män. 90% av alla tjejer skulle inte kunna tänka sig någon som är kortare än dem, fan nog bättre att vara 190, skallig & se ut som en pizza i ansiktet än att vara under 160, helt baserat på vad som skrivs i presentationstexter.

Ett tips efter man snackat lite som är ganska roligt är att fråga "Har du hittat några sköna människor här på X?", vad det egentligen betyder är "Berätta alla sjuka historier". Då får man höra en hel del om harvade snubbar & misstag som folk gör.

Är lägre 30 och känns lite som gyllne åldern faktiskt. Yngre tjejer vill ha äldre killar, och tjejer i 30 års åldern verkar vilja sikta runt deras egen ålder & evt lite uppåt.

Mina 5 cent, säkert några dupes från tidigare 1800+ sidor:
  • Skaffa en bra presentation, detta är lite individuellt. Om du är torr & vill träffa någon torr så ha något 100% seriöst, annars är det viktigare att man sticker ut & kör på något med humor. Tjejer läser presentationer i mycket större utsträckning än killar.
  • Om det är du som öppnar så skriv antingen något som har med hennes bilder ( inte utseende ) / presentation att göra som inte är torrt, eller något som bara är random / intressant för att få igång en konversation.
  • 95%+ av alla brudar dissar direkt om du har en spännbild eller har bar överkropp, såvida det inte är en causal strandbild
  • Inget inställsamt fjäsk, säg vad du tycker men håll tillbaka på kontroversiella åsikter. Fattar att det är många SDare här som ogillar Syrier osv, men om av någon anledning ni hamnar på något invadrarerelaterat så håll dig till tex "kanske finns någon positiv sida till gränskontrollen ändå"
  • Handlar lite om föregående, men tyvärr handlar det lite om fake it til you make it. Själv tunnhårig & helrakad, kommer ofta upp varför man inte odlar håret. Bara att säga som det är istället för att försöka ursäkta sig. Självsäkerhet är A & O, utan att vara douchig
  • Är ganska intresserad av att laga mat, faktiskt landat en del genom detta. Svårslagen date att laga mat tillsammans & dricka några glas vin
  • Svårt att läsa, men när man känner att man har lite connection & hon verkar skriva tillbaka mycket är det dags att få till en date, annars rinner det bara ut i "hur har din dag varit", där efter går det bara utför
  • Om du kör snapchat så hiva över till det, föreslå inte för tidigt dock, mycket lättare att ha något mer involverat & saker att prata om ifall man kan snappa. Först när man börjar skicka bilder till varandra som jag brukar ens säga saker om utseende
  • Skriv inte kl 22+ på en fredag eller lördag, många tjejer utgår från att du sitter hemma full & antingen inte fått upp modet med utan alkohol, eller att det inte kommer bli något vettigt
  • Emojis är fan halva konsten, speciellt när det kommer till att hålla det lagom flörtigt
  • Skriv inte när du är kåt eller för full
  • Flörtandet är en balansgång, inte börja för tidigt, men om man inte flörtar så är det lätt att devolverar in till typ chattande mellan polare
  • Skitsvårt, men att vara lite witty när man skriver kommer man långt med. De flesta tjejer tänder på humor
  • Denna borde vara självklar, men lovar att detta är anledningen till varför det aldrig går att skicka bilder på dessa tjänster, skippa bilderna på din kuk. Trodde fan detta var en myt men det är det inte
  • Finner helt klart att dates som involverar lagom mängd alkohol är överlägsna. Mer avslappnat & öppet, sparar massor med tid, människor visar mer sitt sanna jag & är modigare. Får dock se till så man håller sig endast salongsberusad

Du tog dig tid att skriva många bra punkter så du förtjänar mer feedback. Jag ska kommentera punkt för punkt.

1. Precis som allt när det gäller online dejting så behöver killen anstränga sig mer än tjejen. Rättvist är det banne mig inte men så är det. Det gäller både profilen och bilderna. Som du säger är humor viktigt. En bra presentation ska vara personlig, ha en gnuta humor, inte för lång, inte för kort. Väcka nyfikenhet. Tex skriv inte ut en hel biografi med alla detaljer om vart du pluggade, vart du reste, när osv. Skriv så det väcker nyfikenhet såsom "pluggade utomlands några år". Då har tjejen bättre möjlighet att ställa frågor till dig om ni får kontakt.

2. Personliga meddelanden är bäst men svarsfrekvensen är så löjligt låg nu för tiden att det är bättre att ha förskrivna mallar och bara snabbt plugga in lite info såsom hennes namn. Ganska enkelt att framställa. De flesta tjejer skriver att det gillar att resa som exempel. Är du på en gratissida som HP så slösa inte din tid med personligt skrivna mejl. Tjejerna där är inte värt det.

3. Bilder är viktigast för killar. Tips: någon utlandsbild med fina miljöer, någon bild där du är uppklädd, ok med en selfie men inte med bar överkropp, gärna bilder med en söt hund. Kvinnor föredrar bilder där mannen är utomhus snarare än hemma. Gärna bilder med kompisar när ni gör något roligt. Bra med en bild som visar att du är aktiv såsom paddlar kajak eller något liknande.

4. En kille bör aldrig prata politik över huvudtaget i början. Skippa snack om gränskontroller och feminstisk snöröjning. Ok att fråga lite vagt hur tjejen ställer sig politiskt men inga diskussioner. Roligt experiment dock är att skriva något förolämpande om en tjej. Då kommer din svarsfrekvens att öka 100%. Helt sjukt. Tjejer svarar alltid när de blir förolämpade.

5. Bra med självförtroende som du säger. Croppa bilder där tex ansiktet blev bra men ölmagen syns. Och jobba bort den så klart. Du vill aldrig att din dejt ska få en chock första gången ni träffas om man döljer saker.

6. Kul om man gillar att laga mat. Inte riktigt min grej. En bra dejt är en dejt där det finns lagom med ögonkontakt samt naturliga pauser från att prata. Tips är promenader eller dejter där ni är hemma hos varandra.

7. Ja det är verkligen svårt att läsa. Generellt sätt så vill man ut och träffas så fort som möjligt. Jag brukar maila 2-3 gånger sedan kör jag med med olika lekar och frågesporter. Uppskattas alltid och så lär man känna dejten lite mer innan vilket är bra för att vidga samtalsämnena när man väl träffas.

8. Använder inte snapchat, inget att kommentera.

9. Helt rätt, skriv inte sent på helgerna. Man vill ju inte framstå som att man inte har ett liv. Samma sak om du skickar mejl kl 2 på natten en tisdag. Då undrar ju folk om man är arbetslös.

10. Yes! Emojis är viktiga.

11. Är en självklarhet med alkoholen och kåtheten. Bli inte för full när du är på en dejt och inte för kåt för då blir det bara jobbigt om tjejen inte är redo för sex. Runka en dag innan om du tror att det blir en torr dejt med bara kramar och hångel.

12. Helt klart en balansgång. Jag försöker undvika fysiska kommentarer tills man har träffat tjejen. Då blir det mer personligt. Om man måste flörta på det viset så kommentera saker som hennes ögon eller hår. Inget om hennes lår, bröst, eller annat.

13. Yep! Humor är viktigt. Svårare på en riktig dejt dock.

14. Kukbilder? Vem fan skickar det idag?

15. Jag har alltid kört på torra första dejter, oftast på fik. Mer utmanande så klart. Du har konstant ögonkontakt och det är svårt att finna naturliga pauser. Inte alla som gillar att gå ut att ta en drink första gången. Är egentligen ingen party/nattlivsmänniska. Men det är klart att det är urenkelt med en första dejt om du dricker alkohol.

Bra tips. Var själv förvånad att folk har sådan insikt.
__________________
Senast redigerad av Vistula 2018-03-04 kl. 10:27.
Citera
2018-03-04, 11:21
  #17830
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Men tänk nu så många krav vi killar har på oss. Tjejer behöver ju inte ens en profilbild för att fylla inboxen. Hur sjukt är inte det?

Jo, visst är det lite sjukt i hur ojämlikt det faktiskt är. Samtidigt är det ju så det fungerar, för både människor och djur. Hanarna uppvaktar och honorna väljer. Bland nästan samtliga djurarter är det också hanen som är "aktiv" och honan "passiv" i uppvaktningsritualen. Honorna kommer sedan att välja de som de uppfattar som mest lämpliga. Man får bara se till att vara tillräckligt bra.

Och till alla som sitter och smågnäller: om det var tvärtom och det var ni som fick hundra brev om dagen från tjejer, skulle ni verkligen svara de som verkade mest tråkiga? Förmodligen inte.
Citera
2018-03-04, 11:41
  #17831
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braves
För att i många av länderna du nämner lever de där "skitfina 10orna" i fattigdom och kan få ett bättre liv i västvärlden. De svenska kvinnorna (feta 3barnsmammor eller ej) behöver inte utnyttja dig för att leva ett drägligt liv, de klarar sig alldeles utmärkt utan dig. Kvinnor världen över dras till män som kan erbjuda ekonomisk trygghet bland annat, denna ekonomiska trygghet skapar svenska kvinnor själva, medan tredjevärldenkvinnor letar vita män från västerländska länder.

Det är ganska kul när svenska män gnäller om hur svenska kvinnor bara är ute efter pengar, för att sedan välja tredjevärldenkvinnor som faktiskt bara är ute efter just samma sak. Skillnaden är att en svensk man som jobbar som truckchaffis på Ikea inte är rik i en svensk kvinnas ögon, för hon tjänar lika bra, men för en tredjevärldenkvinna är han rik.

Så att tro att det hela handlar om att du skulle se bättre ut i deras ögon än i svenska kvinnors ögon är väldigt naivt. Det de ser är "vit värsterländsk man = rik", inte "vit värsterländsk man = ser ut som fotomodell".

Du har så fel så fel. Din tes skulle stämma om jag vore en 65 årig gubbe med flint men jag är en ung man med bra kropp.

Senast jag var utomlands vid Medelhavet så blev jag uppraggad av en riktigt fin tjeckisk tjej mitt på ljusa dagen, vilket aldrig skulle hända i Sverige. Och ja hon var där på semester så att hon var "fattig" stämmer inte. Det är en myt att det endast är fattiga tjejer som är intresserade i utlandet.

Det var bara några exempel. Samma sak ställ in badoo på USA och samma sak där en stor nyfikenhet och öppna, glada tjejer som bjuder på sig själv.

Så det där att det endast är 3e världen tjejer som skriver håller inte. Det är något fel på marknade. En extrem obalans där tjejer kan kräva mer än vad dom förtjänar.

Som sagt tidigare skulle vi behöva fylla landet med en halv miljon kvinnor i en fertil ålder 18-35år från ett vitt, kristet land tex Tjeckien, Ukraina osv
Citera
2018-03-04, 12:27
  #17832
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Du har så fel så fel. Din tes skulle stämma om jag vore en 65 årig gubbe med flint men jag är en ung man med bra kropp.

Senast jag var utomlands vid Medelhavet så blev jag uppraggad av en riktigt fin tjeckisk tjej mitt på ljusa dagen, vilket aldrig skulle hända i Sverige. Och ja hon var där på semester så att hon var "fattig" stämmer inte. Det är en myt att det endast är fattiga tjejer som är intresserade i utlandet.

Det var bara några exempel. Samma sak ställ in badoo på USA och samma sak där en stor nyfikenhet och öppna, glada tjejer som bjuder på sig själv.

Så det där att det endast är 3e världen tjejer som skriver håller inte. Det är något fel på marknade. En extrem obalans där tjejer kan kräva mer än vad dom förtjänar.

Som sagt tidigare skulle vi behöva fylla landet med en halv miljon kvinnor i en fertil ålder 18-35år från ett vitt, kristet land tex Tjeckien, Ukraina osv
El iaf icke muslimskt gärna ateistiskt land. Tror helt ärligt att det kan vara enbart det alternativet som existerar för oss svenska män om denna trend fortsätter. Ni svenska kvinnor måste vakna upp, kanske gör dom det då med sån konkurrens? Lite sorgligt med postorder brudar o osäkert visserligen men det kanske finns nån bra sida med seriösa (då menar jag inte ba komma bort från den fattiga hålan etc) kvinnor? Dom invandrartjejer som hänger på HP & Bado ger jag inte mycket för dom kan lika gärna åka hem till sina länder om jag ska vara ärlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in