Citat:
Ursprungligen postat av
Mac-Arthur
Det verkar uppenbart att nämnda institut har ändrat sina ambitioner att försöka mäta opinionen till att försöka manipulera opinionen efter bästa förmåga!
Gäller särskilt SD.
Verkligheten för SD handlar säkerligen om 21-23% plus 5% inför valet...
Förr var SD lite intressant som ett störande objekt som märkligt nog växte trots att man hela tiden ljög och smutskastade partiet. att några förlorade sina positioner kring köttgrytorna till SDfunktionärer var enda problemet.
den här mandatperioden har man stört makten på riktigt ,och nästa mandatperiod finns goda möjligheter att ta makten ,så då blir uppdraget att vilseleda allmänheten livsviktigt.
Folk ska veta att en röst på SD är bortkastad,dom har slutat växa i själva verket minskar SD.
Så Faktum är att SD ALDRIG gått ned egentligen ,det är bara tillväxten som ibland nästan stannat av eller ökat vid andra tillfällen,men opinionsinstituten håller ner tillväxtökningen det som går. hör man på folk här norrut ,men även i övriga landet så växer SD stenhårt på de orter där man tidigare varit svaga. Så min övertygelse är att SD idag har ett golv mellan 25 och plus 10% ,och har möjlighet att växa betydligt mer,genom tex "riktiga" Centerväljare ,alltså bönder och småföretagare ute i landet ,som tidigare röstat på C,M eller S. Att även MP väljare nu börjar gå till SD finner jag ytterst intressant. Jag vet redan att folk som tidigare röstat på KPML,r idag röstar på SD.