2018-03-03, 23:30
Medlem
-YOLO-s avatar
Inlägg 3:

Om ni läser i FUP B s.121 och sen även I:1 s 206.

Hur tänker ni då?
Citera
2018-03-03, 23:34
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag har märkt att det precis som jag trodde, blivet lite lättare för dig nu när fub finns och allt inte längre är hypoteser. Vissa av dina inlägg har varit briljanta och du har nosat upp detaljer på sina ställen. Med andra användare här kan du faktiskt vara lite rolig.

Med mig och några andra användare till är du helt låst. Du slår på allt blixtsnabbt och i många fall blint. Du låser dig fast vid saker som skrevs för länge sedan. Du kräver svar på allt. Men själv svarar du aldrig, utan bara anfaller och anfaller och anfaller. Så jag är ledsen Boris12, jag pallar inte med att svara dig längre. Jag menare inte att jag aldrig mer kommer att citera dig. Det händer faktiskt fortfarande att du glimmar till och lyckas trigga mig. Men för det mesta tycker jag bara du är tröttsam. Lite som en gamal LP-skiva som fastnat i ett hack.

Visst är det jobbigt med en som alltid försöker vara på de drabbades och förtalades sida .
Som i det här fallet med E**** och morden på paret Lekander där uthängningar av
oskyldiga och förtal av anhöriga m.fl har varit mer regel än undantag .
Citera
2018-03-03, 23:45
Medlem
sannes avatar
Med tanke på misstänkt gärningsman beteende både under förhör och i rättegång tycker jag detta från FUP Tilläggsprotokoll 2 är intressant. Han beter sig (min uppfattning) artigt, vältaligt och engagerat.

Citera
2018-03-03, 23:46
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Edvin tycks leva i en fantasivärld. Inte ens öronproppar lär hjälpa mot korsdraget i den hjärnan.
Även lagmannen i TR gav uttryck för att han inte köpte hans epos.

Korsdrag var ordet sa Bill . Hjärnan , mindre troligt sa Bull .
Det som är konstigt är att inte många märker hur E****:s senaste fabler i
tingsrätten haltar högst betänkligt på ett stort antal punkter .
Jag har dock god tilltro till att det finns vettiga personer i tingsrätten som inser
alla dessa klavertramp som den snacksalige storfoten fantiserar ihop .
Svinpälsar som E**** som ger sig på ett par försvarlösa äldre personer
har förlorat sin rätt att vistas ute i samhället bland andra människor .
Måtte han få många och helst svåra år i buren för sitt vidriga och brutala brott .
Citera
2018-03-03, 23:47
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -YOLO-
Inlägg 3:

Om ni läser i FUP B s.121 och sen även I:1 s 206.

Hur tänker ni då?

Att ett vittne sett en grön amerikanare parkerat i vägrenen utanför parets hus lördag 10/6. Hur tänker du?
Citera
2018-03-04, 00:00
Medlem
-YOLO-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Att ett vittne sett en grön amerikanare parkerat i vägrenen utanför parets hus lördag 10/6. Hur tänker du?

Nej. Handlar om tejpen.
Vittnet som hittar en rulle en bit ifrån brottsplats.
Samt polisens/teknikernas reflektioner.
Citera
2018-03-04, 00:13
Medlem
sannes avatar
Citat:
Nej. Handlar om tejpen.
Vittnet som hittar en rulle en bit ifrån brottsplats.
Samt polisens/teknikernas reflektioner.

Ja ganska stor chans att detta är tejprullen som paret tejpades med. Funnen vid en liten väg förbi parets hus, slängd i vägrenen.

Ur misstänkts förhör FUP N sid 37.

Citera
2018-03-04, 00:45
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Till att börja med.
Skitregel! :

Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) konton får bara skicka PM till administratörer samt moderatorer.”

Där av mitt nu 2:a inlägg.

Har aldrig tanken slagit er att E fick behålla dessa 15000 för att de/den andra redan fått betalt? Dvs - lejda för lite (läs mycket) större pengar. Någon har beställt ett jobb.
Betalat denna alias ”Mattias” som i sin tur tog med Edvin, som han/(de) redan visste skulle gilla detta hemska.
Kanske jag sett för många deckare, det är jag fullt medveten om, men kan inte slå bort tanken. Som ofta @Merrybum säger, ”det är nått skumt över Mantorp”. Jag är också skeptiker. Jag önskar att E vore själv och får sona sitt straff fullt ut i tid och evighet!,
men något stämmer inte här. Det är något lurt.
Men vad är vinningen? försäkringspengar?
Den tanken vågar jag knappt tänka alls.
Hoppas alla skeptiker (ink. mig själv) har fel! - verkligen!!

Bra tanke! Jodå det har talats om detta tidigare i tråden men FUB visar inte på något ekonomiskt motiv iaf. Men visst kan det finnas andra faktorer som inte har kommit fram ännu.
MGM kan ju rent hypotetiskt fått kontakt med kriminella med tanke på hur många runt om kring honom som finns med i lexbase. Står ju även i FUP om droger och då gällde det BOs familj.
Citera
2018-03-04, 00:56
Medlem
sannes avatar
Någon som är bra på geografi och bilvägar tider osv?

Enligt misstänkt ska han först ha inhandlat "kniv vapen osv" för att sen stå och vänta på sina kumpaner i 20 minuter innan de kom.

Sista inköpet (innan de kom in i bilen) enligt logg är 12:39 + 20 minuter där han väntade på sina kumpaner.

Klockan 16:58 är han i Linköping.
Hur lång tid tar det från Jönköping till Mantorp - + - hans dåliga lokalsinne. Kan han ha hunnit resa, brottet och vara i Linköping på ca 4 timmar?
Citera
2018-03-04, 01:01
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Håller med, att låsa sej vid skulden gör att det finns fall som Linna och Qvick.
Verkligen konstigt att de inte är förhörda då avståndet mellan dem ör så kort.

Tack, skönt att någon förstår. Att tillåta sig att tänka, inte är samma sak som att tro sig veta. Eller enns tro på det man tänker.

Självklart måste varenda sten vändas och vridas. Man måste, självklart även från rättens sida reflektera över om det han säger kan vara sant. Allt annans vore rättsvidrigt.

Ja, det är väll som Boris12 sa, de hamnade väl i slasken. Fast konstigt då att de helt ointressanta förhören med Boxholmsbrudens bästa kompis inte oxå hamnade där.
Senast redigerad av Merrybum 2018-03-04 kl. 01:04. Anledning: Miss
Citera
2018-03-04, 01:26
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne

Klockan 16:58 är han i Linköping.
Hur lång tid tar det från Jönköping till Mantorp - + - hans dåliga lokalsinne. Kan han ha hunnit resa, brottet och vara i Linköping på ca 4 timmar?

Ja, han kan ha hunnit.

(Nu kastar jag mig ut på farlig mark här, med alla detalijnördar och tidskontrolanter)

Men, jag skulle säga att du kör Jönköpings-Mantorp på dryga timmen. Men sen kör han ju Mantorp-Borensberg oxå, ca 30 minuter och Borensberg- Linköping ca 30 minuter.

Så av dessa 4 timmar borde han suttit i bilen, minst 2. Byggt på att han inte irrar, utan kör rakt på hela tiden.

Men visst kan han hunnit välja hus, fatta beslutet om att gå in, fattat yttligare ett beslut om att mörda, utföra handlingen samt välja att spruta kersup, såpa och sirap på offren.

Det är ju som sagt helt möjligt att hinna. Men Han måste varit rask, flink och fokuserad den där dagen.
Citera
2018-03-04, 01:27
Medlem
Citat:
Till att börja med.
Skitregel! :

Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) konton får bara skicka PM till administratörer samt moderatorer.”

Där av mitt nu 2:a inlägg.

Har aldrig tanken slagit er att E fick behålla dessa 15000 för att de/den andra redan fått betalt? Dvs - lejda för lite (läs mycket) större pengar. Någon har beställt ett jobb.
Betalat denna alias ”Mattias” som i sin tur tog med Edvin, som han/(de) redan visste skulle gilla detta hemska.
Kanske jag sett för många deckare, det är jag fullt medveten om, men kan inte slå bort tanken. Som ofta @Merrybum säger, ”det är nått skumt över Mantorp”. Jag är också skeptiker. Jag önskar att E vore själv och får sona sitt straff fullt ut i tid och evighet!,
men något stämmer inte här. Det är något lurt.
Men vad är vinningen? försäkringspengar?
Den tanken vågar jag knappt tänka alls.
Hoppas alla skeptiker (ink. mig själv) har fel! - verkligen!!

Du har nog helt klart sett för många deckare. Du kan ju inte på fullt allvar mena att en lejd GM skulle ta med sig två vittnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in