2018-03-03, 21:25
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Jo jag accepterar fakta.
Det är bara så otippat att gå från 0 till 100 i känd brottslighet som dessutom är slumpmässig då han ju inte visste vilka paret eller deras anhöriga var då inget tyder på att han rekat eller kartlagt deras vanor på något sätt.
Jo, förvåningen är stor bland oss utomstående (men tydligen inte så förvånande bland hans allra närmaste), men om det vore lättippat så hade säkert även vi levt i en polisstat (som ju därav hade varit löjligt effektiv), men det är ju ett helt annat ämne.
Citera
2018-03-03, 21:29
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Håller med. Helt omöjligt att förstå. Därför får man kolla på den tekniska bevisningen och göra en rimlighetsbedömning därifrån. Enligt teknisk bevisning så har han tejpat runt mannens huvud 2 gånger där hans handske (blå) fastnat i varv runt mannens huvud.. Den misstänkte kan man bara inte förstå sig på. Den enda bevisningen som finns är efter honom och det ska han dömas för.

Klart att han ska dömas, önskar att han kunde dömas till livstid gånger två.
Ja teknisk bevisning är helt klar.
Antagligen handlar det om egen rädsla att det finns människor som slumpmässigt kan dyka upp hemma hos vem som helst och döda som gör att det vore mindre skrämmande att tänka sej fler som liksom triggar varandra och att det går överstyr av misstag.
Citera
2018-03-03, 21:31
Medlem
Kan undras vad denne Edvin har i tankarna denna Lördagskväll. Hans framtida öde vilar på honom själv. Antingen blir han en fri man och kan påräkna ett skadestånd för häktningstiden eller så blir han döm till livstids fängelse.

Antingen klämmer han fram namnen på Knoll & Tott och kan bli en fri man.

Antingen klämmer han inte fram namnen på Knoll & Tott och kan bli dömd till livstids fängelse.

Vilken väg han väljer är upp till honom själv. Bollen ligger hos Edvin.
Citera
2018-03-03, 22:18
Medlem
Grillspetts avatar
Citat:
Rapportering från rättegång (misstänkts utsaga).

Utdrag från FUP D sid 83 (med bild).

Så blev det tydligare för dig nu? Det finns bild också på baksida av varv tejpning där hans handske har befunnits i det yttre lagret. Vilket iallafall för mig bevisar hur hans tejpning gått till.

I FUP D sid 154 kan du se tejp bitarna sammafogade i den ordningen de är tejpade. Där står kvinna huvud inre skikt, lång bit. Man huvud lång bit. Kvinna huvud yttre skikt, lång bit. Man huvud,
lång bit. Man överkropp, lång bit. Kvinna överkropp, lång bit.
. Enligt detta är han skyldig eftersom mannen inte ens tejpades inre skikt.

FUP D sid 153. Undersökning silvertejp.
* G076-G077 tejp från manlig målsägare; ansikte och bakhuvud
* G078-G079 tejp från manlig målsägare; bröst och rygg
* G090-G091 tejp från kvinnlig målsägare; bröst och nacke.
* G092-G094 tejp från kvinnlig målsägare; ansikte ytterst och innerst 2 sjok och bakhuvud.

Där ser man tydligt hur han inte alls bara tejpat deras munnar. Han tejpade och virade flera varv och så hårt i sin iver att den bit drogs av. Man får en bild framför sig hur han såg ut, helt galen.. Det där bevis så det räcker. Hans lögner och fantasier kommer han ingen vart med.
Tack Sanne för att du lade ut detta.
Citera
2018-03-03, 22:24
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Kan undras vad denne Edvin har i tankarna denna Lördagskväll. Hans framtida öde vilar på honom själv. Antingen blir han en fri man och kan påräkna ett skadestånd för häktningstiden eller så blir han döm till livstids fängelse.

Antingen klämmer han fram namnen på Knoll & Tott och kan bli en fri man.

Antingen klämmer han inte fram namnen på Knoll & Tott och kan bli dömd till livstids fängelse.

Vilken väg han väljer är upp till honom själv. Bollen ligger hos Edvin.

E**** har nog redan gjort självmål dubbelt upp eftersom varken Knoll eller Tott existerar .
Citera
2018-03-03, 22:25
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillspett
Där ser man tydligt hur han inte alls bara tejpat deras munnar. Han tejpade och virade flera varv och så hårt i sin iver att den bit drogs av. Man får en bild framför sig hur han såg ut, helt galen.. Det där bevis så det räcker. Hans lögner och fantasier kommer han ingen vart med.
Tack Sanne för att du lade ut detta.

Ja som jag uppfattar FUP och tejpningen. Har han inte ens tejpat mannen över munnen, utan den stora "biten" sitter över ansiktet direkt. Kvinnan har han däremot tejpat "inre" tejpning (vad det nu innebär eftersom den "biten" också är lång).
Hoppas han som bad mig lägga ut detta också läser.
Senast redigerad av sanne 2018-03-03 kl. 22:27.
Citera
2018-03-03, 22:27
Medlem
Grillspetts avatar
Citat:
Vad jag utlöser ur FUP första halvåret 2017 då misstänkt gjort ca 3 "jobb" åt Mattias.

Tack! Känns som att hon kan ha mer att berätta. Även om det är osanningar han tutat i henne..
Citera
2018-03-03, 22:30
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom

Jag tror dock att Edvin torskar på livstid, vare sig det finna fler eller inte, jag tänker att det han redan erkänt räcket för en sådan dom.

Håller med, att låsa sej vid skulden gör att det finns fall som Linna och Qvick.
Verkligen konstigt att de inte är förhörda då avståndet mellan dem ör så kort.

I ett solklart fall som detta är det ingen fara att låsa sig vid en misstänkt och skyldig .
E**** kan ju göra sällskap med Mats Alm och berätta sagor på kåken .
Han hade ju en kinesisk triad att skylla på i brist på annat .
Senast redigerad av boidis12 2018-03-03 kl. 23:04.
Citera
2018-03-03, 22:49
Medlem
Det var lite anmärkningsvärt i torsdags när Edvins advokat ställde frågar till sin klient i rätten. Han frågade bara om hans psykiska problem och fantasier att döda folk och tvångstankar. Jag tror att advokatens taktik är att han slipper livstid fängelse och döms till RPV.
Citera
2018-03-03, 22:53
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Jaså?
Skribenten i fråga uttrycker ju att det är en subjektiv reflektion över "förhandlingen" och ville bara delge det utan några kommentarer.
Vore mer intressant ifall skribenten även hade läst FUP och ställde sin reflektion (även) mot det.
("Hållit ihop" sin berättelse faller där rätt så platt med ändrade svarstrategier som följd.)

Nu vet jag ju i och för sig inte hur mycket Kexet läst Fup. Men jag skulle tycka det vara ännu mer i intressant om hen inte öppnat den. Att höra någons reflektioner utan att den person är färgad av en massa förkunskap kan inte skada.
Citera
2018-03-03, 23:10
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Hur kommer det sig att du bara stavar fel ibland ?
Hade du förstått sekritesslagen så hade du ju aldrig hänvisat till dina s.k anonyma källor .
Jo visst faan ökar det din trovärdighet att gå ut med saker som inte stämmer
när det gäller fallet med E**** och morden på paret Lekander . Not .
Bäst hade ju varit om du hade hållit käften ifrån början om dina snaskiga detaljer .
Påhittade fantasier har lika lite plats och är lika lite trovärdiga som E****:s jävla lögner .
Det är inte ens lämpligt att tala om IQ i sammanhanget .

Jag har märkt att det precis som jag trodde, blivet lite lättare för dig nu när fub finns och allt inte längre är hypoteser. Vissa av dina inlägg har varit briljanta och du har nosat upp detaljer på sina ställen. Med andra användare här kan du faktiskt vara lite rolig.

Med mig och några andra användare till är du helt låst. Du slår på allt blixtsnabbt och i många fall blint. Du låser dig fast vid saker som skrevs för länge sedan. Du kräver svar på allt. Men själv svarar du aldrig, utan bara anfaller och anfaller och anfaller. Så jag är ledsen Boris12, jag pallar inte med att svara dig längre. Jag menare inte att jag aldrig mer kommer att citera dig. Det händer faktiskt fortfarande att du glimmar till och lyckas trigga mig. Men för det mesta tycker jag bara du är tröttsam. Lite som en gamal LP-skiva som fastnat i ett hack.
Citera
2018-03-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
E**** har nog redan gjort självmål dubbelt upp eftersom varken Knoll eller Tott existerar .

Edvin tycks leva i en fantasivärld. Inte ens öronproppar lär hjälpa mot korsdraget i den hjärnan.
Även lagmannen i TR gav uttryck för att han inte köpte hans epos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in