2018-03-03, 20:18
Medlem
lindblomsgröns avatar
Den Mattias i Uppsala vem är han? har försökt hitta bilder etc men inte fått fram något. Han ska pluggat i Uppsala och vara med i någon förening.
Citera
2018-03-03, 20:30
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Verkligen. Att detta inlägg inte fått större genomslagskraft, är en gåta.

Ja det var en bild och en känsla som några av oss har.
De flesta vill ju att fallet ska vara klappat och klart iom att EG sitter bakom lås och bom.
Citera
2018-03-03, 20:31
Medlem
-YOLO-s avatar
Till att börja med.
Skitregel! :

Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) konton får bara skicka PM till administratörer samt moderatorer.”

Där av mitt nu 2:a inlägg.

Har aldrig tanken slagit er att E fick behålla dessa 15000 för att de/den andra redan fått betalt? Dvs - lejda för lite (läs mycket) större pengar. Någon har beställt ett jobb.
Betalat denna alias ”Mattias” som i sin tur tog med Edvin, som han/(de) redan visste skulle gilla detta hemska.
Kanske jag sett för många deckare, det är jag fullt medveten om, men kan inte slå bort tanken. Som ofta @Merrybum säger, ”det är nått skumt över Mantorp”. Jag är också skeptiker. Jag önskar att E vore själv och får sona sitt straff fullt ut i tid och evighet!,
men något stämmer inte här. Det är något lurt.
Men vad är vinningen? försäkringspengar?
Den tanken vågar jag knappt tänka alls.
Hoppas alla skeptiker (ink. mig själv) har fel! - verkligen!!
Citera
2018-03-03, 20:34
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

För att inlägget bekräftar dina fantasier angående E****:s trovärdighet va ?
Citera
2018-03-03, 20:34
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Jaså?
Skribenten i fråga uttrycker ju att det är en subjektiv reflektion över "förhandlingen" och ville bara delge det utan några kommentarer.
Vore mer intressant ifall skribenten även hade läst FUP och ställde sin reflektion (även) mot det.
("Hållit ihop" sin berättelse faller där rätt så platt med ändrade svarstrategier som följd.)
Citera
2018-03-03, 20:36
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
De flesta vill ju att fallet ska vara klappat och klart iom att EG sitter bakom lås och bom.

Några av oss ?
Fallet är klappat och klart nu när E**** sitter bakom lås och bom .
E**** har glufsat i sig sin sista cheezburgare för många år framöver
Citera
2018-03-03, 20:37
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Nja, tror snarare att de flesta ansar att teknisk bevisning är tillförlitligt.
Citera
2018-03-03, 20:42
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
En liten fundering jag har handlar om den lilla biten av plasthandsken (innehållande EG:s DNA) som hittades invirad i silvertejpen på ett av offrens huvuden.
Så vitt jag uppfattat hittades denna på baksidan av offrets huvud. Det är väl först när detta bevis presenteras för EG som han medger att han "varit med" och tejpat. Han säger sig ha tejpat över mun och ögon, men inte över näsa, dvs hans tejpning var inte dödlig.
Det jag undrar är om man någonstans hittar uppgifter som säger att man följt hela detta varv av tejp runt huvudet för att utröna att det verkligen inte var tejpat över näsan. Det borde vara en viktig pusselbit, men jag har inte läst något om detta. Någon annan som har?

EG har tejpat erkänner han, men bara upp till näsan då tydligen.. Sen har nån annan fortsatt att tejpa.
Herregud!!
Det känns som det är nästan lika mkt lögner i hans berättelser i tingsrätten, som det är "Ingen kommentar" vid polisförhören som är i FUP.
Citera
2018-03-03, 20:44
Medlem
Mikro55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej jag har ingen vetenskaplig källa. Däremot är det vad mina patienter förmedlar när de blivit bättre.

Plågsamt kanske när man kommer ur psykosen, men kanske inte så plågsamt när man befinner sig i den. Detta eftersom många psykotiska befinner sig i ett mer eller mindre maniskt tillstånd, ungefär som på uppåttjack.

Det som är intressant med Mantorpmorden är att MGM till slut gör verklighet av sina idéer (till synes tvångsmässiga sedan flera år tillbaks). Jag skulle nog klassa hans tillstånd den dagen som halvt om halvt psykotiskt och ifall någon inte visste - så går det alldeles utmärkt att handla i butiker, köra bil och bete sig utåt sett rationellt (dvs svara på tilltal, sms mm) fast man är i ett visst psykotiskt tillstånd.
Citera
2018-03-03, 20:47
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Nja, tror snarare att de flesta ansar att teknisk bevisning är tillförlitligt.

Tvivlar inte på teknisk bevisning.
Jo det är något allvarligt fel på honom vilket man ser när man kollar på bilderna av hans kläder och hur det såg ut hemma och i bilen.
Men samtidigt så berättar de flesta om vilken härlig människa han ör och en underbar pappa som ger familjen mycket tid. Det ör det som gör att det inte känns rätt att han var ensam.
Citera
2018-03-03, 20:49
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Några av oss ?
Fallet är klappat och klart nu när E**** sitter bakom lås och bom .
E**** har glufsat i sig sin sista cheezburgare för många år framöver

Några av oss här i tråden på Flashback.
Ja förhoppningsvis är det så men glöm inte Linna och Qvick.
Citera
2018-03-03, 20:52
Medlem
sannes avatar
Citat:
Nej det gör det inte. Citera gärna både FUP:en och rapporteringen från rättegången, om du vill bli tagen på allvar.

Rapportering från rättegång (misstänkts utsaga).

Utdrag från FUP D sid 83 (med bild).

Så blev det tydligare för dig nu? Det finns bild också på baksida av varv tejpning där hans handske har befunnits i det yttre lagret. Vilket iallafall för mig bevisar hur hans tejpning gått till.

I FUP D sid 154 kan du se tejp bitarna sammafogade i den ordningen de är tejpade. Där står kvinna huvud inre skikt, lång bit. Man huvud lång bit. Kvinna huvud yttre skikt, lång bit. Man huvud,
lång bit. Man överkropp, lång bit. Kvinna överkropp, lång bit.
. Enligt detta är han skyldig eftersom mannen inte ens tejpades inre skikt.

FUP D sid 153. Undersökning silvertejp.
* G076-G077 tejp från manlig målsägare; ansikte och bakhuvud
* G078-G079 tejp från manlig målsägare; bröst och rygg
* G090-G091 tejp från kvinnlig målsägare; bröst och nacke.
* G092-G094 tejp från kvinnlig målsägare; ansikte ytterst och innerst 2 sjok och bakhuvud.
Senast redigerad av sanne 2018-03-03 kl. 21:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in