2018-02-18, 16:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulricehamnare
DNA hittades på en kastad joint sägs det.

Men det kan ju inte räknas som bindande till brottet, inte konklusivt på något sätt.

Det kan möjligen sätta gärningsmannen på platsen. Men för vilken tidpunkt?

Men visst, det OCH ytterligare DNA som är bindande, förstärker förstås bevisningen.

Han kan ha stått i skogen, väntat på ett bra tillfälle, rökt på i väntan...
Citera
2018-02-18, 20:05
Medlem
greta-forvetens avatar
Så tror jag också att han har gjort (väntat). En akut psykos kan man också räkna bort då han har uppfört sig på alla andra sätt än psykotisk. Efteråt före och undertiden. Hade han inte avslöjats via DNA så hade hans namn dykt upp i andra utredningar längre fram tror jag. Att välja topsning var bra men det hade varit bättre om de valt topsning under häktningstid om det funnits mer bevisning. Nu var det inte så. Så jäkla duktiga utredare i Sverige. Så här i efterhand när alla tankar fått mogna alla trådsanningar valts bort & många har delat med sig av sina reflexioner. Det har rapporterats mycket i media om överfall i joggingspår & lite andra märkliga händelser i skog & mark. Nu ska Greta ge sig i kast med dessa mysterium. 😂 trevlig arbetsvecka alla flashback are.
Senast redigerad av greta-forveten 2018-02-18 kl. 20:16. Anledning: Stavfel samt till lägg av mening.
Citera
2018-02-20, 20:18
Medlem
Borås Tidning har pratat med spaningsledningen i ett försök att förse sina läsare nyheter kring fallet. Inget nytt framkommer i artikeln, annat än möjligen att man hoppas bli färdig med utredningen "inom en månad": http://www.bt.se/ulricehamn/inget-tyder-pa-att-utpekade-mordaren-blev-paverkad/
Citat:
Polisen har inte kommunicerat något om dödsorsak eller motiv. Det kommer de inte göra förrän utredningen är över.
– Vår målsättning är att bli färdiga inom en månad. Förhoppningsvis lyckas vi med det (säger Arvidsson).
Citera
2018-03-03, 22:26
Medlem
Tompa-123s avatar
De sa igår på P4 Sjuhärad att under påskveckan så kommer polisen släppa vad de har kommit fram till. Vad motivet var med mera. Ska bli intressant.
Citera
2018-03-08, 15:34
Medlem
Vill först börja me i säga att karman kommer slakta er alla som hatar på L!
Han va oskyldig! Ni kommer få se!
Att ni ens har mage o tro på allt som skrivs och lyssna på dem äckliga poliserna!
De är polisernas fel att han är död o inte kunde berätta sanningen!
En dag får vi tag i den fittan som fått 2 människor liv släckta!
Citera
2018-03-08, 15:54
Medlem
stod Ludde nära, väldigt nära. inte som dom andra som hördes hit o dit nån dag utan vi sågs mer eller mindre varje dag under års tid. Jag o en till vet mer än vad ni vet, sluta spekulera, det var en snäll o go kille, jag lovar er med handen på hjärtat. och tro inte att vi är trångsynta o tror att L inte på något vis var inblandad, dock så vet vi att de inte gått till så som Polisen säger.
Citera
2018-03-10, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crp1
stod Ludde nära, väldigt nära. inte som dom andra som hördes hit o dit nån dag utan vi sågs mer eller mindre varje dag under års tid. Jag o en till vet mer än vad ni vet, sluta spekulera, det var en snäll o go kille, jag lovar er med handen på hjärtat. och tro inte att vi är trångsynta o tror att L inte på något vis var inblandad, dock så vet vi att de inte gått till så som Polisen säger.

Du får gärna utveckla detta lite mer.
Citera
2018-03-10, 20:08
Moderator
KomissarieBecks avatar
[quote=131200|63444914]Vill först börja me i säga att karman kommer slakta er alla som hatar på L!
Han va oskyldig! Ni kommer få se!
Att ni ens har mage o tro på allt som skrivs och lyssna på dem äckliga poliserna!
De är polisernas fel att han är död o inte kunde berätta sanningen!
En dag får vi tag i den fittan som fått 2 människor liv släckta![/QUOT

Om Du nu är så övertygad om att L är oskyldig så måste Du väl ha något att komma med utöver en åsikt och äckliga poliser...
Vad menar Du är argumenten som borde få alla att ändra åsikt....
Citera
2018-03-11, 15:26
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Hur vet ni detta?
Berätta mer!
Citera
2018-03-12, 22:46
Medlem
Citat:
Så du menar att det forfarande går en mördare lös. Vi får väl se vad utredningen säger när den kommer. Inte första gången någon närstående påstår att en snärstående inte har kunnat göra detta, och du är nog inget undantag.
Citera
2018-03-13, 20:31
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Så du menar att det forfarande går en mördare lös. Vi får väl se vad utredningen säger när den kommer. Inte första gången någon närstående påstår att en snärstående inte har kunnat göra detta, och du är nog inget undantag.

Ja man får lite obehagliga vibbar som påminner om ubåtskapten Madsens brorsa, som sa att han inte skulle kunna göra en fluga förnär, och att han nästan grät när han såg en skadad fågel på vägen som han dessutom ville rädda.
Citera
2018-03-14, 13:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52

Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Ja man får lite obehagliga vibbar som påminner om ubåtskapten Madsens brorsa, som sa att han inte skulle kunna göra en fluga förnär, och att han nästan grät när han såg en skadad fågel på vägen som han dessutom ville rädda.

Det är ju förstås svårt att ta till sig att någon som man känner kan göra något sådant. Särskilt om personen verkar vara i stort som vanligt.
Även vi på tråden tycker ju att det är obegripligt. Finns ju inget som helst begripligt motiv som är( för oss iaf) så uppenbart som det har sagts av gärningsmannaprofilgruppens chef. Att en till synes vanlig kille, kan göra något liknade känns ju som ett mysterium som man vill ha en förklaring till. Tycker inte att man behöver anklaga närmaste bekantskapskretsen på det sättet.

Jag vill också ha en förklaring för att begripa det obegripliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in