Citat:
Ursprungligen postat av
Urbizzo
Det är alltså han som det rapporterades om tidigt i tråden.. Han hade uppträtt hotfullt mot någon där uppe vid Lassalyckan.
DNA på två ställen - och konklusivt (något som man dra en slutsats av). Mördaren visste alltså med sig att han lämnat sådant DNA-spår efter sig. (kan man anta).
Detta är ovanligt beteende. Och ovanligt mordmotiv. Men eftersom han uppträtt hotfullt /aggressivt mot flera så finns det ju ett mönster.
När något är ovanligt tycker jag det är ändå viktigare att få reda på bakomliggande orsaker.
Folk här i tråden lyckades göra en hyfsad d'gärningsmannaprofil'. Undrar vad dom tror?
Om jag skall försöka ge mig på en beskrivning på orsaken så tror jag följande (obs har ingen koll alls på GM:s verkliga liv)
GM hade ingen lysande tid i skolan och har varken valt att plugga vidare eller lyckats skaffa något jobb att bygga en framtid på.
Har säkert tidigare haft en hygglig umgängeskrets från skoltiden och hade tidigare en någorlunda social kompetens. På senare tid så har GM sett många kompisar ta nästa steg i livet. Jobb,flickvänner,kanske flyttad till annan ort.... GM själv blev liksom kvar och stod lite och stampade på stället. Följden blev allt mer minskat socialt umgänge och mer och mer tid för sig själv. Film och dator blir en allt större del av vardagen. Inga fasta rutiner leder gärna till sena nätter och sova bort dagarna.
En stark inre önskan om att synas och vara någon grusas gång på gång eftersom han alltmer börjar bli en Mr Nobody.
Själv kämpar han säkert med att hålla psyket i schack men på egen hand blir det svårare och svårare. Drogerna hjälper till och döva samvetet men långsamt tar de och datorn överhanden om konstiga tankar om att döda någon för att indirekt bli någon som ALLA PRATADE om.
Ett sätt att hamna i centrum helt enkelt.
Han har varit på plats flera gånger i avsikt att utföra sitt dåd men nerverna har svikit varje gång och ständigt också funderat på om det verkligen är rätt att göra så.....
När livet senare såg tillräckligt meningslöst ut med knackig ekonomi,minimalt umgänge,inga eller väldigt begränsade framtidsutsikter. Har säkert dessutom många gånger även funderat på att helt enkelt bara begå självmord.
Tillslut så tar han mod till sig och skrider till verket. En handling som när det väl händer är något som han knappt är medveten om.
Efteråt när dådet har begåtts och han börjar lyssna på kompisar och övriga i samhället så blir det inte alls som han har föreställt sig då de flesta uttrycker sitt hat mot den skyldige etc etc.
GM går ner sig ännu mer och drabbas av kraftig ångest. När sedan polisen börjar ringa in honom och han får en känsla av att det är kört så vill han inte vara med längre....