2018-03-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -YOLO-
Till att börja med.
Skitregel! :

Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) konton får bara skicka PM till administratörer samt moderatorer.”

Där av mitt nu 2:a inlägg.

Har aldrig tanken slagit er att E fick behålla dessa 15000 för att de/den andra redan fått betalt? Dvs - lejda för lite (läs mycket) större pengar. Någon har beställt ett jobb.
Betalat denna alias ”Mattias” som i sin tur tog med Edvin, som han/(de) redan visste skulle gilla detta hemska.
Kanske jag sett för många deckare, det är jag fullt medveten om, men kan inte slå bort tanken. Som ofta @Merrybum säger, ”det är nått skumt över Mantorp”. Jag är också skeptiker. Jag önskar att E vore själv och får sona sitt straff fullt ut i tid och evighet!,
men något stämmer inte här. Det är något lurt.
Men vad är vinningen? försäkringspengar?
Den tanken vågar jag knappt tänka alls.
Hoppas alla skeptiker (ink. mig själv) har fel! - verkligen!!

Precis vad jag tänkt på! Bland annat så tänkte jag på fotavtrycken! Det borde ju vara flera fotspår från kropparna till hallen, inte ETT kletigt spår i hallen! Hoppade han dit eller kanske hoppade med ett ben? Finns flera småsaker jag hakat mig på!
Citera
2018-03-03, 20:53
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vad i helvete, det är med andra ord inte Edvin som köpt pistolen. Det är omöjligt att köra från Linköping till Jönköping på en halvtimme.

Det är inte alls omöjligt, mkt fin motorväg och en snabb bil där du ligger i ca 250km/h i genomsnitt.
Men med EG´s V70 är det helt omöjligt om den inte är vråltrimmad.
Citera
2018-03-03, 20:56
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
[quote=Merrybum|63383419]Jag säger inte att han inte var ensam, men jag tycker bara korkade människor låset fast sig i en position och sedan vägrar vare sig tänka eller reflektera runt ett annat cenarium.
Jag säger bara att jag inte helt utesluter flera gärningsmän. Jag tycker att flera personer här har pekat på faktorer som kan uppfattas som rimlig tvivel. Själv stör jag mig ju lite på dödens tidpunkt oxå.

Jag tror dock att Edvin torskar på livstid, vare sig det finna fler eller inte, jag tänker att det han redan erkänt räcket för en sådan dom.

Jo jag har läst fup, och jo, det kanske var fingeravtryck och inte DNA. Detalijer, men tack för du påpekade mitt misstag.
Och du är fortfarande fast på Ziggisarna märker jag. Meningen med mitt exempel var inte att måla ut vare sig pingstkyrkan eller någon Mohamed. Utan att lite svepande, öppna för att Mattias och Elias är andra än vad Edwin vill få dom att framstå som. Men nej. Jag tror absolut inte att Elias är Elsalill. Jag skrev Elsa för att det känns som den feminima formen av Elias. Samt för att jag visste att det skulle trigga dig. Men jag har ju som sagt alldrig misstänkt Elsalill för något annat än att vara en länk mellan gyllensvan och lekander. Tycker Förövrigt fortfarande att det är anmärkningsvärt att Edvin har en syster vara moster bor granne med paret och de inte är förhörda. Och det handlar inte om att ha flest rätt först, det är bara en dåre som tror.

Håller med, att låsa sej vid skulden gör att det finns fall som Linna och Qvick.
Verkligen konstigt att de inte är förhörda då avståndet mellan dem ör så kort.
Citera
2018-03-03, 21:01
Medlem
Poddes avatar
Jag hoppas ni som skriver i tråden har läst det mesta i FUP, så ni vet vad ni pratar om, annars blir det lätt spekulationer om saker som inte är relevanta eller saker som inte stämmer överhuvudtaget.

Jag har läst nästan allt två gånger och det känns som att man har koll på många självklara saker vissa här spekulerar om..

Förstår inte att man orkar diskutera ett fall som man inte har kollat upp all tillgänglig information om.
Citera
2018-03-03, 21:03
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Jag hoppas ni som skriver i tråden har läst det mesta i FUP, så ni vet vad ni pratar om, annars blir det lätt spekulationer om saker som inte är relevanta eller saker som inte stämmer överhuvudtaget.

Jag har läst nästan allt två gånger och det känns som att man har koll på många självklara saker vissa här spekulerar om..

Förstår inte att man orkar diskutera ett fall som man inte har kollat upp all tillgänglig information om.

Ja jag har läst FUP flertal gånger.
Citera
2018-03-03, 21:05
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Fast du förstår inte begreppet psykopati, som blivit lite av ett modeord. En psykopat kan närmast jämföras med en maskin. Det är inte Edvin.

Du säger ju det själv, kan närmast jämföras med en maskin.
Har du verkligen fattat att människan inte är en maskin, allt är inte svart eller vitt.
Jag påstår inte att EG är en psykopat.

Citera
2018-03-03, 21:09
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Tvivlar inte på teknisk bevisning.
Jo det är något allvarligt fel på honom vilket man ser när man kollar på bilderna av hans kläder och hur det såg ut hemma och i bilen.
Men samtidigt så berättar de flesta om vilken härlig människa han ör och en underbar pappa som ger familjen mycket tid. Det ör det som gör att det inte känns rätt att han var ensam.
De flesta anser honom vara sympatisk, ja.. MEN det blir en ganska slående kontrast mot vad de andra säger om honom och hur han själv uttrycker sig om andra. Finns flera fall som visar tecken på att han gärna intrigerar (säger olika versioner till olika personer).
Lögnerna finns ju helt klart där, så hans efterhandskonstruktioner i försök att påstå saker som inte går stick i stäv med teknisk bevisning, faller ju rätt så platt när det ju inte finns någon teknisk bevisning som kan styrka hans nya versioner.
(Nej, ett obekräftat fingeravtryck på en flaska är inte tillräckligt för att påstå att det visst kan ha förekommit någon mer/annan gärningsman. Köket är ju ett väldigt begränsat utrymme för att kunna göra några som helst "utsvävande manövrar".)
Citera
2018-03-03, 21:14
Medlem
Qwarts avatar
Citat:

Det går att tolka bevisen som förkrossande, men glöm inte att Edvins egen historia är ett bevis i sig. Ett starkt bevis dessutom.

Nu måste du allt haft makalös otur när du tänkte - är EG's egen historia ett starkt bevis.. =))
Citera
2018-03-03, 21:16
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
De flesta anser honom vara sympatisk, ja.. MEN det blir en ganska slående kontrast mot vad de andra säger om honom och hur han själv uttrycker sig om andra. Finns flera fall som visar tecken på att han gärna intrigerar (säger olika versioner till olika personer).
Lögnerna finns ju helt klart där, så hans efterhandskonstruktioner i försök att påstå saker som inte går stick i stäv med teknisk bevisning, faller ju rätt så platt när det ju inte finns någon teknisk bevisning som kan styrka hans nya versioner.
(Nej, ett obekräftat fingeravtryck på en flaska är inte tillräckligt för att påstå att det visst kan ha förekommit någon mer/annan gärningsman. Köket är ju ett väldigt begränsat utrymme för att kunna göra några som helst "utsvävande manövrar".)

Jo jag accepterar fakta.
Det är bara så otippat att gå från 0 till 100 i känd brottslighet som dessutom är slumpmässig då han ju inte visste vilka paret eller deras anhöriga var då inget tyder på att han rekat eller kartlagt deras vanor på något sätt.
Citera
2018-03-03, 21:17
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart

Nu måste du allt haft makalös otur när du tänkte - är EG's egen historia ett starkt bevis.. =))

Ja det har han påstått men jag har själv skrivit ett inlägg med den tekniska bevisningen eftersom han begärde det - kontra misstänkts utsaga som enligt honom verkar rimlig.
Citera
2018-03-03, 21:20
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Jo jag accepterar fakta.
Det är bara så otippat att gå från 0 till 100 i känd brottslighet som dessutom är slumpmässig då han ju inte visste vilka paret eller deras anhöriga var då inget tyder på att han rekat eller kartlagt deras vanor på något sätt.

Håller med. Helt omöjligt att förstå. Därför får man kolla på den tekniska bevisningen och göra en rimlighetsbedömning därifrån. Enligt teknisk bevisning så har han tejpat runt mannens huvud 2 gånger där hans handske (blå) fastnat i varv runt mannens huvud.. Den misstänkte kan man bara inte förstå sig på. Den enda bevisningen som finns är efter honom och det ska han dömas för.
Citera
2018-03-03, 21:23
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Angående eventuella diagnoser på E är det några saker som jag fastnar för efter att ha läst det mesta av FUPet.

1) E har ett ovanligt gott detaljminne. När han beskriver restaurangerna, som han som kock och gormand är särskilt intresserad av, så är det in i minsta detalj.
Även på andra ställen minns han småsaker ovanligt väl.

2) Han har ett ovanligt ordval, han använder ord som i stilvariant är högre än ämnet fodrar och högre än hans väntade bildningsnivå. Vore han yngre skulle man kunna säga att han talar lill-gammalt. T ex får han frågan hur han vet att paret levde när han lämnade gården och han förklarar att Tor rörde sig. "Hur då? - Han omlokaliserade benen, så här."

3) Han har påfallande svårighet att förstå indirekta frågor men är då vaken nog att fråga om. Var det en fråga? Ursäkta jag förstår inte frågan? Kan du omformulera det där?

4) Han har ett totalt uruselt lokalsinne och vet inte var Kolmården eller Kiruna ligger, om han är i Linköping eller Lidköping.

5) Här i tråden har det fällts kommentarer om att hans personliga hygien verkar fallera. Det är ju svårt att säga utifrån enstaka bilder men jag konstaterar ändå att han inte sett särskilt välklädd ut på någon bild - utan att dra för stora växlar på det.

6) TIPS, dvs psykosteamet, tycker inte att han visar symptom på psykos 2014, även om han har tvångstankar.

En NPF utesluter inte att det också kan finnas schizofreni men det finns det bra tester för.

Punkt 5. Kolla bilderna i FUP så ser du direkt att hans kläder och hem och bil är rena snusket. I förhör med hans chefer och kollegor vittnar de om bristande hygien på flera fronter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in