2018-03-03, 18:47
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Borensberg tidsspannet är ju spikat, och att Mantorp skedde någon gång innan det vet man ju också. Enligt obduktionen kunde de inte ha dött väldigt många timmar innan pengarna togs ut.

Tycker inte det skulle kunna bli så många dubbletter, färre än de som har köpt tejp i alla fall.
De visste ju inte säkert när person med bankomatkortet lämnade Mantorp, eftersom det kunde vara flera inblandade.
Citera
2018-03-03, 18:48
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vi får hoppas att bastömningarna bara registrerades den första december. Allt annat vore ren skandal, hur mycket polisen än runkar varandras kukar. Jag ska kolla upp det noggrant, återkommer.

Men lilla gullfis,

Efter att all fakta ligger på bordet, så anser jag det, ja. Har du någon annan åsikt?

Akta bara så du inte kommer in på obduktionsdelen så du svimmar .
Det står ingenstans exakt när dessa undersökningar gjordes .
Helt klart är att de gjorts efter att man visste om att E**** var inblandad .
Var det inte bara kvinnor inblandade i förundersökningen ?
Klart att vi har en annan åsikt , alla med lite folkvett förstår i vilken ordning
man har gjort olika åtgärder för att komma vidare i utredningen .
Citera
2018-03-03, 18:49
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
De visste ju inte säkert när person med bankomatkortet lämnade Mantorp, eftersom det kunde vara flera inblandade.
Ja precis. Tre stycken.
Citera
2018-03-03, 18:50
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaphodBeeblebrox
Läser igenom FUPen (I.3) och vill väl eg bara säga att om man skriver om att man har ringt till båda BO:s mobiler på flashback är man inte särskilt smart då det såklart genererar i ett förhör samt tar upp dyrbar tid. Och denna människa har då mage att kritisera polisarbetet. Vilket stolpskott!

Dessutom - den personen finns med på samma lista som tidigare nämnts i tråden

(FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12

Världen är liten, och sammanträffandet (?) är onekligen litet ironiskt.
Citera
2018-03-03, 18:50
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Alla redovisade telefonlistor gjordes med utgångspunkt från Edvins mobil. Vid denna tidpunkt satt han inlåst på häktet.

Edvin lär dock ha påstått att när polisen ville topsa honom "att mobilen hade plingat" när det egentligen var tejpinköpen som hade plingat.
Nja, "mobilen hade ju också plingat" (bland typ 1500), men visst var det så de plockade in Edvin och det är ju det jag försöker få de andra två att fatta - att de tänker bakvänt.
Citera
2018-03-03, 18:51
Medlem
Poddes avatar
Citat:

Man visste ju när bankomatkortet var i Borensberg, det borde ju räcka.
Citera
2018-03-03, 18:53
Medlem
Citat:

Det var detta som Edvin sedan spann vidare på, när han lanserade sin historia om Knoll & Tott.
Citera
2018-03-03, 19:06
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Tror det kan vara att jag skrev till Tryckarns kompis Merrybum att rättsväsendet eventuellt kan vara intresserade om dom har en ”mullvad” inom olika yrkeskårer efter att denna påstått att denne fått info om att inälvorna var urtagna. Om det är möjligt eller inte det vet inte jag men intelligensnivån är väl inte på topp om man går ut med ett sådant rykte som dessutom inte stämmer. För övrigt har jag inte fått nån varning för det var inget hot, det var ett påpekande från min sida.

Jag skulle aldrig anmäla något till adim. Jag har heller aldrig kännt mig hotad av dig eller kännt någon fruktan för rättsväsendet. Jag förstår ju nämligen sekritesslagen.

Jag visste ju självklart inte att det inte var sant när jag gick ut med det. Det var kanske någon månad efter mordet. Vi får inte glömma att det vid den här tiden florerade en massa ryckten, ögon, huvud mm, mm. Men i och med det faktum att det var jag som gick ut med just den detaljen. Ville jag förklara mig. Jag vet oxå att min källa inte känner sig utlämnad. Du får ursäkta men i mina ögon ökar det min trovärdighet. Inte minskar. Jag hade lika gärna kunnat bara hålla käften om det, och om jag varit riktigt jävla slug, till och med kunnat gå tillbaka och ändra.

Föresten, kanske du ska titta dig lite i spegeln innan du talar om IQ, den som nämdet han klämdet vet du
Citera
2018-03-03, 19:17
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det var detta som Edvin sedan spann vidare på, när han lanserade sin historia om Knoll & Tott.
Ja, men det är inte det som de andra två tjötar om, så sluta försöka tala om andra saker för mig här nu, tack!
Citera
2018-03-03, 19:23
Medlem
Citat:
Ja, men det är inte det som de andra två tjötar om, så sluta försöka tala om andra saker för mig här nu, tack!

Ber om ursäkt. Ska inte lägga mig i debatten.
Citera
2018-03-03, 19:29
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Man visste ju när bankomatkortet var i Borensberg, det borde ju räcka.
Nej, inte för att kunna få ner tidspannet till endast 3 personer - avfärd från Mantorp till Borensberg kunde ha skett redan under lördagen, efter de sista spåren av offren vid liv. (Kortet användes inte under lördagen - senast använt var under fredagen).
Citera
2018-03-03, 19:30
Medlem
lindblomsgröns avatar
Några fel i ortnamn förut ursäktar mig för det, har nu rättat. Men undrar på kvittot till pistolen har Edvins bror Anton skrivet sin sign. Var det han som köpte pistolen ?

11.06 Edvin skickar sms till Sandra han är då i Jönköping
11.24 Inköp av soft airgun på teknikmagasinet i Jönköping OBS Anton Gyllensvaan
11.29 Sandra sms till Edvin
12.02 Edvin köper fiskekniv, keps, 2 Red Bull på XXL i Jönköping
12.14 Edvin köper silvertejp och eltejp på Biltema i Jönköping
12.19 Läsplatta använd av Lekander sökning leksaker Blocket hemma i Manstorp
12.39 Edvin köper kolsyrepatroner på Jula i Jönköping
13.17 Sandra sms till Edvin som då befinner sig söder om Ödeshög
14.14 Edvin skickar sms till Sandra han befinner sig då i Mjölby
14.19 – 15.25 skickar Sandra 6 sms till Edvin som inte svara
Här är han i Mantorp lånar toalett, dricker svartvinbärssaft, tejpar, misshandlar, får koder o kort, skär halsen av dem
15.32 Edvin sms till Sandra han befinner sig då i Mantorp, kör nu upp till Borensberg ca 30 min
16.10 Edvin bankuttag i Borensberg
16.23 Edvin skickar sms till Sandra han är fortfarande i Borensberg
16.58 Edvin köper parkering på Eddan i Linköping
17.38 Edvin sms till Sandra
17.14 Edvin beställer mat på Texas Longhorn i Linköping
17.44 Edvin betalar kontant på Texas Longhorn i Linköping
17.58 Edvin sms till Sandra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto