2018-03-03, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Ska kolla upp det i FUP:en. Tack för återkopplingen, polisen och åklagarmyndigheten hoppas nog att du har fel.

Sida ~849 i E.pdf - bastömningar daterade 2017-12-01
Första förhör med Edvin: 2017-09-13.
Förhöret nämner ingenting om hans mobilverksamhet i samband med mordet, så gissningsvis indikerar det på att bastömningarna inte hade gjorts vid tillfället för förhöret.
Citera
2018-03-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
I slutet av förhöret i torsdags berättade åklagaren att det försvunnit ganska stora mängder pengar på Edvins tidigare arbetsplatser (i storleksordningen 10kkr/arbetsplats). Hon ställde då frågan om det inte är Edvin som tagit dessa? Han svarade med ett nekande och berättade att det brukar försvinna pengar i restaurangbranschen.

Jag tror det är så att det är han som stulit pengarna från arbetsplatserna och för att tvätta dessa för sin sambo har han hittat på Mattias och körningsjobben. Han berättade att han alltid visade pengarna från Mattias till sin sambo. Ofta direkt men ibland så väntade han med att visa dem (Varför? Jo, han stal nån femhundring då och då och när han hade fått ihop 2-3000 så fick han helt plötsligt att körningsjobb av Mattias)

Detta är nog så nära sanningen det går att komma. Att denne "Mattias" skulle ingå i något kriminellt gäng och leja denne okände gök som chaufför är ju bara trams.
Nu finns det säkert kriminella gäng även i Jönköping. Dessa gäng tar inte hjälp av utomstående. Där är det andra kriterier som gäller för att delta.
Citera
2018-03-03, 18:27
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Så minns inte jag det efter att ha läst FUP.

Men du får väldigt gärna överbevisa mig, det vore tragiskt om det stämmer. Min tilltro till åklagarinvandrarkvinnor och polismyndigheten skulle då nå en ny bottennivå.
Så du menar att de borde få fatt på så'na som Edvin, din själsfrände, mycket snabbare?
Citera
2018-03-03, 18:28
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Förklara hur polisen skulle kunna ta fram E**** som misstänkt innan man
hade utfört åtgärderna med tejpen och skoavtrycken och topsningen av E**** ?
Du som är expert på förundersökningar borde ju begripa i vilken
ordning man har tagit fram de olika uppgifterna .

Återigen, det här gäller bara om jag förstått rätt:

De klockslagen man kollade var Mantorp 13.45 - 15.30 och Borensberg 15.30 - 16.30. Man hittade endast tre dubbletter, P***ip W***ht, Is*****e A***son och vår käre Edvin.

Det hade ju varit ganska lätt att topsa dessa tre personer (kanske några till om man hade utökat tidsspannet för Mantorp) istället för att leta upp alla som köpt tejp.
Citera
2018-03-03, 18:30
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Tror det kan vara att jag skrev till Tryckarns kompis Merrybum att rättsväsendet eventuellt kan vara intresserade om dom har en ”mullvad” inom olika yrkeskårer efter att denna påstått att denne fått info om att inälvorna var urtagna. Om det är möjligt eller inte det vet inte jag men intelligensnivån är väl inte på topp om man går ut med ett sådant rykte som dessutom inte stämmer. För övrigt har jag inte fått nån varning för det var inget hot, det var ett påpekande från min sida.

Totalt hjärnsläpp att sprida rykten av den sorten .
I den här tråden har det förekommit en jävla massa skit som inte stämmer för
fem öre överens med vad som har inträffat i fallet med morden på paret Lekander .
Obs : Det är vanligt att den här användaren piper om personangrepp .
Citera
2018-03-03, 18:31
Medlem
-YOLO-s avatar
FUP I:1 sid 228
Citera
2018-03-03, 18:34
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gluteny
Sida ~849 i E.pdf - bastömningar daterade 2017-12-01
Första förhör med Edvin: 2017-09-13.
Förhöret nämner ingenting om hans mobilverksamhet i samband med mordet, så gissningsvis indikerar det på att bastömningarna inte hade gjorts vid tillfället för förhöret.
Vi får hoppas att bastömningarna bara registrerades den första december. Allt annat vore ren skandal, hur mycket polisen än runkar varandras kukar. Jag ska kolla upp det noggrant, återkommer.
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Så du menar att de borde få fatt på så'na som Edvin, din själsfrände, mycket snabbare?
Men lilla gullfis,

Efter att all fakta ligger på bordet, så anser jag det, ja. Har du någon annan åsikt?
Citera
2018-03-03, 18:36
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Återigen, det här gäller bara om jag förstått rätt:

De klockslagen man kollade var Mantorp 13.45 - 15.30 och Borensberg 15.30 - 16.30. Man hittade endast tre dubbletter, P***ip W***ht, Is*****e A***son och vår käre Edvin.

Det hade ju varit ganska lätt att topsa dessa tre personer (kanske några till om man hade utökat tidsspannet för Mantorp) istället för att leta upp alla som köpt tejp.
Ja, men nu vänder du ju på det. Det tidspannet har de ju nu just iom Edvin - det är ju därför de gör dublettslagningen.

Som jag skrev "faktum är ju att de inte haft alla (säkra) uppgifter med en gång - skulle kunna bli en jäkla massa dubbletter ifall de inte begränsar tidspannet och ett specifikt nummer att slå det emot."
Citera
2018-03-03, 18:42
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Men lilla gullfis,

Efter att all fakta ligger på bordet, så anser jag det, ja. Har du någon annan åsikt?
Ja, med samma metodik i utförande som din själsfrände så behöver du ju inte förta dig med tankeverksamhet. Har du någon kommentar på det?
Citera
2018-03-03, 18:42
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ja, men nu vänder du ju på det. Det tidspannet har de ju nu just iom Edvin - det är ju därför de gör dublettslagningen.

Som jag skrev "faktum är ju att de inte haft alla (säkra) uppgifter med en gång - skulle kunna bli en jäkla massa dubbletter ifall de inte begränsar tidspannet och ett specifikt nummer att slå det emot."

Borensberg tidsspannet är ju spikat, och att Mantorp skedde någon gång innan det vet man ju också. Enligt obduktionen kunde de inte ha dött väldigt många timmar innan pengarna togs ut.

Tycker inte det skulle kunna bli så många dubbletter, färre än de som har köpt tejp i alla fall.
Citera
2018-03-03, 18:45
Medlem
Citat:

Alla redovisade telefonlistor gjordes med utgångspunkt från Edvins mobil. Vid denna tidpunkt satt han inlåst på häktet.

Edvin lär dock ha påstått att när polisen ville topsa honom "att mobilen hade plingat" när det egentligen var tejpinköpen som hade plingat.
Citera
2018-03-03, 18:46
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ja, med samma metodik i utförande som din själsfrände så behöver du ju inte förta dig med tankeverksamhet. Har du någon kommentar på det?
Förstår inte din fråga. Vad är det du vill att jag ska kommentera? Utveckla gärna dina tankegångar lite mer.

Mycket märkligt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in