2018-02-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
SD lär få 20% eller mer nästa val.

När det inte finns några extreminister kvar inom SD så kan de med gott samvete säga att de blir orättvist motarbetade.

Seriöst, hur kan man ha förtroende för Kenth? Visst är han anti-muslimsk för de som nu gillar det. Å andra sidan är han en stark Israel-förespråkare, för de som hatar det. För det tredje så verkar han ha väldigt dåligt omdöme.

Jag har inte läst något direkt intellektuellt skarpt från Ekeroth. Han känns mest tröttsam. Dessutom omogen som jämnt ska skylla ifrån sig och aldrig erkänna misstag för något. "Vadå slå en person i krogkön, det är jag som är offret". Är han 12 år?
Han har stöd av cirka 20% av Sd-sympatisörer: https://www.aftonbladet.se/nyheter/article23999086.ab

Med det sagt har han en del bra poänger också! Hoppas han kan göra nytta på annat sätt!
Han gör lite väsen av sig i alla fall, och vågar stå för det han säger. Det är mer om man kan säga om Jimmie. Jag tror inte att Kent är statsministerämne/partiledarämne, men det är egentligen inte Jimmie heller, så jag tycker i så fall att de båda kan vara kvar. Det sänder fel signaler om Kent får gå, men Jimmie stanna. Det blir allt för övertydligt att kamrersfraktionen, som mest gläds åt fina skattepengar och pensionsförmåner, har det största inflytande för stunden.
Citera
2018-02-26, 09:17
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Det vore ju lustigt om "Kent-vännerna" fick in honom på riksdagslistan för nästa mandatperiod och det dyker upp ny video från misshandeln utanför krog Solidaritet, som visar skeendet klart och tydligt.
Den skulle naturligvis publiceras när den gör som störst skada, i sista veckan under valrörelsen. Vad skulle hända då?

Frågan är varför har man inte har sparkat ut Kent från partiet? Guldchansen fanns ju när han och hans "Avpixlat" efter domen i Tingrätten angrepp den som Kent misshandlade.
Då trodde dessutom många av hans "vänner att han" inte skulle beviljas överklagan till hovrätten.
Olyckligtvis då gömde sig partiet, Mattias gjorde något halvdåligt utspel.
Ekeroth skulle har sparkats ut då.

Att ha Kent kvar i partiet är lite av "rysk roulette" - för stora skador för partiet om den inte klickar.

Det skulle inte hända så mycket, just den saken är överspelad. KE fick nytta av samma principer som ibland gör "vän av ordning" alldeles svart i ansiktet, att när nödvärnsinvändningen kom på tal fanns inte bevisning som motsade den. Vi kallar det "rimligt tvivel" och det är en viktig del av rättssäkerheten.

Att KE dumpas kan ha mycket goda skäl, som naturligtvis SD:s ledning kan ha utmärkta skäl att vara diskreta med. Min luttrade gissning är att det finns anledningar som gör det självklart, och att de kan vara av en natur som gör KE själv tyst och lydig.

Eller, litet mindre konspirativt, så förstår han sina problem (sprit, utagerande) och gör något åt dem ihop med SD:s ledning.
Citera
2018-02-26, 17:30
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Njaaa, det här är nog någon sorts missförstånd. När nomineringarna skickades in från distrikten så var grundtanken att man skulle nominera folk från det egna distriktet. En del verkar till och med ha tolkat det som att det inte var nödvändigt att nominera redan sittande ledamöter om man töck att de satt säkert. Det betyder att Ekeroth i så fall enbart hade blivit nominerad från sitt hemdistrikt Skåne. Enligt honom själv blev ingen av de andra skånska riksdagsledamöterna heller nominerade av SD-Skåne, men det kan jag inte bekräfta.

Däremot kan jag bekräfta att det var ungefär de här principerna man höll sig till - jag är själv valberedare i Stockholms län.

Du får tillrättavisa den som spridit uppgiften i media Om det inte är media som misstolkat vilket är mest troligt.

För min del får Kent Ekeroth gärna vara kvar, då jag gillar hans frispråkighet och hårdare tag mot massinvandringen, islamiseringen och andra frågor där jag har samma syn och åsikter som han har. Så för mig är han en bra riksdagsledamot som gärna får vara kvar.
Citera
2018-02-26, 18:58
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
SD lär få 20% eller mer nästa val.

När det inte finns några extreminister kvar inom SD så kan de med gott samvete säga att de blir orättvist motarbetade.

Seriöst, hur kan man ha förtroende för Kenth? Visst är han anti-muslimsk för de som nu gillar det. Å andra sidan är han en stark Israel-förespråkare, för de som hatar det. För det tredje så verkar han ha väldigt dåligt omdöme.

Jag har inte läst något direkt intellektuellt skarpt från Ekeroth. Han känns mest tröttsam. Dessutom omogen som jämnt ska skylla ifrån sig och aldrig erkänna misstag för något. "Vadå slå en person i krogkön, det är jag som är offret". Är han 12 år?
Han har stöd av cirka 20% av Sd-sympatisörer: https://www.aftonbladet.se/nyheter/article23999086.ab

Med det sagt har han en del bra poänger också! Hoppas han kan göra nytta på annat sätt!

När jag bedömmer Ekeroth så gör jag det enbart baserat på hans politiska uttalanden. Han kan ha en aggressiv framtoning (vilket jag gillar), ja, men han är inte politiskt extrem. Dåligt omdöme? Kanske det, men har i alla fallet det goda omdömet att protestera mot Islams frammarsch! Vad är viktigast?

Ja, han är "anti-muslimsk". Den som inte är det är antingen naiv, likgiltig eller ond. Ytterligare en pluspoäng för Ekeroth, alltså. Vad gälller hans ställningstagaden gentemot Israel, är jag i det närmaste likgiltig. Nu handlar det om mitt land.

När det gäller intellektualitet syftade jag på ungdomarna i Stockholms-SDU.

20%, säger du. Och? Ett SD utan de "extremister" (återigen; din bedömning) du talar om är helt poänglöst. Ett sådant parti kan få 51% av rösterna utan att det blir någon ändring.

Vi behöver en ny politik. Och det får vi inte genom att följa PK-direktiven från politiker och media.
Citera
2018-02-27, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Även om det leder till att Sverige slits sönder av etniska och religösa konflikter?

Man kan kritisera islam och dess värderingar utan att som Ekeroth framställa de muslimer som redan bor här som ett hot mot Sverige.

Den som gör det leker med dynamit.

Den som bjuder in muslimer till ett sekulärt, fredligt och tolerant land leker med dynamit.
Citera
2018-02-27, 16:03
Medlem
Lilabanans avatar
Han och hans brors inflytande i partiet kommer alltid existera. Oavsett om de står med på någon regeringslista.

Vill SD kanske försöka dölja sina judiska starka band för gamla SD-väljare som vaknat till vad som faktiskt förssigår? Trump har ju bidragit väldigt mycket till ett slutgiltigt uppvaknande.

"The goyim know"

Mig lurade ni förra valet SD, inte i år! Då pissar jag på hela val systemet.
Citera
2018-02-28, 22:04
Medlem
Sorgligt men sant! Borttagen från listan.
Citera
2018-03-01, 15:27
Medlem
FlashyBears avatar
Ju färre clowner SD har desto bättre.
Klarar man inte att hålla käften får man jobba som kebabtekniker.

Det bästa för SD vore om man fick nominera kattungar som alltid röstar mot islamisering och MENA-invandring.

Sådan kattungar skulle nog vara:
1) Gulliga.
2) Har sannolikt högre IQ än de flesta SD-ledamöter.
3) Fotogeniska.
4) Aldrig ställer till med några problem.
5) Skriver inte skit på Facebook.

Win-win.
Citera
2018-03-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ju färre clowner SD har desto bättre.
Klarar man inte att hålla käften får man jobba som kebabtekniker.

Det bästa för SD vore om man fick nominera kattungar som alltid röstar mot islamisering och MENA-invandring.

Sådan kattungar skulle nog vara:
1) Gulliga.
2) Har sannolikt högre IQ än de flesta SD-ledamöter.
3) Fotogeniska.
4) Aldrig ställer till med några problem.
5) Skriver inte skit på Facebook.

Win-win.
Jag tror att du talar om den moderata riksdagsgruppen.
Citera
2018-03-03, 09:39
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
SDs partiledning är ju inte direkt kända för att inneha fingertoppskänsla. Men nu kan de leva farligt. Det har varit lite för mycket..
jodå men misstänker att det kommer en lista till. folket räcker inte om SD gör ett så pass bra val som vissa misstänker är 69 personer på listan förstår jag.. vid 25% måste man väl ha kring 90 personer?,eller tänker jag fel? och finns möjligheter till över 30%
Citera
2018-03-03, 13:44
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
jodå men misstänker att det kommer en lista till. folket räcker inte om SD gör ett så pass bra val som vissa misstänker är 69 personer på listan förstår jag.. vid 25% måste man väl ha kring 90 personer?,eller tänker jag fel? och finns möjligheter till över 30%
Du får dock tänka på att riksdagsledamöter väljs in efter valkrets, dvs länsvis (i Skåne gäller de gamla länen och iVästra Götaland har nya gränser). Dvs man bör köra med regionala listor och inte ha samma riksdagsvalsedel för hela landet. Blir väldigt rörigt hur platserna ska fördelas om en person blir invald att representera flera län.
Citera
2018-03-03, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede

Valmyndigheten drar gränsen vid 72 namn per lista. Som jag förstår det kommer de 60 stå överst på alla listor sedan kommer övriga max 12 personer från plats 61-72 vara framtagna lokalt. Med tanke på att Ekeroth var den näst mest kryssade Sverigedemokraten i valet 2014 kanske han har en chans att kryssa sig in. Detta under förutsättning att han tillåts stå på någon av platserna 61-72 i sitt hemlän... Det skulle dock krävas minst 5 procent av rösterna i hemlänet för att bli inkryssad och det brukar vara väldigt få som försöker kryssa in kandidater i riksdagsvalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in