Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
SD lär få 20% eller mer nästa val.
När det inte finns några extreminister kvar inom SD så kan de med gott samvete säga att de blir orättvist motarbetade.
Seriöst, hur kan man ha förtroende för Kenth? Visst är han anti-muslimsk för de som nu gillar det. Å andra sidan är han en stark Israel-förespråkare, för de som hatar det. För det tredje så verkar han ha väldigt dåligt omdöme.
Jag har inte läst något direkt intellektuellt skarpt från Ekeroth. Han känns mest tröttsam. Dessutom omogen som jämnt ska skylla ifrån sig och aldrig erkänna misstag för något. "Vadå slå en person i krogkön, det är jag som är offret". Är han 12 år?
Han har stöd av cirka 20% av Sd-sympatisörer:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article23999086.ab
Med det sagt har han en del bra poänger också! Hoppas han kan göra nytta på annat sätt!
När jag bedömmer Ekeroth så gör jag det enbart baserat på hans politiska uttalanden. Han kan ha en aggressiv framtoning (vilket jag gillar), ja, men han är inte politiskt extrem. Dåligt omdöme? Kanske det, men har i alla fallet det
goda omdömet att protestera mot Islams frammarsch! Vad är viktigast?
Ja, han är "anti-muslimsk". Den som inte är det är antingen naiv, likgiltig eller ond. Ytterligare en pluspoäng för Ekeroth, alltså. Vad gälller hans ställningstagaden gentemot Israel, är jag i det närmaste likgiltig. Nu handlar det om mitt land.
När det gäller intellektualitet syftade jag på ungdomarna i Stockholms-SDU.
20%, säger du. Och? Ett SD utan de "extremister" (återigen; din bedömning) du talar om är helt poänglöst. Ett sådant parti kan få 51% av rösterna utan att det blir någon ändring.
Vi behöver en ny politik. Och det får vi inte genom att följa PK-direktiven från politiker och media.