Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Ja dina "argument" känns väldigt vederhäftiga.

Medan du du tar heder och ära av en i rätten frikänd person.
Fäller domstolar fel utslag ibland, ja.
Några punkter:
* Utanför krogen Solidaritet var Kent Ekeroth så berusad att han var svår att höra som vittne, enligt polisen. Inget finns nedtecknat att Ekeroth skulle ha blivit hotad.
* Kent pekar ut en annan person som han misshandlar än den som han utpekar i senare förhör och rättsinstanser.
* I Hovrätten blir han plötlsigt ett sanningsvittne, de flesta andra vittnen som från händelsekvällen ses som icke trovärdiga.
Hovrättens dom kan enligt mig ses som rättsröta och är en skam.
Länk till FUP:n
https://petterssonorg.files.wordpress.com/2017/02/stockholms-tr-b-15380-16_aktbil_6.pdf
Vårt sanningsvittne riksdagsman Kent Ekeroth (Polis förhörs om Kent tillstånd efter dådet) - från FUP:n
"så är han väldigt berusad så att enligt min mening så får jag inte fram någon, någon direkt
bra händelse bra beskrivet händelse för han är kraftigt berusad, men…"
"Han sluddrar vid tal, han måste stödja sig mot väggen som han står och håller i han står lutad mot en husfasad, samt att han ja han uttrycker sig på ett sådant sätt som att jag uppfattar honom som, som berusad också i det här fallet förutom det här att han är talar väldigt sluddrigt och det är svårt och få han och berätta en sammanhängande händelse"
I Hovrätten blir Kent sanningvittne No 1.