Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-03, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det stor problemet är att man inte riktigt vet vad man röstar på om man röstar på AFS. Är det en slags invandringskritiska högermoderater som gärna umgås med radikalare nationalister i Europa utan att bry sig så mycket om deras bakgrunder etc. AFS kanske borde fokusera mer på att ta moderata väljare, snarare än Sd;s.
Ja det blir en delikat balansgång, inte minst så här i starten. Fixar de det , då finns det en chans. De lär inte få så många chanser, så jag hoppas att de utnyttjat planeringstiden optimalt för att få ihop en tillräckligt tight grupp.
Citera
2018-03-03, 13:06
Medlem
Sen gäller det att de lyckas i sociala media, där ligger nyckeln till diss eller hiss.

Citat:
Riksdagsvalet 2018

SD överlägset störst i sociala medier

Inrikes. Sverigedemokraterna krossar de övriga partierna när det kommer till engagemang i sociala medier, visar en genomgång från Aftonbladet. Allra sämst är däremot de partier som också är nära att åka ur riksdagen.

Sverigedemokraterna dominerar totalt när det kommer till att engagera i sociala medier.

Partiet har totalt 1,65 miljoner interaktioner (likes, kommentarer och delningar) bara i år.

I jämförelse med övriga partier är detta en jordskredsseger.

Närmast efter SD kommer Vänsterpartiet med 586.000 interaktioner, och därefter Socialdemokraterna med 549.000 interaktioner. Moderaterna ligger på 347.000.

De riksdagspartier som riskerar att åka ur riksdagen är också de som har lägst engagemang i sociala medier.

Miljöpartiet har 69.800 interaktioner hittills i år, Kristdemokraterna 94.400 och Liberalerna 276.000.

– Det är inte förvånande. Andra partier har haft bra relationer till etablerade medier och prioriterat dem. SD har byggt upp en stark infrastruktur på nätet. Ger du kärlek till en kanal så får du kärlek tillbaka, säger André Assarsson, moderat-märkt konsult på pr-byrån Miltton Labs, till Aftonbladet.

http://www.friatider.se/sd-verl-gset-st-rst-i-sociala-medier

Jag tycker dock att denna analys är felaktig, SD har fått stöd på nätet, men oftast inte det minsta tack tillbaka, dvs varken kärlek eller stöd från SD. Oftast försöker de bara distansera sig från alla företeelser på nätet.
Citera
2018-03-03, 13:24
Medlem
Citat:
Det stor problemet är att man inte riktigt vet vad man röstar på om man röstar på AFS. Är det en slags invandringskritiska högermoderater som gärna umgås med radikalare nationalister i Europa utan att bry sig så mycket om deras bakgrunder etc. AFS kanske borde fokusera mer på att ta moderata väljare, snarare än Sd;s.
Problemet är att SD redan satsar på att ta moderata väljare. Det är därför SD har blivit liberalare. De flesta som röstar SD vill ha hårdare tag och tror att SD är som det var 2004. Jag skulle tro att det är 55-60% av alla SDs väljare som tror det och endast 30% som vet att SD har en liberal politik men är mer invandrings kritiska än de andra partierna i 8 klövern och därför rösar de SD. Resten är nationalister och röstar SD för att det inte finns något annat alternativ. AFS borde berätta för SD väljarna varför assimilering inte fungerar och att SDs politik inte kommer lösa något samt att SD inte är islamkritiker och vill inte ha repatiering.
Citera
2018-03-03, 13:42
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Framför allt skulle de kunna vinna allmänborgerliga väljare genom att tydligt stå upp för den nationella suveräniteten i stället för mer överstatlighet (EU, NATO etc).

Idag är det enda riksdagspartiet som står upp för den nationella suveräniteten vänsterpartiet, vilket borgerliga väljare som är skeptiska till överstatlighet i det längsta drar sig för att rösta på. Här skulle alltså AfS lätt kunna plocka röster.
Senast redigerad av Regulus 2018-03-03 kl. 13:54.
Citera
2018-03-03, 13:58
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Detta innebär att AfS, enligt mina gissningar, kommer [...]

3 gå ut hårt för att merparten av de som kommit de senaste decennierna ska repatrieras, sannolikt även många av de som fått medborgarskap (Som t ex kan motiveras med att endast någon enstaka procent varit riktiga flyktingar enligt FNs defintion och extremt många inte gjort sin identiet sannolik, i strid med gällande lag, eftersom 90+ % slängt sina ID-handlingar innan de sökt asyl).

Det blir mycket intressant att se hur en sådan storskalig repatriering i så fall ska kunna gå till. Det grundläggande problemet ligger ju i att den svenska staten beviljat asyl och medborgarskap på ytterst vaga grunder. Det lär inte bli lätt för staten att ogiltigförklara sina tidigare tagna beslut, trots att inga nya uppgifter har tillkommit. Men har AfS någon realistisk lösning på detta problem, så får det garanterat min röst!
Citera
2018-03-03, 14:36
Medlem
Baertlings avatar
Det är mycket tjat om att Kent Ekeroth skulle gå till AfS. Om jag inte minns helt fel så var han och gamla SDU inte de bästa vänner. Ekeroth var en av de hårdaste kritikerna av Palestina-artikeln och togs ju även fram som 'trumfkort' på motståndarsidan i den infekterade ordförandestriden i SD Sthlm. Jag håller för uteslutet att han skulle:
a) vara välkommen hos AfS
b) själv ens skulle överväga att gå dit
Citera
2018-03-03, 14:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Tidigare har de sagt (I kokta grodan) att de skall koncentrera sig på kommunalvalet i Stockholm, där de är starka. Men med detta utspel om att rita om den politiska kartan måste det väl innebära riksdagsval? Eller så blir det som presskonferensen för Det Fria Sverige, inte så mycket mer än en ny organisation med samma folk som redan samarbetat på olika vis.
Citera
2018-03-03, 14:48
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Framför allt skulle de kunna vinna allmänborgerliga väljare genom att tydligt stå upp för den nationella suveräniteten i stället för mer överstatlighet (EU, NATO etc).

Idag är det enda riksdagspartiet som står upp för den nationella suveräniteten vänsterpartiet, vilket borgerliga väljare som är skeptiska till överstatlighet i det längsta drar sig för att rösta på. Här skulle alltså AfS lätt kunna plocka röster.
De där frågorna äger ju redan SD.
Citera
2018-03-03, 15:00
Medlem
Undrar vem de kommer ha som partiledare. Blir det Gustav själv eller Hahne, eller nån annan? Hon Jessica Ohlson tyckte jag inte gjorde något vidare intryck.
Citera
2018-03-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
AfS kommer att sända live via Youtube på måndag kl 20:
https://www.youtube.com/watch?v=w_tTwCmwcjQ

Ett stort tack för denna länk! Den ska jag sprida vidare och jag uppmanar fler att göra detsamma.
Citera
2018-03-03, 15:45
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Baserat på vad de här personerna stod för under SDU-tiden tror jag att du träffar ganska rätt i dina gissningar.

Tilläggas bör att deras möjligheter att lyckas och bli något mer än ett promilleparti står och faller med att de håller rent mot brunhögern. Här kommer de att ha en ännu tuffare sits än SD. De kommer ju att dra till sig folk som uteslutits från SD därför att de faktiskt är fascister och rasister, inte bara på grund av interna maktkamper, som de gamla SDU:arna.

Att bara fejka avståndstagande från rasism och fascism kommer inte att hålla i längden. Folk är inte dumma, och media kommer att gräva fram all smuts som finns.

Det finns också en risk för att de drar till sig figurer från den libertarianska högern som vill införa plattskatt och montera ned välfärden. Idéer som är extremt impopulära bland vanligt folk.

Nja, SD:s motsvarigheter i andra länder har sin grund i folkligt skatteuppror, men det är möjligt att Svenskarna är genomsossifierade även bland nettobetalarna.
Citera
2018-03-03, 15:46
Medlem
Psykonaut-s avatar
Motgiftarna ska in och sabba, allt de rör vid blir skit.

Citat:
@ingridcarlqvist Två dagar kvar! Spänningen är olidlig! Alternativ för Sverige https://youtu.be/w_tTwCmwcjQ via @YouTube
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in