Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Fast TROR de verkligen det då? Jag tror att varenda plattjordare här bara driver med oss (speciellt poppilo).
OM de verkligen vore seriösa tycker jag det borde vara lite mer debatt mellan inriktningarna du nämner.
Poppilo kan vi lämna därhän, han är antingen ett troll eller något slags bevis för att IQ faktiskt kan närma sig ental.
Men absolut, jag är fullkomligt övertygad att några tror.
Och nej, jag är inte förvånad över att det inte förekommer en diskussion över hur den platta jorden ser ut. Det handlar ju trots allt om de inte är speciellt intresserade av den platta jorden, de är inte intresserade av kunskap och fakta. Det handlar mer om att "sluta leden" och hitta en gemensam fiende.
Och det är väl det som på något vis summerar ihop hela konspirationsteorin: Allt är fel, livet är jobbigt, alla är dumma, jag vill ha enkla svar och jag är egentligen jättesmart. Enkelt uttryckt så är FE (och andra konspirationsteorier) en flykt från den jobbiga vardagen, tron på att den "sfäriska jorden" är en fiende och som ger ett enkelt svar på varför man känner sig otillräcklig.