2018-03-02, 17:43
Medlem
bagarn29s avatar
Jag tycker inte är omöjligt att det stämmer. Läser du ett av mina inlägg där två deltagare från förra årets Farmen berättare att blev styrda och tillsagda vad de skulle säga.

Det året verkar mer uppstyrt än fjolårets Farmen. Om det inte är uppstyrt, varför släpper de igenom äppelstölden, JäklaPajas degätande och sabotaget på duschen?
Citera
2018-03-02, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Vad trippar du på din tomte? Artikeln är nästan 7,5 år gammal och handlar om en hel annan docusåpa.
Det tar du som intäkt för att han, Stella och Gustaf är "anställda" av TV4?
Han liksom de övriga är deltagare i tävlingen.

På tal om puckad så verkar du ganska svagbegåvad själv som sitter och mytar om saker som är lätta att kontrollera.

Tölp.
Fråga JP själv på Facebook, släng iväg ett PM, så får du nog ett svar liknande det jag fick.
Citera
2018-03-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Tölp.
Fråga JP själv på Facebook, släng iväg ett PM, så får du nog ett svar liknande det jag fick.
Svar kan man få men kan man tro på det som sägs i svaret?
Är JP känd som en rak och ärlig person?
Eller kör han skademinimering nu när han upptäcker hur hans agerande på Farmen uppfattas av tittarna?
Citera
2018-03-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tycker inte är omöjligt att det stämmer. Läser du ett av mina inlägg där två deltagare från förra årets Farmen berättare att blev styrda och tillsagda vad de skulle säga.

Det året verkar mer uppstyrt än fjolårets Farmen. Om det inte är uppstyrt, varför släpper de igenom äppelstölden, JäklaPajas degätande och sabotaget på duschen?
Produktionsbolaget försökte styra men deltagarna hade självrespekt och ryggrad att säga ifrån om man ska tro Jerry
"De flesta sa till när de ville regissera oss. Det blev ett blankt nej"
Men det är möjligt att årets deltagare är viljelösa mähän eller engagerade som skådisar och gör det den som betalar dom säger åt dom att göra.
Fast då faller väl Kirsis polisanmälan och omvandlas till en arbetsmiljöfråga där produktionsbolaget ska ställas till svars.
Citera
2018-03-02, 18:54
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Alla som betvivlar att JP är på Farmen på jobb för TV4 kan fråga honom själv.
JP är inte där som riktig deltagare, utan han, Gustav och Stella är helt enkelt
anställda av TV4 för att göra ett bra program. Mycket är på manus men de
har även fått fria händer att snickra till sin medverkan på gården, om än inte helt själva.
JP får inte heller bli vald till första kämpe förän utsatt datum, innan dess är han immun
för att fortsätta göra bra TV.

JP finns i en slags "katalog" över "skådespelare" som jobbar för TV, olika kanaler,
till en billig peng. Han erhöll även en ganska bra summa för det jobb han gjorde
i Ung och Bortskämd, då barn till föräldrar som inte ens är hans egna.
Det programmet var till 100% på manus.

Att de t.ex skulle ingå i två olika pakter (JP och Gustav i det här fallet)
är såklart också sedan tidigare bestämt, och så även deras dispyt och "försoning"
"Varför går du in i mig mannen? Är du fucking blåst jao!?" - Gustav.
Händelseförloppet var 100% ihopsnickrat av produktionsteamet.
De som betvivlar detta kan fråga JP själv och få ett ärligt svar
Han finns på Facebook!

Inte alls lika kul att följa Farmen längre då man nu vet detta.
Och faktiskt förstår, ser sambanden, och inser att det stämmer!

Som sagt, behöver inga svar huruvida detta är skitsnack eller blablabla
innan ni kontaktat JP själva och fått det bekräftat SVART på VITT!

Hade du följt tråden någorlunda så har det redan listats ut att de är head huntade och det på PKbolagets befallning. Hela Vagina-fyran är en skapelse från TV4. Skall man vara lite cynisk så är tutti regisserat rätt så mycket på förhand. Det kan man inte ha undvikit sedan ett par veckor tillbaka.

Vi är bara nyttiga idioter. TV4 är ett bolag endast koncentrerad på att tjäna fläsk till aktieägarna, inget annat.
Vi sitter här sedan med våra sylvassa teorier och det flabbas gott i produktionen. Förra årets farmen var svårare att kontrollera då deltagarna var äldre och dansade inte efter produktionens pipa. Det kan du läsa mellan raderna i intervjuer av förra årets delatagare. Det har de även sagt rakt ut i dessa intervjuer.

I år har de satsat på individer som är unga och flexibla för att lyssna till PKbolaget. De är lättköpta. Jag förstår dem dock. De får sina 15 minuter i glansen plus lite extra kosing och reklamprodukter med sig.

En del deltagare har tidigt fattat det och antingen lämnat pga "problem hemma" eller utsatt sig för att bli FK av helt galna ursäkter eller för att de har blivit ombedda mot en liten ersättning.

Tro något annat är att visa hur lite koll man har.
Citera
2018-03-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Om det är så hårt styrt så är det märkligt att deltagarna inte skriver på något sekretessavtal med hyfsade skadestånd till produktionsbolaget om deltagarna avslöjar spelet.
Skulle jag övertygad om att det är teater till största delen så tittar jag hellre på Emil i Lönneberga än på Farmen.

Men dom har väl inte avslöjat spelet. Det är väl gissningar från olika människor som jag uppfattar det i alla fall. Inklusive undertecknad. Fast jag har inte läst allt vare sig i tråden eller på andra ställen jättenoga. Farmen är roligare än Emil i Lönneberga oavsett teater eller ej. Men rätt mycket teater gissar jag på i år. Kanske dom andra säsongerna också vad vet jag. Det står väl ett helt gäng bakom kamerorna och det regisseras antagligen mesta tiden.
Citera
2018-03-02, 19:23
Medlem
Skulle alla deltagare vara headhuntade? Eller bara de som är 15 minutes of fame horny?

Citera
2018-03-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dormouse
Men dom har väl inte avslöjat spelet. Det är väl gissningar från olika människor som jag uppfattar det i alla fall. Inklusive undertecknad. Fast jag har inte läst allt vare sig i tråden eller på andra ställen jättenoga. Farmen är roligare än Emil i Lönneberga oavsett teater eller ej. Men rätt mycket teater gissar jag på i år. Kanske dom andra säsongerna också vad vet jag. Det står väl ett helt gäng bakom kamerorna och det regisseras antagligen mesta tiden.
Att dom inte avslöjar vinnare/utslagna i förväg det är väl givet men det heter väl reality-TV/dokumentärsåpa och om allt är hårt uppstyrt då är det väl mer någon typ av dålig teater.
Och allt blir, för mig iallafall fall, tråkigt.
Så om det nu är ressigierat så borde det finnas sekretessklausul på det också.
Jag kan ha förståelse om dom någon gång men inte för ofta försöker göra det lite mer TV-mässigt,men att det på det stora hela tävlas mellan deltagarna utan styrning utifrån.
Citera
2018-03-02, 19:54
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Skulle alla deltagare vara headhuntade? Eller bara de som är 15 minutes of fame horny?

Jag tror det ör en blandning. Men många var nog väldigt aktiva i social medier även innan farmen. Och utmärker sig. Så där har de nog dammsugit med. Efter tips från andra. Det blir ett helt annat program med mer normala människor. Då blir det mer likt ett scoutläger. 😀
Senast redigerad av Lillamig72 2018-03-02 kl. 19:56.
Citera
2018-03-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
A näääj säg inte det,, tvi vale, fasiken du har haft rätt hela tiden så jag hoppas du har fel
Citera
2018-03-02, 22:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheriffenavutah

Citera
2018-03-02, 22:34
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

För de flesta dokusåpor så betalas inga vinstpengar ut innan sista programmet visats så att någon köpt en ny dyr leksak för några veckor sen säger inte så mycket. De flesta deltagarna verkar även, hur otroligt det än låter, klara att sköta vanliga jobb och då har man nog råd även utan vinstpengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in