2018-03-02, 19:13
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror inte på att det har funnits några rebeller i någon större numerär i Syrien. Någonsin.

Varför litar du på Asayaish?

Varför bemöter du inte faktan jag radat om där dessa källor grovt kritiserat västerländska krigsförbrytelser?

Utan att ha varit på plats då som du ständigt kräver.
Citera
2018-03-02, 19:17
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
I detta krig så har det inte funnits några opartiska källor då man inte haft personer på plats. Ingen av de uppräknade NGO:s inte ens FN. Istället har islamistpsykopaterna haft ett övertag då omvärlden tycks helt ha förlitat sig på just islamistpsykopaternas beskrivning och rapportering. Man har helt diskvalificerat rapporteringen från regeringssidan och Ryssland. Man har utgått från att de far med osanning. Så vår kära Chimpsky har heller inga OPARTISKA källor. Alls...

Din källa Almasdar är inte opartisk så hänvisa inte till den du du erkänner att inga källor är opartiska. Du bör vara lika öppen till att anklagelserna mot Assadregimen är korrekt som att de är falska.

HRW, amnesty och FN är opartiska oberoende om hur mycket ni kremlinråttor skriker om motsatsen.
Citera
2018-03-02, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4

Korkade idiot. Var det inte amerikaner som dödade hundratusentals oskyldiga irakier pga 19 saudier som kapade några flygplan? Kasta inte sten i glashus din fjolla.
Blanda inte ihop äpplen med päron, USA har aldrig gasat ihjäl terrorister som har tagit gisslan. Tänk att man är en korkad idiot som du men applicerar sina egenskaper på andra. Projection much?
USA gjorde slut på en diktator som har dödat desto mer oskyldiga irakier och hade dödat ännu mer om han inte hade stoppats.
Dessutom tror humanoiden att ryssar tänker på civila vilket de inte gör. Han har inte bevisat att ryssar har tömt Ghouta på civila.
Citera
2018-03-02, 19:20
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Har jag sagt det? Kan nog inte med säkerhet säga något alls om Syrien. Kan bara säga vad jag tycker är trovärdigt och det är inte trovärdigt att ryssarna medvetet bombar sjukhus, skolor och bagerier eller öht civila. Har heller inte sagt att USA medvetet gör det. Nu är det så här att båda gör det. Min logiska tankeförmåga drar dock slutsatsen att om någon skriker efter bevis att USA bombar fler civila än ryssarna så har nog vederbörande sina preferenser västerut.

Kan nog inte med säkerhet säga att du är en psyop heller...

Precis regimtrogna källor som sympatiserar med Assadregimen är trovärdiga medan källor som kritiserar alla aktörer på plats i Syrien är partiska.

Riktigt trovärdigt....
Citera
2018-03-02, 19:22
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
...sina preferenser västerut...

USA är inte den största krigsförbrytaren i Syrien. Kan du inte fatta det?

Det är som att jag skulle hänvisa till neokonservativ blaska under irakkriget för att hävda att sunnigrupperna skulle bära ansvaret för majoriteten av krigsförbrytelserna.
Citera
2018-03-02, 19:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Precis regimtrogna källor som sympatiserar med Assadregimen är trovärdiga medan källor som kritiserar alla aktörer på plats i Syrien är partiska.

Riktigt trovärdigt....
Det är de märkliga att dessa "regimtrogna" källor faktiskt har folk på plats. Har du tänkt på det? Därför är de inte trovärdiga då?
Citera
2018-03-02, 19:24
Medlem
chimpsky666s avatar
Amnesty har varit på plats. Tortyrrapporten 2014 är från människor som varit på plats.
Citera
2018-03-02, 19:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Amnesty har varit på plats. Tortyrrapporten 2014 är från människor som varit på plats.
Menar du fotografisamlingen?

Edit:

Jag tillhör dem som tror att Baathpartiet torterade fångar. Som alla andra regimer i regionen.
Citera
2018-03-02, 19:27
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Det är de märkliga att dessa "regimtrogna" källor faktiskt har folk på plats. Har du tänkt på det? Därför är de inte trovärdiga då?

Faktumet att någon har varit på plats bevisar inte ett skit. Du litar på media som bekräftar ditt narrativ, inget annat.

HRW och dylikt har inte den agendan som du framför då alla aktörer i Syrien kritiseras. Samt deras tidigare arbete bekräftar att när väst varit största bovan i dramat har det tydligt framförts.

Sedan undrar jag fortfarande varför du litar på Asayish?

Jag hävdade inte att Ryssland förorsakad mer civila dödsfall, ville ha bevis på att de bryr sig mer om civilbefolkningen mer än USA då de slaktat tiotusentals tjejener tidigare.
Citera
2018-03-02, 19:28
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Menar du fotografisamlingen?

Edit:

Jag tillhör dem som tror att Baathpartiet torterade fångar. Som alla andra regimer i regionen.

Tortyr av 11 000 människor till döds mer specifikt.
Citera
2018-03-02, 19:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Faktumet att någon har varit på plats bevisar inte ett skit. Du litar på media som bekräftar ditt narrativ, inget annat.

HRW och dylikt har inte den agendan som du framför då alla aktörer i Syrien kritiseras. Samt deras tidigare arbete bekräftar att när väst varit största bovan i dramat har det tydligt framförts.

Sedan undrar jag fortfarande varför du litar på Asayish?

Jag hävdade inte att Ryssland förorsakad mer civila dödsfall, ville ha bevis på att de bryr sig mer om civilbefolkningen mer än USA då de slaktat tiotusentals tjejener tidigare.
Hur det gick till i Tjetjenien kan vi allt diskutera någon annan gång. Men dina källor samma?
Citera
2018-03-02, 19:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Tortyr av 11 000 människor till döds mer specifikt.
Var det fotografisamlingen frågade jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in