2018-03-01, 18:36
Medlem
Kan jag få hjälp med att förstå det här för det gör mig snurrig!

Den 24 feb kl 12:45 lade jag en limit order på 0.000544 BTC (per st), ekvivalent till 5.33 USD vid den tiden jag lade ordern för att köpa 113 st Vechain. Under de kommande dagarna höll jag koll på priset i USD på det coin jag ville köpa och den sjönk aldrig till 5.33, trots det ser jag när jag senare loggar in på Binance att min order har gått igenom 26 feb kl 10:19...

Hur gick det till? Jag blir snurrig när jag måste tänka på hur BTC, USD och SEK hänger ihop och fluktuerar. Om priset som det stod på Coinmarketcap aldrig slog 5.33 USD varför gick ordern igenom?
Blev inköpspriset ens 5.33 USD som jag angav att jag ville?
Citera
2018-03-02, 05:39
Medlem
Du angav ett pris i BTC som nåddes. Om priset på BTC sjönk under tiden så kommer priset på din order vid det tillfället vara lägre.

T.ex om du vill köpa något för 0.1 BTC när BTC kostar 10k usd blir det 1k dollar, om priset senare går ner till 9k dollar kommer du köpa dina coins för $900/coin.
Citera
2018-03-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Du angav ett pris i BTC som nåddes. Om priset på BTC sjönk under tiden så kommer priset på din order vid det tillfället vara lägre.

T.ex om du vill köpa något för 0.1 BTC när BTC kostar 10k usd blir det 1k dollar, om priset senare går ner till 9k dollar kommer du köpa dina coins för $900/coin.

Kan det hända att jag köper dem för mer än vad jag tänkt, om priset på BTC stiger?
Citera
2018-03-03, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercurialsuperfly
Kan det hända att jag köper dem för mer än vad jag tänkt, om priset på BTC stiger?

Givetvis
Citera
2018-03-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Givetvis

Vad är det för vits med limit orders då? Bitcoin är ju så volatil att det kan skilja flera hundra dollar på en timme...
Citera
2018-03-04, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercurialsuperfly
Vad är det för vits med limit orders då? Bitcoin är ju så volatil att det kan skilja flera hundra dollar på en timme...

Varför bryr du dig så jävla mycket om dollarvärdet, ingen annan gör det där har du vitsen. Folk vill ha antal X för ett visst antal bitcoin.
Citera
2018-03-04, 07:42
Medlem
Ta bara "market" så går den igenom direkt, det är i princip ingen skillnaden och du får din transaktion direkt, dvs om du inte vill ha för mkt billigare
Citera
2018-03-07, 16:29
Medlem
Hur kommer det sig att vissa valutor ändrar sig enormt på Binance jämfört med andra ställen. Kollar man tex Binance idag så ligger VIA på 16.53$ medan den ligger på ca3$ enligt coinmarketcap? Den har ändrat sig nästan 600%!
Citera
2018-03-07, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrhuhta
Hur kommer det sig att vissa valutor ändrar sig enormt på Binance jämfört med andra ställen. Kollar man tex Binance idag så ligger VIA på 16.53$ medan den ligger på ca3$ enligt coinmarketcap? Den har ändrat sig nästan 600%!

Pump And Dumps

http://www.businessinsider.com/how-t...r=UK&IR=T&IR=T
Citera
2018-03-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blujnder
Pump And Dumps

http://www.businessinsider.com/how-t...r=UK&IR=T&IR=T

Hittade förklaringen på Bitcointalk. Det var tydligen något BOT-program som folk använder för att handla, som blivit hackat och deras konton användes för att köpa VIA i mängder för att pumpa priset tusentals %.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in