2018-03-02, 13:45
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Nej sant de flesta är ju inte nazister. Klart de måste vara ett gäng om någon förvirrad 50+ tant kommer förbi och tjafsar emot.

Ja mycket mer motstånd verkar det ju inte finnas ute på gatan. Hur känns det?
Citera
2018-03-02, 13:56
Medlem
O.Staafs avatar
Citat:
Du är inte admin. Så det får admins bestämma, hur ”onödiga” mina inlägg är. Däremot så är det ingen som vågar diskutera. Utan precis som vilka sektmedlemmar son helst blir ni defensiva och rädda när någon ifrågasätter er lilla pojkklubb.
Vi har diskuterat, och kan fortsätta att prata. Att du inte får svar på precis allting eller får en utförlig redogörelse för allt beror på att vi som organisation förlorar på att lägga alla kort på borden.

Varför ska vi mata fienderna med information, taktik och planer?

Du kan ta din Saul Alinsky manual och köra upp den i röven likt den bög du är, jag ser aldrig din grupp AFA sitta och detaljredogöra för hur ni agerar. Fast jag glömde bort att ni har tynat bort som organisation, så det finns väl inte så mycket mer stöd hos er än att vurma för kurderna idag.

Din taktik är att smutskasta organisationen genom att framställa oss som "pojkar", "sektmedlemmar" "sekt".

Alla av dessa anklagelser är patetiska, fortsätt att spåra ur tråden, din veka degenererade hanrej.
Citera
2018-03-02, 15:04
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.Staaf
Vi har diskuterat, och kan fortsätta att prata. Att du inte får svar på precis allting eller får en utförlig redogörelse för allt beror på att vi som organisation förlorar på att lägga alla kort på borden.

Varför ska vi mata fienderna med information, taktik och planer?

Du kan ta din Saul Alinsky manual och köra upp den i röven likt den bög du är, jag ser aldrig din grupp AFA sitta och detaljredogöra för hur ni agerar. Fast jag glömde bort att ni har tynat bort som organisation, så det finns väl inte så mycket mer stöd hos er än att vurma för kurderna idag.

Din taktik är att smutskasta organisationen genom att framställa oss som "pojkar", "sektmedlemmar" "sekt".

Alla av dessa anklagelser är patetiska, fortsätt att spåra ur tråden, din veka degenererade hanrej.

Oj, blev du ledsen? Jag är inte med i AFA så kan tyvärr inte redogöra för hur de tänker eller gör. Om du vill få inblick kan jag rekommendera avhandlingen "Antirasismens många ansikten" av Jan Jämte och Deltagänget av Salka Sanden. Båda skrifterna sträcker sig dock bara fram till milleniumskiftets början tyvärr. Jag är inte heller homosexuell och gillar inte heller stoppa upp saker i mot anus. Givetvis bör vänstern stöda PYD och PKK i mellanöstern då de är en tredjeväg mellan Assad och Fundamentalism. Men det bör ju inte vara hela vänsterns praktik.

Att du inte vill svara på varför ni känner er tvungna att åka 20 mil för att stöda varandra i normalt politiskt arbete kommer ju öppna upp för fortsatta spekulationer om detta. Mina teser är följande:
1. För att skapa stark gemenskap(som du är inne på tidigare).
2. För att vara beredda på konfrontationer med polis och "meningsmotståndare"
3. Ge sken av en större organisation än ni är.

Om du är intresserad av att fastslå om NMR är en sekt så kan du ju läsa här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Sekt

NMR verkar stämma in på de punkter som där radas upp. Eller hur?
Citera
2018-03-02, 15:08
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Ja mycket mer motstånd verkar det ju inte finnas ute på gatan. Hur känns det?

Ja det är helt klart trist. Men Kanske svårare att mobilisera då NMR har den taktik dom har?
Citera
2018-03-02, 15:24
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Oj, blev du ledsen? Jag är inte med i AFA så kan tyvärr inte redogöra för hur de tänker eller gör. Om du vill få inblick kan jag rekommendera avhandlingen "Antirasismens många ansikten" av Jan Jämte och Deltagänget av Salka Sanden. Båda skrifterna sträcker sig dock bara fram till milleniumskiftets början tyvärr. Jag är inte heller homosexuell och gillar inte heller stoppa upp saker i mot anus. Givetvis bör vänstern stöda PYD och PKK i mellanöstern då de är en tredjeväg mellan Assad och Fundamentalism. Men det bör ju inte vara hela vänsterns praktik.

Att du inte vill svara på varför ni känner er tvungna att åka 20 mil för att stöda varandra i normalt politiskt arbete kommer ju öppna upp för fortsatta spekulationer om detta. Mina teser är följande:
1. För att skapa stark gemenskap(som du är inne på tidigare).
2. För att vara beredda på konfrontationer med polis och "meningsmotståndare"
3. Ge sken av en större organisation än ni är.

Om du är intresserad av att fastslå om NMR är en sekt så kan du ju läsa här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Sekt

NMR verkar stämma in på de punkter som där radas upp. Eller hur?
1. Frivillig organisation där medlemskapet förtjänas.
Stämmer till 100%.

2. Medlemskapet är exklusivt och kan fråntas de medlemmar som inte följer gruppnormerna.
Stämmer till 90%

3. Medlemmarna ser sig som en elit som är i besittning av särskild kunskap.
De tror sig veta sanningen om Hitler och andra värdskriget, att förintelsen är en bluff trots alla bevis detta är också ett sätt att sortera ut de som inte är fullt troende och se till att sektmedlemmarna blir isolerade pga sina extrema åsikter.

Lite som kristna som förnekar evolutionen, nu är det iof mer uppenbart att evolutionsläran är korrekt(det tar tid att sätta sig in i exakt vad som hände under WWII).

4. Sekten är vanligen i konflikt med sin omgivning.

5 Inom sig är sekten vanligen egalitär, det vill säga alla troende är ett prästerskap.
smr behöver bättra sig på denna punkten, se till att varje medlem känner sig likvärdig med de som styr. Det är många sekter som brister på denna punkten. Min lösning är att inte ha någon officiell struktur så att var och en blir en profet, mer decentraliserat motstånd, den amerikanska alt-högern är mycket bättre här.

6. Sekten är etisk och asketisk, alltså att man har vissa levnadsregler och offrar tid och pengar på sin grupp.
Stämmer till 100%

7- Slutligen är sekten totalitär, det vill säga kräver totalt engagemang och försöker styra individens liv.
stämmer till 100%
Citera
2018-03-02, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.Staaf
En är väl att skapa sammansvetsning och brödraskapskänsla, gissningsvis. Det är en.
Resten får du tänka ut själv. Jag tänker inte prata organisering eller taktik med utomstående.

Om du inte tänker diskutera NMR i tråden om NMR, varför skriver du ens i tråden?
Bara strunta i att svara om du inte har något att tillföra diskussionen.
Citera
2018-03-02, 16:14
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Långt ifrån alla i den här tråden är medlemmar i Motståndsrörelsen.

Kan det inte vara så att dina argument faktiskt är dåliga?

De som kommer med "kritik" till NMR i den här tråden är en person med grav autism som tidigare blivit avvisad av Motståndsrörelsen och sen du - som gör vad som helst för att "hitta något" att kritisera.

Vad jag kan se så har folk besvarat alla din tafatta försök till argumentation. Du framstår mest som desperat och barnslig.

Sättet du "debatterar" på är ungefär så här:

- NMR har aldrig röda tröjor, är det för att de hatar den färgen?
- Men de hade ju röda tröjor på demonstrationen igår.
- Varför hade de röda tröjor igår? Det är ju bögigt och jag trodde NMR hatade bögar?

Du kan svara på mina inlägg istället för att börja diskutera typen av argument. Inte så roligt att diskutera diskussionen.
Citera
2018-03-02, 16:24
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ja det är helt klart trist. Men Kanske svårare att mobilisera då NMR har den taktik dom har?

Kan man säga att NMR vunnit gatukampen nu eftersom yttrandefrihetshatare och beta leftist inte klarar mobilisera nått manskap?

Så som det ser ut nu så bedriver vänstern sin kamp genom att hänga ut människor som är helt öppna med vart dom står politiskt.
Senast redigerad av motarbetar 2018-03-02 kl. 16:28.
Citera
2018-03-02, 16:32
Medlem
Kattenxs avatar
Svårt att avgöra vem som vann gatukampen. Det som har hänt är ju att rörelserna bytt taktik. T.ex är det mer polis när NMR är ute. Sedan är det ju med så att NMR inte söker konfrontation dagligdags som t.ex fria nätverket gjorde. De fria var ju ute på lördag och fredagskvällar och bankande på folk som såg ut som rödingar. Däremot har det ju mobiliserats många mot NMR i t.ex. GBG när de varit där, men inte alls lika konfrontativt motstånd som under 2010talet och 2000talets början.

Kommer vara intressant att följa valåret 2018 på åskådarbänk och se hur gatukampen utvecklas.
Citera
2018-03-02, 17:10
Medlem
baragnells avatar
Citat:
Svårt att avgöra vem som vann gatukampen. Det som har hänt är ju att rörelserna bytt taktik. T.ex är det mer polis när NMR är ute. Sedan är det ju med så att NMR inte söker konfrontation dagligdags som t.ex fria nätverket gjorde. De fria var ju ute på lördag och fredagskvällar och bankande på folk som såg ut som rödingar. Däremot har det ju mobiliserats många mot NMR i t.ex. GBG när de varit där, men inte alls lika konfrontativt motstånd som under 2010talet och 2000talets början.

Kommer vara intressant att följa valåret 2018 på åskådarbänk och se hur gatukampen utvecklas.

Det säger ganska mycket att NMR behöver dra ihop fyra olika nästen[30-40 personer] för att ha en enkel flygbladsutdelning i en stad..
Citera
2018-03-02, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baragnell
Det säger ganska mycket att NMR behöver dra ihop fyra olika nästen[30-40 personer] för att ha en enkel flygbladsutdelning i en stad..

Jag tycker din negeravatar var betydligt tuffare än denna med replika. Varför döljer du ansiktet, skäms du för att du är ful? I början av flashback eran körde alla med liknande fast det var ju ca 20 år sedan också, bättre sent än aldrig.

Tillbaks till frågan då:
NMR är starka, det finns på gatan och ber inte om ursäkt, de rödingar som vill jävlas får oftast smaka på krogmackor, efter ett tag är det inte lika kul som röding med ensidig kost som krogmacka.

Är NMR smarta så diskuterar de så lite som möjligt utav deras strategier här, låt rödingarna bli tagna på sängen.

Det är valår, unleash the fury, om det är någonting som svenskar ser upp till nu i dessa cucktider, så är det starka svenskar som står upp för sitt land och folk, som NMR. Skaffa jägarlicens, förr eller senare blir det nordisk revolution utan pardon, då blir det jakt på rödingslödder.

Underbara tider att leva i, gott mit uns.
Citera
2018-03-02, 18:34
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Det är inte så svårt att avgöra, avsaknaden utav vänsterradikala element talar sitt tydliga språk. NMRs kamp på gatan möts inte utav något större motstånd. Att du inte vill erkänna att vänstern har stora problem att mobilisera människor visar var du har för agenda med dina inlägg här. Samhällsproblemen letar sig in till alla samhällsklasser och den så kallade klasskampen är inte längre det stora problemet. Mångkulturen som projekt har fått även vänsteranhängare att byta inriktning.

Polisen dyker inte upp på NMRs flygbladsutdelningar eller aktioner för att skydda dom, utan för att motarbeta och trakassera deras lagliga rätt till opinionsbildning. Är det en tillfällighet att polisen helt plötsligt bytt taktik? Absolut inte, när deras nyttiga idioter (gap&skrikvänstern) inte längre lyckas mobilisera så få regimens gossar ta till.

Men jag ska inte enbart risa, ni lyckades faktiskt attackera 2 (!) personer i lund häromveckan inför ett möte. Var ni 15-20 personer? Va det två personer från motståndarsidan som lyckades hålla mobben på plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in