2018-03-02, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Nej, släktforskningen är helt irrelevant så lägg inte ner mer energi på den!

Frågor:
Stämmer det att polisen inte velat bekräfta äktheten på det undertecknade brevet? Jag uppfattade det nämligen som att de var säkra på sin sak.
Kommer polisen delge allmänheten OM brevet inte är äkta? De efterlevande skulle i så fall vilja det gissar jag. För övrigtt ser jag ingen anledning.

OCH än en gång undrar jag:
Finns det över huvud taget någon information som vi fått här i tråden som INTE härrör från OH:s kontakter? Tycker det har presenterats mycket som beskriver hans öppenhet om sin familjs situation. Jag EFTERLYSER nya input från hur HB funderat.

Kvällsposten 21/2:

”Polisens fynd kan bland annat bevisa om bägge föräldrar undertecknade brevet, om fler personer befann sig i huset eller ej och om bägge föräldrar verkligen gemensamt fattat beslutet att döda barnen, 11 och 14 år gamla, och att sedan ta sina liv.
– Hittills har vi inget som tyder på att de inte var överens. Men vi kan inte fortsätta utredningen förrän analyserna av de spår vi säkrat är klara, säger Ewa-Gun Westford.”

Sydsvenskan 22/2
”– Vi är i det närmaste klara här nere lokalt och vi har en bild som vi jobbar efter. Men sen finns det lite detaljer som vi måste får svar på och vi väntar nu på analyserna från Stockholm, säger polisens presstalesperson Ewa-Gun Westford.
När kommer svaren?
– Det kommer att ta flera månader till.
Har något hänt under den senaste månaden som fått er att ändra uppfattning om vad som hänt i huset?
– Nej.”

Källor inte från OH:
Pianoläraren, den så kallade troll VeronicaMaja, samt nyligen från någon som kommer från GBg, som sa att hon inte var frisk (SintraartniS) plus någon granne från Göteborgtiden (påstod att barnen hade begränsad umgänge med kompisar). Någon mer?
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2018-03-02 kl. 08:16.
Citera
2018-03-02, 08:44
Medlem
Komplettering

Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Kvällsposten 21/2:

”Polisens fynd kan bland annat bevisa om bägge föräldrar undertecknade brevet, om fler personer befann sig i huset eller ej och om bägge föräldrar verkligen gemensamt fattat beslutet att döda barnen, 11 och 14 år gamla, och att sedan ta sina liv.
– Hittills har vi inget som tyder på att de inte var överens. Men vi kan inte fortsätta utredningen förrän analyserna av de spår vi säkrat är klara, säger Ewa-Gun Westford.”

Sydsvenskan 22/2
”– Vi är i det närmaste klara här nere lokalt och vi har en bild som vi jobbar efter. Men sen finns det lite detaljer som vi måste får svar på och vi väntar nu på analyserna från Stockholm, säger polisens presstalesperson Ewa-Gun Westford.
När kommer svaren?
Har något hänt under den senaste månaden som fått er att ändra uppfattning om vad som hänt i huset?
– Nej.”

Källor inte från OH:
Pianoläraren, den så kallade troll VeronicaMaja, samt nyligen från någon som kommer från GBg, som sa att hon inte var frisk (SintraartniS) plus någon granne från Göteborgtiden (påstod att barnen hade begränsad umgänge med kompisar). Någon mer?

TACK!

22/2 verkar i alla fall inte polisen ändrat uppfattning.

Ja, pianoläraren. Utomstående betraktare är bra.
VeronicaMaja? Hon, som var snickare och lånade ut ett verktyg och som hade en sjukskriven sambo som gick ut med hunden. Nja.
SintraartniS, ja trovärdig, har en vän som kände familjen väl men nämner fakta om både HB och OH. Hanna tror jag t.ex inte skulle berättat att hon har psykiska problem. Fast ja, SintraartniS har mera säkra källor ser jag nu. Säkert den i tråden som kommer få mest förstahandsinformation från HB:s sida.

Grannen från Göteborg? Den har jag missat. Dock ganska länge sedan familjen bodde där.
Senast redigerad av CountMyshkin 2018-03-02 kl. 08:52. Anledning: Komplettering
Citera
2018-03-02, 08:47
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Kvällsposten 21/2:

Sydsvenskan 22/2
När kommer svaren?
– Nej.”

Källor inte från OH:

Man kan dra slutsatsen att ärendet / FU tröskas på, oförtrutet, i lätt forcerat tempo, om än långsamt. Inget, hade för någon vecka sedan förändrat inriktningen. Ärendet rubriceras fortfarande som mord, självmorden då exkluderade.
Intressant dock, att polisen tycks ha en bild av vad som hänt. Det kan man tolka som att det har filmats, kanske en hel del.... vad vet jag.
Bilden som antyds kan väl knappast vara den som tråden efterlyser - den på HB, eller ?
Citera
2018-03-02, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livingthing
De jag är bekant med o träffar med jämna mellanrum inom idrotten bodde grannar med familjen i gbg, enligt dessa så var det absolut inget fel på åtminstone den äldre flickan då , den yngre visste de inget om. Däremot var föräldrana H och O väldigt styrande och höll den äldre i väldigt strama tyglar. Inte ute o lekte , kom aldrig på kalas..lite som att hon inte fick ha kompisar

Här kommer det en gång till.

Edit: det gäller både H och O. Styrande är svårt att bedöma. Hade inte reagerad om det inte var två olika källor som skrev kring detta. Men aldrig på kalas - det är konstig - i alla fall om det gäller mer än en familj.
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2018-03-02 kl. 09:10.
Citera
2018-03-02, 09:21
Medlem
Citat:
Här kommer det en gång till.

Edit: det gäller både H och O. Styrande är svårt att bedöma. Hade inte reagerad om det inte var två olika källor som skrev kring detta. Men aldrig på kalas - det är konstig - i alla fall om det gäller mer än en familj.

Tack! Definitivt OK källa.
Rent av sorgligt, om de inte fick spilla runt på barnkalas. Många av våra nuvarande goda vänner fick vi med oss från den tiden när våra barn sprang på kalasen. Socialt för både stora och små.
Citera
2018-03-02, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
1. Har den pågående släktforskningen någon relevans för tråden?

2. Kommer vi att veta ett dugg mer om vad som hände i villan när alla som delar namn med Bjärredsföräldrarna är uthängda i tråden?

3. Skulle du vilja läsa om dig i en MORD-tråd flashback för att det hade hänt något i din släkt?
Absolut har det relevans. Får man reda på vem som är faster resp morbror så har man alla fakta på bordet om vem som dödade vem, samt i vilken ordning och det viktigaste: VARFÖR.
Citera
2018-03-02, 10:26
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Hon kan ju lika gärna vara gift Brenton med en amerikan och inte släkt med de svenska Brenton överhuvudtaget... Tror inte Brenton är ett så ovanligt namn i engelsktalande länder.
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Vi kan dock konstatera hon aldrig varit folkbokförd i Sverige. Om hon en gång varit folkbokförd i Sverige och utvandrat skulle det i folkbokföringsregistret stått "Avregistrerad". Alltså ingen tvillingsyster i vart fall.
Hur blir det med folkbokföringen när man ändrar efternamn?
Brentons ska ju ha gjort det på 80-talet, enligt uppgifter i tråden. Kanske de/någon emigrerade före dess?
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
New York tvillingen/kusinen är inte helt olik den 90-tals H*nn* jag sett
Såg hon ut ungefär så här?
Länken går till K*t*rin* Brentons (*=a) profilbild på Twitter. Den visar en söt blondin med halvkort hår, precis som Hanna beskrivs.
Edit: En av hennes kunder är Lunds universitet, så koppling lär ju finnas
https://www.google.se/search?q=katarina+brenton+new+york&tbm=isch&source =iu&ictx=1&fir=a3nYhVMjM5_SQM%253A%252CyfDqp7ngYZf 6IM%252C_&usg=__k3V5tyGXNoJaKGWELTm9ZfEj0kY%3D&sa= X&ved=0ahUKEwj_-4vJps3ZAhWKFywKHXLxA98Q9QEIMjAD#imgdii=AdD361nR2hd 0_M:&imgrc=a3nYhVMjM5_SQM:
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Jo jag har en bild! Ligger bland bilder på telefonen, fattar inte hur få dit den?d
Lite oklart. Menar du hur man får hit den till Flashback, eller hur du fick den till din telefon?
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
(...)
Familjetragedi tycker jag är ett vackert ord för att beskriva det sorgliga som hände; det vare sig exluderar, eller ursäktar, att mord begåtts.
Du vet ju inte vad som hände, t.ex. om det var sorgligt eller bara bestialiskt.
Ordet "familjetragedi" förringar hur som helst motivet till två (eller tre) mord, om inte annat. Vidrigt.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2018-03-02 kl. 10:36.
Citera
2018-03-02, 10:31
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
1. Har den pågående släktforskningen någon relevans för tråden?

2. Kommer vi att veta ett dugg mer om vad som hände i villan när alla som delar namn med Bjärredsföräldrarna är uthängda i tråden?

3. Skulle du vilja läsa om dig i en MORD-tråd flashback för att det hade hänt något i din släkt?

1. Det är ytterst relevant. Någon i släkten måste ju ha en bild på Hanna. Får man veta vad alla släktingar heter kan man finkamma internet efter bilder på osynliga damen.
Citera
2018-03-02, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
1. Det är ytterst relevant. Någon i släkten måste ju ha en bild på Hanna. Får man veta vad alla släktingar heter kan man finkamma internet efter bilder på osynliga damen.
Och den bilden har betydelse i fallet för att.....?
Citera
2018-03-02, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Enligt svenska folkbokföringsregistret finns bara 17 Brenton. Ingen av dessa heter T*nn* eller Katarina. Det finns heller ingen Brenton född samma datum som Hanna.

Det kan ha varit en porträttlik kusin. Förnamnen minns jag och Brenton samt att de såg oerhört lika ut. Jag kan ha ha antagit att de var tvillingar och hade samma efternamn. Men där var 15 år i ålderskillnad till min dotter så vi var i utkanterna av det musikaliska sammanträffandet både de och vi och det var för 20-25 år sedan.
Citera
2018-03-02, 11:16
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Det kan ha varit en porträttlik kusin. Förnamnen minns jag och Brenton samt att de såg oerhört lika ut. Jag kan ha ha antagit att de var tvillingar och hade samma efternamn. Men där var 15 år i ålderskillnad till min dotter så vi var i utkanterna av det musikaliska sammanträffandet både de och vi och det var för 20-25 år sedan.
Bilden jag sett, som är 20+ år gammal, visar HB i ett ganska "o-piffat" tillstånd.
Enligt mig så skulle dessa 2 personer antagligen lätt tas för att vara syskon.
Citera
2018-03-02, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hur blir det med folkbokföringen när man ändrar efternamn?
Brentons ska ju ha gjort det på 80-talet, enligt uppgifter i tråden. Kanske de/någon emigrerade före dess?

Såg hon ut ungefär så här?
Länken går till K*t*rin* Brentons (*=a) profilbild på Twitter. Den visar en söt blondin med halvkort hår, precis som Hanna beskrivs.
Edit: En av hennes kunder är Lunds universitet, så koppling lär ju finnas
https://www.google.se/search?q=katarina+brenton+new+york&tbm=isch&source =iu&ictx=1&fir=a3nYhVMjM5_SQM%253A%252CyfDqp7ngYZf 6IM%252C_&usg=__k3V5tyGXNoJaKGWELTm9ZfEj0kY%3D&sa= X&ved=0ahUKEwj_-4vJps3ZAhWKFywKHXLxA98Q9QEIMjAD#imgdii=AdD361nR2hd 0_M:&imgrc=a3nYhVMjM5_SQM:

Lite oklart. Menar du hur man får hit den till Flashback, eller hur du fick den till din telefon?

Du vet ju inte vad som hände, t.ex. om det var sorgligt eller bara bestialiskt.
Ordet "familjetragedi" förringar hur som helst motivet till två (eller tre) mord, om inte annat. Vidrigt.

Om man utvandrat står det avregistrerad. Om man bytt namn efter att ha utvandrat finns givetvis inte uppgifterna om namnbyte i det svenska folkbokföringsregistret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in