Citat:
Ursprungligen postat av
CountMyshkin
Nej, släktforskningen är helt irrelevant så lägg inte ner mer energi på den!
Frågor:
Stämmer det att polisen inte velat bekräfta äktheten på det undertecknade brevet? Jag uppfattade det nämligen som att de var säkra på sin sak.
Kommer polisen delge allmänheten OM brevet inte är äkta? De efterlevande skulle i så fall vilja det gissar jag. För övrigtt ser jag ingen anledning.
OCH än en gång undrar jag:
Finns det över huvud taget någon information som vi fått här i tråden som INTE härrör från OH:s kontakter? Tycker det har presenterats mycket som beskriver hans öppenhet om sin familjs situation. Jag EFTERLYSER nya input från hur HB funderat.
Kvällsposten 21/2:
”Polisens fynd kan bland annat bevisa om bägge föräldrar undertecknade brevet, om fler personer befann sig i huset eller ej och om bägge föräldrar verkligen gemensamt fattat beslutet att döda barnen, 11 och 14 år gamla, och att sedan ta sina liv.
– Hittills har vi inget som tyder på att de inte var överens. Men vi kan inte fortsätta utredningen förrän analyserna av de spår vi säkrat är klara, säger Ewa-Gun Westford.”
Sydsvenskan 22/2
”– Vi är i det närmaste klara här nere lokalt och vi har en bild som vi jobbar efter. Men sen finns det lite detaljer som vi måste får svar på och vi väntar nu på analyserna från Stockholm, säger polisens presstalesperson Ewa-Gun Westford.
När kommer svaren?
– Det kommer att ta flera månader till.
Har något hänt under den senaste månaden som fått er att ändra uppfattning om vad som hänt i huset?
– Nej.”
Källor inte från OH:
Pianoläraren, den så kallade troll VeronicaMaja, samt nyligen från någon som kommer från GBg, som sa att hon inte var frisk (SintraartniS) plus någon granne från Göteborgtiden (påstod att barnen hade begränsad umgänge med kompisar). Någon mer?