2018-03-02, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Nej. Jag har inga garantier för att han inte kommer ihåg händelsen. Men jag har uppfattningen om att han inte har något som helst minne utav hela psykosperioden.
Gm befann sig i tillfällig psykos. Fick han vård? Gick psykosen över?
Citera
2018-03-02, 08:39
Medlem
Citat:
Nej. Jag har inga garantier för att han inte kommer ihåg händelsen. Men jag har uppfattningen om att han inte har något som helst minne utav hela psykosperioden.
Om han inte minns, har du bevis för att han är GM?
Citera
2018-03-02, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Gm befann sig i tillfällig psykos. Fick han vård? Gick psykosen över?

Tillfällig psykos. Han hade haft den ett tag innan. Var ganska långt gången in i psykosen. Psykosen avtog så småningom efter händelsen men det tog månader.

Han sökte aldrig hjälp. Han vägrade hjälp. Han vill inte ha med sjukvården att göra. Därav att han heller inte sökte hjälp för sårskadan han fick . Det låg inte " naturligt" i hans personlighet att söka läkarkontakt. Därför finns ingen dokumentation vare sig hans psykiska åkomma eller den han ådrog sig vid morden.
Citera
2018-03-02, 08:47
Medlem
Citat:
Tillfällig psykos. Han hade haft den ett tag innan. Var ganska långt gången in i psykosen. Psykosen avtog så småningom efter händelsen men det tog månader.

Han sökte aldrig hjälp. Han vägrade hjälp. Han vill inte ha med sjukvården att göra. Därav att han heller inte sökte hjälp för sårskadan han fick . Det låg inte " naturligt" i hans personlighet att söka läkarkontakt. Därför finns ingen dokumentation vare sig hans psykiska åkomma eller den han ådrog sig vid morden.
Hans närmaste borde väl ha märkt att han mådde dåligt och försökt hjälpa honom?
Citera
2018-03-02, 09:45
Medlem
Citat:

Jag har läst dina inlägg i tråden "Varför vill många med psykisk sjukdom inte medicinera och bli friska?".
Du har definitivt djupare kunskaper inom det ämnesområdet. Då jag själv arbetat inom psykiatrin förstår jag att du på något sätt har kännedom om eller tror dig veta hur GM fungerar/fungerade vid tillfället för morden 2004. Du har ev direkt kännedom om vem GM är. Att du inte svarar på frågor kring hur du vet får mig naturligtvis att dra vissa slutsatser. Det skulle hjälpa oss att gå vidare i den här tråden om du vore ärlig och berättar hur/varför du vet.
Citera
2018-03-02, 09:46
Medlem
Citat:
Hans närmaste borde väl ha märkt att han mådde dåligt och försökt hjälpa honom?

De försökte hjälpa honom otroligt mycket, men han vägrade hjälp. När de befinner sig i detta tillstånd har de ingen verklighetsuppfattning. För dom är det " sanning" det dom ser och hör.
Citera
2018-03-02, 09:48
Medlem
Citat:
Jag har läst dina inlägg i tråden "Varför vill många med psykisk sjukdom inte medicinera och bli friska?".
Du har definitivt djupare kunskaper inom det ämnesområdet. Då jag själv arbetat inom psykiatrin förstår jag att du på något sätt har kännedom om eller tror dig veta hur GM fungerar/fungerade vid tillfället för morden 2004. Du har ev direkt kännedom om vem GM är. Att du inte svarar på frågor kring hur du vet får mig naturligtvis att dra vissa slutsatser. Det skulle hjälpa oss att gå vidare i den här tråden om du vore ärlig och berättar hur/varför du vet.

Tack för att du tror mig.

Jag är rädd att avslöja mig vem jag är. Det är svårt att hålla sig neutral och informativ utan att avslöja för mycket.
Citera
2018-03-02, 09:51
Medlem
Citat:
Tack för att du tror mig.

Jag är rädd att avslöja mig vem jag är. Det är svårt att hålla sig neutral och informativ utan att avslöja för mycket.
Tack för att du svarar. Det måste vara jobbigt att veta/tro sig veta och att inte kunna gå vidare med det. Hur mår du själv? Har du fått hjälp?
Citera
2018-03-02, 10:23
Medlem
Citat:
Tack för att du svarar. Det måste vara jobbigt att veta/tro sig veta och att inte kunna gå vidare med det. Hur mår du själv? Har du fått hjälp?

Den första tiden kändes allt overkligt. Lite kaosartad. Åren mellan 2006- 2015 hade jag fullt upp och morden föll i " glömska" även i media.

Det är dom sista åren som tankarna åter kommit ifatt och jag brottas med samvetet om vad som är rätt.
Citera
2018-03-02, 10:29
Medlem
Citat:
Den första tiden kändes allt overkligt. Lite kaosartad. Åren mellan 2006- 2015 hade jag fullt upp och morden föll i " glömska" även i media.

Det är dom sista åren som tankarna åter kommit ifatt och jag brottas med samvetet om vad som är rätt.
Jag kan förstå vad du menar. Känns det bra att få ventilera detta i ett anonymt forum?
Citera
2018-03-02, 11:52
Medlem
Link04s avatar
Citat:

Kan du berätta hur stor skada han hade på handen 2004? Det avslöjar ingenting. Har han något ärr idag?
Citera
2018-03-02, 12:24
Medlem
Citat:

Du brottas med samvetet om vad som är rätt? Du har inga egna barn antar jag. Hoppas du aldrig får några heller. Det där samvetet är inget jag skulle vara stolt över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in