Citat:
Ursprungligen postat av
J.Alfredsson
Instämmer, men när Dan Eriksson i egen hög person fräckt nog står och dömer ut ''gatukamp'' som ''misslyckat'' (det som Motståndsrörelsen huvudsakligen inriktar sig på) på DfS' offentlighetsförklarande presskonferens så blir det naturligtvis tjafs och sedan finns det säkert en massa i bagaget mellan Motståndsrörelsen och Motgift som i hög grad bidrar till den ''rådande'' stämningen.
Att ha Ingrid Carlqvist på en ledande position är likväl fruktansvärt fel. Den tråden jag länkade, liksom en massa annat, påvisar i allra högsta grad detta faktum.
Förstår att NMR tolkat Dans uttalande på det sättet. Jag uppfattade det mer som att han förklarade vilket tomrum DFS önskade att fylla. Att alla inte kan ägna sig åt gatuaktivism och att nå parlamentarisk makt för att det är att agera
planlöst. Man ska kanske inte satsa alla pengar på en häst, så att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
skillnad
Förvisso synd. Men startskottet till fejden (om det nu finns en sådan) var väl i princip att NMR ogillar att DfS ens startades. Man kan ju fråga sig varför.
Tror att det kan ligga i Södermans avhopp till del. NMR har ofta uttryckt sig negativt om Motgift, SvP och alla projekt han varit inblandad i efter att han lämnade Motståndsrörelsen.
Sen sa de också vid DFS lansering att de tycker att skapandet av en intresseförening passiviserar folkvreden. Att nationella kommer känna sig nöjda med att sitta och dricka en kopp kaffe inne i Svenskarnas Hus istället för att delta i demonstrationer exempelvis.
Jag håller inte med om den bilden. Ett sånt tunnelseende som NMR uppvisar är i såhär pass viktiga frågor är otroligt farligt.