2018-03-01, 21:47
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Misstänkt nämner inte någon Mattias i förhör FUP N alla sidor. Det som nämns är att förhörsledaren frågar om Mattias och misstänkt "Ingen kommentar". FUP N sid 245. Han har skickat ett sms till sambo "Ska träffa Mattias halv tolv på Media Markt." Därav frågan från förhörsledare.

Däremot gör hans sambo det i FUP M sid 34, vilken Mattias vet hon inte bara någon som misstänkt berättat för henne om.

Bra.

Hans historia verkar hålla ihop. Tror själv inte att han pratar sanning, men det ska mycket till om han ska dömas för mord.

Jävlar vilken vändning detta har tagit nu. Detta kan vi tacka utredningen som fick Leif GW att bli ”helt varm i hjärtat” för.
Citera
2018-03-01, 21:54
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Bra.

Hans historia verkar hålla ihop. Tror själv inte att han pratar sanning, men det ska mycket till om han ska dömas för mord.

<klipp>

Ja hans historia håller väl ihop, rent teoretiskt. Speciellt eftersom sambon verifierar att han gjort "jobb" för denna Mattias tidigare.

Däremot kommer han att fällas för mord pga att han själv erkänt att han tejpat offren och dessutom att i det yttre lagret funnits handske med hans DNA på. FUP D sid 83.
Den tejpningen är i sig dödande enligt rättsläkaren, så oavsett om han säger att han gått därifrån och någon annan gjort knivskärningen så kommer han fällas eftersom både tillvägagångssätten varit dödande.
Edit. Offrens hjärta slog när de blev knivskurna vilket kan försvåra iof.

Senast redigerad av sanne 2018-03-01 kl. 22:00.
Citera
2018-03-01, 21:56
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Bra.

Vad menar du? Tror du det räcker att säga att någon annan gjorde det och komma undan? Vad är det som håller i hans historia? Ingenting.
Citera
2018-03-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ja där talar han om Mattias också. Trodde det bara var sambo som gjort det, iof är det 1:a gången han nämns men av sambon.
Ja det är riktigt. Det är förhörsledaren som nämner namnet Mattias, med ledning av ett SMS han skickat till sambon.

E*vin nämner aldrig namnet "Mattias". Lessen om jag var oklar där.
Citera
2018-03-01, 22:08
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Det jag menar med det du fetade, är att nyförlösta mammor kan ha dessa tvångstankar, men sätter de inte till verket. Eftersom det är ren galenskap.

Med ”det” menar jag att ha tankar på att skada sin bebis.

Min poäng är att det inte är ovanligt med tvångstankar, eller magiskt tänkande, men tog denna grupp som exempel.

Att omsätta dessa tvångstankar i handling, även om det handlar om mord eller andra hemska handlingar, är extremt ovanligt. Har, vad jag kan minnas, aldrig hört talas om något liknande.

Nu blir jag lite nyfiken på vad du har för kompetens egentligen, för du verkar tro att du kan en väldig massa kompetens inom psykiatri. Och du börjar ju lipa som en barnunge om någon säger något som hotar peta hål på din ballong.
Citera
2018-03-01, 22:09
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ja hans historia håller väl ihop, rent teoretiskt. Speciellt eftersom sambon verifierar att han gjort "jobb" för denna Mattias tidigare.

Däremot kommer han att fällas för mord pga att han själv erkänt att han tejpat offren och dessutom att i det yttre lagret funnits handske med hans DNA på. FUP D sid 83.
Den tejpningen är i sig dödande enligt rättsläkaren, så oavsett om han säger att han gått därifrån och någon annan gjort knivskärningen så kommer han fällas eftersom både tillvägagångssätten varit dödande.
Edit. Offrens hjärta slog när de blev knivskurna vilket kan försvåra iof.

Fast han har inte erkänt, och varit väldigt tydlig med, att han inte har tejpat paret på ett dödande sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Vad menar du? Tror du det räcker att säga att någon annan gjorde det och komma undan? Vad är det som håller i hans historia? Ingenting.
Finns mycket som håller. Förhöret med sambon är anmärkningsvärt mycket till hans fördel.

Ja. Det räcker med att säga att det var någon annan, om inte åklagaren kan bevisa det.
Citera
2018-03-01, 22:13
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Fast han har inte erkänt, och varit väldigt tydlig med, att han inte har tejpat paret på ett dödande sätt.

Trams. Han har erkänt att han tejpade hela ansiktet på dom efter uppmaning från sina medhjälpare. Han har bara inte benämnt det som dödande. Han är rökt.
Citera
2018-03-01, 22:14
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nu blir jag lite nyfiken på vad du har för kompetens egentligen, för du verkar tro att du kan en väldig massa kompetens inom psykiatri. Och du börjar ju lipa som en barnunge om någon säger något som hotar peta hål på din ballong.
Vad jag har för kompetens är inget som jag är särskilt intresserad av att diskutera.

Du får gärna peta hål på min, som du kallar det, ballong. Ingen är mer tacksam än vad jag är.

Oavsätt kompetens eller annat tjafs, så är ett sunt förnuft värt så otroligt mycket mer.
Citera
2018-03-01, 22:15
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Trams. Han har erkänt att han tejpade hela ansiktet på dom efter uppmaning från sina medhjälpare. Han har bara inte benämnt det som dödande. Han är rökt.
Nej det har han inte. Rekommenderar att betala 1kr för att få tillgång till Corren.se.
Citera
2018-03-01, 22:15
Medlem
Torneros avatar
Jag tror mgm sambo visste vad som hänt.
De hade kanske tillsammans planerat vad hon skulle säga i eventuellt förhör. Mgm pratar inte särskilt mycket i förhör och ändrar sig och inga kommentarer osv. Rätta mig om jag har fel.... men får mgm se eller veta om vad som finns i FUP när åtal är väckt? Genom advokaten eller så? För då tror jag att mgm läst sin sambos story och ser henne som räddningen eller alibit i detta... att det skulle finnas något osynligt gäng som hotar utan att säga något.
Citera
2018-03-01, 22:17
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornero
Jag tror mgm sambo visste vad som hänt.
De hade kanske tillsammans planerat vad hon skulle säga i eventuellt förhör. Mgm pratar inte särskilt mycket i förhör och ändrar sig och inga kommentarer osv. Rätta mig om jag har fel.... men får mgm se eller veta om vad som finns i FUP när åtal är väckt? Genom advokaten eller så? För då tror jag att mgm läst sin sambos story och ser henne som räddningen eller alibit i detta... att det skulle finnas något osynligt gäng som hotar utan att säga något.
Varken advokaten eller Edvin hade tillgång till FUP, när förhören genomfördes.
Citera
2018-03-01, 22:18
Medlem
Merrybums avatar
Jag tänker att Edvin försöker bygga upp ett rimligt tvivel.

Han har som hobby att planera det perfekta brottet, vilket han misslycksdes ganska kraftigt med. Han har väl då ägnat sin fritid ( ganska mycket sådan med tanke på de ynka 14 förhören). Åt att bygga upp den perfekta efterkomstruktionen.

...eller oxå så finns Elias och Mattias. Och inte bara finns, utan även är sluga mördare...

Men en snubbe på över två meter och med en gängtatuering borde ju vara lätt att hitta i daktregistret.
Senast redigerad av Merrybum 2018-03-01 kl. 22:21. Anledning: Tilllägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in