2018-03-01, 20:55
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Då vet du vad jag pratar om.

Fast Edvin var ju inlagd, sen släpptes han vind för våg, utan uppföljning. Eller minns jag fel?

Nej, han släpptes men hade regelbundna uppföljningar. Vid en relativt tidig uppföljning kom det fram att han slutat ta sina mediciner, vilket vårdpersonalen tyckte var helt ok. Det finns ett förhör med en arbetsterapeut på Ryhov i FUP där detta framkommer.
Citera
2018-03-01, 20:58
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Vet att jag är djävulens advokat nu men:

Så reagerar inte en psykopat.
Kontrar med detta då:

"Nu får han många frågor om hur det "perfekta" mordet skulle se ut, Han beskriver ganska ingående - det blir väldigt jobbig stämning i rätten och på åhörarläktaren. Mullsjöbon själv verkar inte illa berörd utan pratar obehindrat."
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6896716
Citera
2018-03-01, 21:06
Medlem
Citat:
Då vet du vad jag pratar om.

Fast Edvin var ju inlagd, sen släpptes han vind för våg, utan uppföljning. Eller minns jag fel?
Nej. Han följdes upp via öppenvården i Jönköping. Det var där han träffade E*vin.
Citera
2018-03-01, 21:07
Medlem
Citat:
Märkligt att Edvin nämner hans namn.

För övrigt brukar ju psykpersonal dölja sina efternamn på namnskylten.

Samtidigt så brukar psykpersonal vara lika snurriga som sina patienter. Det finns till och med rutiner för när dårhusens egna personal blir inlagda, de blir körda till en annan stad.

Snurrigast är i alla fall du. Du skriver en massa strunt och uppfattar dig säkert som klok och förståndig men du saknar insikt i det mesta du ger dig in i. Som en dåre, ungefär.

Den där Mattias du nämner jobbar på den där psykavdelningen som EG haft kontakt med. Och du har det dåliga omdömet att hänga ut honom här. Ett lågvattenmärke bland alla de andra du presterat. Den här tråden skulle bli mer innehållsrik om du höll dig härifrån.
Citera
2018-03-01, 21:10
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nej, han släpptes men hade regelbundna uppföljningar. Vid en relativt tidig uppföljning kom det fram att han slutat ta sina mediciner, vilket vårdpersonalen tyckte var helt ok. Det finns ett förhör med en arbetsterapeut på Ryhov i FUP där detta framkommer.
Vad duktig du är.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Kontrar med detta då:

"Nu får han många frågor om hur det "perfekta" mordet skulle se ut, Han beskriver ganska ingående - det blir väldigt jobbig stämning i rätten och på åhörarläktaren. Mullsjöbon själv verkar inte illa berörd utan pratar obehindrat."
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6896716
Fast där beskriver han sina tvångstankar. Det är även relativt vanligt att nyförlösta (stavning?) mammor har tvångstankar kring att skada sina barn. Det händer inte, utan är just tvångstankar och psykisk instabilitet, det handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej. Han följdes upp via öppenvården i Jönköping. Det var där han träffade E*vin.
Det förklarar hur hans namn dykt upp i utredningen.
Citera
2018-03-01, 21:13
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Märkligt att Edvin nämner hans namn.

För övrigt brukar ju psykpersonal dölja sina efternamn på namnskylten.

Samtidigt så brukar psykpersonal vara lika snurriga som sina patienter. Det finns till och med rutiner för när dårhusens egna personal blir inlagda, de blir körda till en annan stad.

Mathias hade hand om uppföljningen av E**** efter psykbrytet .
Bl.a ringde han till E**** så det var väl då han uppgav sitt namn .
Så E**** behöver inte ha sett hans namnbricka .
Du verkar veta en hel del om hur det funkar på ett dårhus .
Citera
2018-03-01, 21:13
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Snurrigast är i alla fall du. Du skriver en massa strunt och uppfattar dig säkert som klok och förståndig men du saknar insikt i det mesta du ger dig in i. Som en dåre, ungefär.
Ok

Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Den där Mattias du nämner jobbar på den där psykavdelningen som EG haft kontakt med. Och du har det dåliga omdömet att hänga ut honom här. Ett lågvattenmärke bland alla de andra du presterat. Den här tråden skulle bli mer innehållsrik om du höll dig härifrån.
Fast nu är det inte jag som hängt ut vederbörande i tråden, det kan du skylla på användaren som gjorde det istället.

Samtidigt är det Edvin själv som nämnt honom vid namn, i detta mord, jag resonerar bara kring detta.

Är du fistfuckad i hjärnan eller?
Citera
2018-03-01, 21:15
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Vad duktig du är.

Fast där beskriver han sina tvångstankar. Det är även relativt vanligt att nyförlösta (stavning?) mammor har tvångstankar kring att skada sina barn. Det händer inte, utan är just tvångstankar och psykisk instabilitet, det handlar om.

Fetade meningen. Vad menar du? Handlar det om "psykisk instabilitet"? Vad är "det"?
Citera
2018-03-01, 21:16
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Samtidigt är det Edvin själv som nämnt honom vid namn, i detta mord, jag resonerar bara kring detta.

Har han nämnt honom vid namn i mordet?
Citera
2018-03-01, 21:21
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Fetade meningen. Vad menar du? Handlar det om "psykisk instabilitet"? Vad är "det"?
Det jag menar med det du fetade, är att nyförlösta mammor kan ha dessa tvångstankar, men sätter de inte till verket. Eftersom det är ren galenskap.

Med ”det” menar jag att ha tankar på att skada sin bebis.

Min poäng är att det inte är ovanligt med tvångstankar, eller magiskt tänkande, men tog denna grupp som exempel.

Att omsätta dessa tvångstankar i handling, även om det handlar om mord eller andra hemska handlingar, är extremt ovanligt. Har, vad jag kan minnas, aldrig hört talas om något liknande.
Citera
2018-03-01, 21:23
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Du läser inte tråden, utan vill bara återfå din inbillade heder. Gå tillbaka några sidor istället och läs.
Citera
2018-03-01, 21:27
Medlem
sannes avatar
Citat:

Misstänkt nämner inte någon Mattias i förhör FUP N alla sidor. Det som nämns är att förhörsledaren frågar om Mattias och misstänkt "Ingen kommentar". FUP N sid 245. Han har skickat ett sms till sambo "Ska träffa Mattias halv tolv på Media Markt." Därav frågan från förhörsledare.

Däremot gör hans sambo det i FUP M sid 34, vilken Mattias vet hon inte bara någon som misstänkt berättat för henne om.

Senast redigerad av sanne 2018-03-01 kl. 21:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in