Citat:
Ursprungligen postat av
299792458
Nej, Lisbet:s uppfattning/missuppfattning av vad som hände, är en viktig del av lösningen.
Lisbet Palmes inställning börjar bli mer och mer intressant nu när TV gjort ett flertal program om hur Christer Pettersson inte är mördaren. Uppgifterna i TV bekräftar ju bara vad som skrivits här under många år. För att inte tala om GW Persson. Eller andra spanare.
Familjen Palme är nu helt isolerad i sin uppfattning om att CP är mördaren. Det börjar framstå som ganska märkligt nu när så många fler fått lättillgängligt material om hur dåligt CP-spåret var.
Varför undrar jag. Jag hoppas mer uppmärksamhet riktas mot familjen Palmes inställning. Jag säger inställning för något vettigt vittnesmål var det ju inte. Tvärtom har andra pekats ut av LP. Vad döljer hon? Man ju bara spekulera.
Om jag skulle spekulara och räkna baklänges som man alltid måste göra för att göra det här mordet begripligt skulle jag gissa på att familjen Palme velat lägga det här mordet bakom sig så snabbt som möjligt. CP-spåret var en bekväm och säker biljetten i den riktningen. Kanske skulle ingen frestas att rota mer i Palmes affärer? Som t ex Palmes bror och hans märkliga uppdrag i företaget Matreco. Jag säger inte att Palme var spion, jag har argumenterat mot det tidigare men så ser ändå pusselbiten ut att kunna passa om man tillåter sig spekulera.