2018-03-01, 20:31
Medlem
MGM är fruktansvärt lik fablernas värld likt en viss Elias Vecalius. fick sånna rysningar när jag hörde EG berätta och hur lika dessa två är, ena är dubbelmördare medan den andra är kidnappare
Citera
2018-03-01, 20:33
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det är fullständigt ointressant om det där Mattias finns eller vad han och Edwin har gjort när de varit ute och åkt tidigare. Om de varit ute och rånat banker tillsammans så är det liksom skit sak samma. Ingen har varit med honom den aktuella dagen. Ingen i tingsrätten tror på honom ens en sekund. Hans lögner är urusla och totalt ointressanta för utredningen.
Citera
2018-03-01, 20:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
På fråga om hur många tidigare tillfällen den handlar om som Edvin
har arbetat åt Mattias, så funderar hon något och säger " jag har för mig om att
det handlar om tre." Sandra får frågan när det var första tillfället som Edvin
arbetade åt Mattias säger hon " det vågar jag inte svara på". Hon ombeds ändå
försöka i vart fall ungefärligt precisera när det kan handla om. Sandra funderar
något och säger att samtliga tre tillfällen som det handlar om så det har skett i
vart fall efter att sonen föddes. Sonen föddes den 7 mars 2016.
Förhållandet är
alltså så, att något eller några utav de här tillfällena har inträffat under 2016.
Sandra tillfrågas om hon kan avgöra om hur många som inträffade under 2016
och eventuellt under 2017. Sandra säger att hon inte kan svara på detta.

Någon som kommer ihåg eller kan kolla när de två inbrotten på Edvins fd arbetsplatser skedde?
Citera
2018-03-01, 20:37
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
lyssnade nyss på när den där idiot svanen själv berättar om hur det hela gick till, jag tror att jag ljuger dom rätt upp i ansiktet. Inte en suck i helvetet att något gäng skulle anlita ett såntdär stolpskott. Han var ensam och han utförde dubbelmordet själv, det är min hypotes. Vad tror ni?
Ingen aning faktiskt. Visst ljuger han, men åklagaren kan inte bevisa att det inte var fler personer där. Hon ser på förklaringen med ”en viss skepsis” tydligen.

Vill även återigen förtydliga, att en person döms inte för mord i första taget. Det krävs en jävla massa bevis, och tyvärr så har polisen totalt struntat i att det kan ha funnits fler GM på brottsplatsen. Men så går det när man låter kvinnor och invandrare leda en sådan här sak.

Leif GW Fucking Persson är av en annan åsikt tydligen.
Citera
2018-03-01, 20:38
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Bra, tack.

Det verkar så, samtidigt som hon i det förhöret förstärker Edvins trovärdighet under rättegången.

Om du orkar så får du gärna utveckla mer, hur många av dem bor i trakterna kring Jönköping till exempel? Tidigare straff?

Förstärker E****:s trovärdighet ?
Pengarna som försvann på E****:s jobb var väl den ena s.k resan .
Ingen av de tre Mattias som finns i FUP är gangsters eller blattar .
Citera
2018-03-01, 20:39
Medlem
Citat:
Finns en person med exakt det namnet som bor i Gränna, just saying..
Ja. Det verkar vara en sjuksköterska som jobbar inom psykiatrin. Han är förhörd på sid 2535 i FUP (sid 157 del L2)
Citera
2018-03-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja där talar han om Mattias också. Trodde det bara var sambo som gjort det, iof är det 1:a gången han nämns men av sambon.
Ja han har skrivit ett SMS till sambon, angående att han ska träffa denne Mathias.
Citera
2018-03-01, 20:42
Avslutad
Citat:
Ingen aning faktiskt. Visst ljuger han, men åklagaren kan inte bevisa att det inte var fler personer där. Hon ser på förklaringen med ”en viss skepsis” tydligen.

Vill även återigen förtydliga, att en person döms inte för mord i första taget. Det krävs en jävla massa bevis, och tyvärr så har polisen totalt struntat i att det kan ha funnits fler GM på brottsplatsen. Men så går det när man låter kvinnor och invandrare leda en sådan här sak.

Håller med till fullo. Du är klipsk du!
Citera
2018-03-01, 20:43
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. Det verkar vara en sjuksköterska som jobbar inom psykiatrin. Han är förhörd på sid 2535 i FUP (sid 157 del L2)
Märkligt att Edvin nämner hans namn.

För övrigt brukar ju psykpersonal dölja sina efternamn på namnskylten.

Samtidigt så brukar psykpersonal vara lika snurriga som sina patienter. Det finns till och med rutiner för när dårhusens egna personal blir inlagda, de blir körda till en annan stad.
Citera
2018-03-01, 20:46
Medlem
Citat:
Märkligt att Edvin nämner hans namn.

För övrigt brukar ju psykpersonal dölja sina efternamn på namnskylten.

Samtidigt så brukar psykpersonal vara lika snurriga som sina patienter. Det finns till och med rutiner för när dårhusens egna personal blir inlagda, de blir körda till en annan stad.
Tack för den passningen. Jag är också sjuksköterska inom psykiatrin.

Det är nog omöjligt att dölja sitt efternamn för patienter i öppenvården - man svarar oftast i telefon med både för- och efternamn.
Citera
2018-03-01, 20:48
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Nu låter du så där desperat igen hörru du .
Har du kopierat det här inlägget från ett tidigare eller ?
I det här fallet är det inte tal i första taget när det gäller E**** .
Det finns en jävla massa bevis så det räcker och blir över för att fälla E**** .
Nu ska du inte dra dina käpphästar om kvinnor och invandrare igen .
Oavsett vem som skött utredningen så har E****:s alla tabbar uteslutit andra GM .
Då återstår det att se om du eller GW får "äta upp" vad ni har sagt .
Jag satsar alla mina slantar på dig .
Citera
2018-03-01, 20:49
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Tack för den passningen. Jag är också sjuksköterska inom psykiatrin.
Då vet du vad jag pratar om.

Citat:
Det är nog omöjligt att dölja sitt efternamn för patienter i öppenvården - man svarar oftast i telefon med både för- och efternamn.
Fast Edvin var ju inlagd, sen släpptes han vind för våg, utan uppföljning. Eller minns jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in