2018-03-01, 20:07
Medlem
sannes avatar
Jag undrar om han varit ute på "andra" rånäventyr förutom detta. Eftersom sambo säger att han hjälpt denna medhjälpare 3 ggr.
Några fler rån eller något i närheten våren 2017?
Citera
2018-03-01, 20:09
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PavelB19
Nämner inte sambon någon Mattias vid något tillfälle?
Det är sant. Men så mycket mer framgår inte, förutom att han pratat om honom.

Skulle denna Mattias ens existera, så heter han snarare Mohammed om jag får gissa.
Citera
2018-03-01, 20:10
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Tycker mig läst om flera Mattias

Flertalet Mattias har blivit förhörda i FUP L.
Citera
2018-03-01, 20:14
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Enda gången medhjälpare nämns vid namn är detta förhör med misstänkts sambo. FUP M sid 14.

Efter att de kommit hem till Sandras föräldrar i Tenhult så gick de in till
Sandras föräldrar, även Edvin följde med. Edvin stannade kvar en stund och åt
frukost tillsammans med övriga familjen. Edvin hade berättat att han skulle
träffa den här mannen som han skulle hjälpa med arbetet, på parkeringsplatsen
vid Media Markt i Jönköping någon gång mellan 09.00 – 11.00 på
söndagförmiddagen den 11 juni. Sandra säger att efter att Edvin ätit frukost
tillsammans med familjen i Tenhult så lämnar han vid 11-tiden. Sandra säger
att vem den här mannen var som Edvin skulle träffa, vet hon inte. Hon känner
bara till att han heter Mattias i förnamn. På fråga vad han heter i efternamn och
mer uppgifter om den här mannen, så vet inte Sandra mer än just hans förnamn,
Mattias. Sandra berättar spontant att den här Mattias är en man som Edvin hjälpt
tidigare. Edvin har vid ett antal tidigare tillfällen agerat chaufför åt den här
Mattias. På fråga om hur många tidigare tillfällen den handlar om som Edvin
har arbetat åt Mattias, så funderar hon något och säger " jag har för mig om att
det handlar om tre." Sandra får frågan när det var första tillfället som Edvin
arbetade åt Mattias säger hon " det vågar jag inte svara på". Hon ombeds ändå
försöka i vart fall ungefärligt precisera när det kan handla om. Sandra funderar
något och säger att samtliga tre tillfällen som det handlar om så det har skett i
vart fall efter att sonen föddes. Sonen föddes den 7 mars 2016. Förhållandet är
alltså så, att något eller några utav de här tillfällena har inträffat under 2016.
Sandra tillfrågas om hon kan avgöra om hur många som inträffade under 2016
och eventuellt under 2017. Sandra säger att hon inte kan svara på detta.
Bra, tack.

Citat:
Jag undrar om han varit ute på "andra" rånäventyr förutom detta. Eftersom sambo säger att han hjälpt denna medhjälpare 3 ggr.
Några fler rån eller något i närheten våren 2017?
Det verkar så, samtidigt som hon i det förhöret förstärker Edvins trovärdighet under rättegången.

Citat:
Flertalet Mattias har blivit förhörda i FUP L.
Om du orkar så får du gärna utveckla mer, hur många av dem bor i trakterna kring Jönköping till exempel? Tidigare straff?
Citera
2018-03-01, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Ni som har läst hela eller delar av FUP hur många Mattias nämns och av vilka då och finns det mer info om den personen efternamn bostadsort ålder etc ???

Inga onödiga kommentarer tack
Mattias nämns första gången på sid 3140 i FUP (sid 245 i del N). Det figurerar även ett efternamn, Ivansson, på denna figur. Förhörsledaren är ändå redan i det skedet inne på att Mattias är påhittad.
Citera
2018-03-01, 20:18
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Mattias nämns första gången på sid 3140 i FUP (sid 245 i del N). Det figurerar även ett efternamn, Ivansson, på denna figur. Förhörsledaren är ändå redan i det skedet inne på att Mattias är påhittad.
Finns en person med exakt det namnet som bor i Gränna, just saying..
Citera
2018-03-01, 20:21
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Om du orkar så får du gärna utveckla mer, hur många av dem bor i trakterna kring Jönköping till exempel? Tidigare straff?

1 jobbar på behandlingshem och har jobbat både fredag lördag söndag på sitt jobb dagtid. Den 2:a är en som jobbar som sjuksköterska på psykiatrin.
Citera
2018-03-01, 20:23
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Ja där talar han om Mattias också. Trodde det bara var sambo som gjort det, iof är det 1:a gången han nämns men av sambon.
Citera
2018-03-01, 20:24
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
1 jobbar på behandlingshem och har jobbat både fredag lördag söndag på sitt jobb dagtid. Den 2:a är en som jobbar som sjuksköterska på psykiatrin.
Känns inte som de är aktuella som misstänkta.

Ivanss*n är för övrigt inte straffad tidigare, enligt Lexbase.
Citera
2018-03-01, 20:27
Medlem
Tryckkokarens avatar
Vet att jag är djävulens advokat nu men:

Citat:
Flera personer i rättssalen grät när dottern berättade hur det gick till när hon fann sina döda föräldrar i husets kök. 24-åringen stirrade rakt ner i bordet framför sig med en tydlig rodnad i ansiktet.
Corren.se

Så reagerar inte en psykopat.
Citera
2018-03-01, 20:30
Avslutad
lyssnade nyss på när den där idiot svanen själv berättar om hur det hela gick till, jag tror att jag ljuger dom rätt upp i ansiktet. Inte en suck i helvetet att något gäng skulle anlita ett såntdär stolpskott. Han var ensam och han utförde dubbelmordet själv, det är min hypotes. Vad tror ni?
Citera
2018-03-01, 20:31
Medlem
edit

Del N:
"Edvin får frågan om han känner Lekanders som blev mördade.
Edvin berättar då att han tror att det bor en som heter Ann-Kristine Lekander, nej förresten Ann-Sofie rättar han sig själv. Hon arbetade på Mullsjö Kommun när han arbetade där innan.
Edvin tillfrågas om han känner Ann-Sofie, men förklarar då att hon var högt uppsatt och pratade inte med sådana som han som var där nere i rankingen."

Så stollen sa alltså att han arbetat under Anne-Christine under första förhöret. Varför tog inte åklagaren upp det idag, har polisen inte kunnat verifiera påståendet för att det var rent svammel? Men varför i så fall. :S

EDIT:
Känns ju som att han drog till med Ann-Sofie för att verka distanserad till personen.
Ja, vad hette hon nu igen, Kim Well? Eller var det Wall? Hehe /Peter M
Senast redigerad av fet666 2018-03-01 kl. 20:38. Anledning: edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in