2018-03-01, 10:52
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Var inte du en av de som tyckte att K-las var en snäll och go kille ? Vad har fått dig att ändra dig så brutalt angående honom? Omvänd psykologi?

Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
På den punkten är jag villig att hålla med dig (faktiskt!). En ev älskare till henne fanns troligen i så fall bland stans s.k ”innegäng”.
Hockeyspelare i BoIS, seglare, dryga bilförsäljare etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Bantorget
Jag stötte på KM dåvarande flickvän KB dagligen i flera år back in the Days och jag tyckte hon var en snygg och cool tjej som jag inte hade backat på nånstans. Var hemligt förtjust i henne i flera år. Och vad jag minns var hon poppis bland mina vänner också.
Hon var inte typen som var ihop med nån med ett äckeluteende om jag säger så.
Och personligen måste jag säga att jag tycker KB var snyggare än HA.

Har faktiskt en bild på KB och KM tillsammans nånstans från tiden före HA förvinnande om nån är intresserad.

JAG HAR INTE ÄNDRAT UPPFATTNING OM KLAS. Jag har ingen uppfattning om Klas, mer än utseendet, socialgrupp, och vilken släkt han kommer ifrån. Detta gällde om han ev. haft ett hemligt förhållande med Helena. Vad är det du inte fattar?
Endast propparn förstår hur jag tänker. Klas är inte Helenas typ,SOM JAG SER DET.
Ni tuggar och ältar om vad P.U "sagt" och inte sagt. Är ni säkra på att det verkligen är han som skrivit i tråden? DET ÄR INTE JAG. Inte P.R heller förresten. Finns väl inga bevis på det?
Citera
2018-03-01, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Det är ju samma som i Lisa Holms fall.
Nerijus B bad sin fru och syster om alibi samma kväll som LH försvann ? Innan allmänheten överhuvudtaget ens fått veta och hon blivit efterlyst ! LGWP sa då att om en person ber om alibi en viss tidpunkt / dag innan ett brott ens överhuvudtaget har gått ut till allmänheten då har man något att dölja annars behöver man inte någon som kan styrka vad du gjort en viss tidpunkt. Stämmer detta att PU har bett om Alibi så är det ju något som inte stämmer ?

Nej, det är en spridd bild att NB bad (fru/bror) om alibi. Stämmer inte.

Att efterfråga om stöd för uppgifter behöver förresten inte alls betyda att skuld. Det kan också säga något om att någon befarar att bli oskyldigt anklagad. (LGWP har en oerhört förenklad världsbild - glöm inte att han dels vill ha uppmärksamhet och dels vänder kappan efter vinden.)
Citera
2018-03-01, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl

JAG HAR INTE ÄNDRAT UPPFATTNING OM KLAS. Jag har ingen uppfattning om Klas, mer än utseendet, socialgrupp, och vilken släkt han kommer ifrån. Detta gällde om han ev. haft ett hemligt förhållande med Helena. Vad är det du inte fattar?
Endast propparn förstår hur jag tänker. Klas är inte Helenas typ,SOM JAG SER DET.
Ni tuggar och ältar om vad P.U "sagt" och inte sagt. Är ni säkra på att det verkligen är han som skrivit i tråden? DET ÄR INTE JAG. Inte P.R heller förresten. Finns väl inga bevis på det?
Hur kan du veta det om det var hennes typ eller inte om du inte känner männskan?
Citera
2018-03-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Nej, det är en spridd bild att NB bad (fru/bror) om alibi. Stämmer inte.

Att efterfråga om stöd för uppgifter behöver förresten inte alls betyda att skuld. Det kan också säga något om att någon befarar att bli oskyldigt anklagad. (LGWP har en oerhört förenklad världsbild - glöm inte att han dels vill ha uppmärksamhet och dels vänder kappan efter vinden.)

Hur vet du att det inte stämmer med alibit ang NB fru och bror? Jag har ej läst annat än det som står i fupen och där står det så. Sedan att Skaffa alibi för att man skulle kunna bli anklagad för något men ej gjort ? Knappast detta skulle tyvärr ställa till mer elände för dig om du försökt skaffa alibi för att du kanske är en person som polisen kastar ett extra öga på .Var det föresten inte du nopomil som ansåg stark att NB var oskyldig i Lisa H fallet ? Eller har jag blandat ihop dig m någon annan måntro? Så nej fin teori håller inte i mina ögon iallafall . En idiot skulle trassla in sig i dessa lögner men vem vet han kanske är en sådan ? 🤔
Citera
2018-03-01, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vem har påstått att PU ska ha varit "så berusad"? Han själv möjligen, men vem tror på det? PK hävdade ju att han såg PU gå mot Trädgårdsskolans parkering, om inte annat.

Bara en tanke eftersom han hade gått en brottningsmatch med ett gäng buskar och betedde sig allmänt förvirrat och uppjagad. Eller så brukar han bete sig så mot buskar och sina vänner .... alla har vi olika egenskaper 😕🤔 och sedan så har han ju tappat minnet ? Brukar ochså hända när kroppen blivit tankad fullt !
Citera
2018-03-01, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vem har påstått att PU ska ha varit "så berusad"? Han själv möjligen, men vem tror på det? PK hävdade ju att han såg PU gå mot Trädgårdsskolans parkering, om inte annat.
Tycket inte om att posta utan ha läst på men det här minns jag inte. Redneck har inte gjort jättemånga inlägg men har du lust att citera?
Citera
2018-03-01, 19:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brixham
Tycket inte om att posta utan ha läst på men det här minns jag inte. Redneck har inte gjort jättemånga inlägg men har du lust att citera?

Börja läs på sidan 437 och framåt så dröjer det inte länge förrän det här alibit och buskaget kommer upp.
Citera
2018-03-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Blir trots allt lite konfunderad. Du känner flera som var på festen hos Pw, du träffar KB dagligen back then, du har bild på paret. Med allt detta i åtanke så kan och/eller vill du inte säga något mer konkret om varken KM eller vännerna. Varför?

Har väldigt bra anledningar till det. Men det är inget jag tänker dryfta öppet i detta forum. Hade kunnat gett dej en förklaring via PM men kan ju inte det då jag är för nyreggad. Du får helt enkelt ge dej till tåls.
Citera
2018-03-01, 20:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl

Min fetning: Det kan vi givetvis inte vara helt säkra på - även jag har tänkt tanken att den där holmgången mellan Rednecksvedala och Atervandsgrand4 skulle kunna vara hopdiktad - men jag tror att det var användaren "Badboy rider" som skrev att han/hon hade testat en kontrollfråga på Atervandsgrand4 i PM, en kontrollfråga som "Badboy rider" visste att bara Atervandsgrand4 kunde svaret på.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-03-01 kl. 20:11.
Citera
2018-03-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Intressant.....
PU förnekar att de kände varandra vid tiden. De kände till varandra bland övriga som var ute i svängen.
Enligt honom var de inte bekanta....
Menar du att HA umgicks med PU en period?
Har du tillgång på foton med BW, TS och PR från den tiden?

Har tyvärr ingen pejl på om HA umgicks med PU under denna period. Var mer ett antagande utifrån det jag läst i tråden.

Nej har inga bilder på dessa personer tyvärr.
Citera
2018-03-01, 20:06
Medlem
Bild

https://imgur.com/HCBsRLe
Citera
2018-03-01, 20:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det känner jag till och har läst men undrade var PK skrivit att han sett PU på Trädgårdsskolans parkering?

Nja, PK hävdade att han hade sett PU gå mot Trädgårdsskolans parkering - eller så har jag fått den informationen vidarebefordrad i efterhand via PM av någon. Jag minns inte riktigt, men PK ska ha sagt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in