2018-02-27, 22:51
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Enligt Bickan är jag även Pilot.
Ja detta får inte glömmas bort! Enligt Bickan så har vi ännu en pilot som gör anspråk att få vara med och listas på den punkten!!
Vart vill du komma?
Ingen HAR glömt bort dig, du får ge dig till tåls lite bara.....
Citera
2018-02-27, 23:19
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Skulle det vara naturligt för Helena att slå följe hem med KM om det var han som dessutom hängde efter henne på stadt?

Eller skulle hon valt att gått med PU?

Vem är pilot på bron?
Är det samma person som avses, var med på festen, hängde efter henne på stadt, hjälpte henne att ringa?
Det är många punkter i följd som ska stämma in. Blir lätt att utesluta en hel del initialer här. Då återkommer man till dem som syntes och var där och nära H.
Isfl är det inte så svårt för berörda att ha koll på vem det var en längre tid. Det verkar bara vara vi här i tråden som inget vet.....
Vem var närmast vännina till Helena förutom UA?

Det som vi vet är det som PW sa i radion, nämligen att "mannen med pilotglasögon" var med på inflyttningsfesten (men hon sa inget om hur han kom dit), var med i taxin tillbaka till Mariestad och följde med in på stadshotellet. Om jag inte har missförstått något ska det väl vara samma person som "brovittnet" pekar ut?!
Citera
2018-02-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bantorget
Har aldrig skrivit här förut.
Men bor i Mariestad gick i skolan samtidigt som Helena. Kände dock aldrig henne men känner flera personer runt henne. Bla flera som var med hos festen hos PW.
Det som slår mej är att folk inte verkar veta eller ha nån ide vem som är ansvarig för Helenas försvinnande. Det tycker jag är märkligt..
Helena försvinner efter en utekväll och fest. Hon var intresserad av en kille inne på statt (Minns ej namn) och visade det säkert tydligt.
Hon glömde sin plånbok i Töreboda.. Hur kom hon in på Statt? Mig veterligen betalade man inträde när man gick in där? Vem betalade för henne? GM?
För mej är detta helt klart nått slags urspårat svartsjukedrama.. Kan inte tänka mej något annat motiv. Speciellt inte efter en festkväll när det säkert har flörtats till höger och vänster. Men om någon var så intresserad av henne.. borde inte Helenas vänner veta något? Kan ju knappast var en person som blivit dödsförälskad i henne samma kväll.. eller? Varför verkar ingen veta nått?
Personligen tror jag hon hade en fling med en kille bakom ryggen på nån annan.. kanske sin bästa vän? Kanske därför ingen vet? En vän som jobbade oregelbundna tider kanske? Blir ju onekligen lättare då. Kommer ju håg själv när man var i den åldern och man träffade flickvännens singelkompisar på fester. Var ju mer än en gång som man vart lite sugen om man säger så. 😉
Tror det är därför inte så många vet något. Både Helena och GM har smusslat med det och inte velat att någon skulle veta helt enkelt.
Sedan mådde nog Helena dåligt av att gå bakom sin kompis rygg och ville avsluta det.. GM kanske då hade kärat ner sig så mycket att han hade svårt att bryta. Helena stöter på en annan kille. GM ser svart och vill prata med Helena och följer med henne mot hemmet..
Diskussionen urartar strax utanför hemmet när Helena vill att GM ska gå hem eller dyl.
GM blir arg och ruskar om Helena och dom båda ramlar illa. Den onyktra GM ramlar säkerligen också över Helena.. Folk har brytit nacken av mindre.
GM släpar sedan Helena i gräset in dungen så skorna ramlar av på olika ställen och går och hämtar en bil.
Ringar och dyl. ramlar av ner GM lyfter in Helena i bilen.
Tror personligen inte på detta med att det är flera personer inblandade. Varför skulle GM dra in nån mer i detta? Och hon gick ju bara med en person på bron.
Tror man måste tänka sig in i hur man själv skulle agerat. Inte skulle man kontakta nån annan. Eller?
Kan även nämna att jag pratat med KM ett par gånger och nog har en hyfsad bild av honom.

Hej och välkommen. Gillar det jag läser då jag är inne på samma spår, dvs någon form av svartsjuke eller triangeldrama. Skulle kanske även kunna vara droger/pengar, men kärleksrelaterat är mycket mer troligt. Frågan är ju vem denna "fling" är och varför det är så hemligt och känsligt att det aldrig kommit fram? Vad tror du?
Citera
2018-02-27, 23:38
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bantorget
Har aldrig skrivit här förut.
Men bor i Mariestad gick i skolan samtidigt som Helena. Kände dock aldrig henne men känner flera personer runt henne. Bla flera som var med hos festen hos PW.
Det som slår mej är att folk inte verkar veta eller ha nån ide vem som är ansvarig för Helenas försvinnande. Det tycker jag är märkligt..
Helena försvinner efter en utekväll och fest. Hon var intresserad av en kille inne på statt (Minns ej namn) och visade det säkert tydligt.
Hon glömde sin plånbok i Töreboda.. Hur kom hon in på Statt? Mig veterligen betalade man inträde när man gick in där? Vem betalade för henne? GM?
För mej är detta helt klart nått slags urspårat svartsjukedrama.. Kan inte tänka mej något annat motiv. Speciellt inte efter en festkväll när det säkert har flörtats till höger och vänster. Men om någon var så intresserad av henne.. borde inte Helenas vänner veta något? Kan ju knappast var en person som blivit dödsförälskad i henne samma kväll.. eller? Varför verkar ingen veta nått?
Personligen tror jag hon hade en fling med en kille bakom ryggen på nån annan.. kanske sin bästa vän? Kanske därför ingen vet? En vän som jobbade oregelbundna tider kanske? Blir ju onekligen lättare då. Kommer ju håg själv när man var i den åldern och man träffade flickvännens singelkompisar på fester. Var ju mer än en gång som man vart lite sugen om man säger så. 😉
Tror det är därför inte så många vet något. Både Helena och GM har smusslat med det och inte velat att någon skulle veta helt enkelt.
Sedan mådde nog Helena dåligt av att gå bakom sin kompis rygg och ville avsluta det.. GM kanske då hade kärat ner sig så mycket att han hade svårt att bryta. Helena stöter på en annan kille. GM ser svart och vill prata med Helena och följer med henne mot hemmet..
Diskussionen urartar strax utanför hemmet när Helena vill att GM ska gå hem eller dyl.
GM blir arg och ruskar om Helena och dom båda ramlar illa. Den onyktra GM ramlar säkerligen också över Helena.. Folk har brytit nacken av mindre.
GM släpar sedan Helena i gräset in dungen så skorna ramlar av på olika ställen och går och hämtar en bil.
Ringar och dyl. ramlar av ner GM lyfter in Helena i bilen.
Tror personligen inte på detta med att det är flera personer inblandade. Varför skulle GM dra in nån mer i detta? Och hon gick ju bara med en person på bron.
Tror man måste tänka sig in i hur man själv skulle agerat. Inte skulle man kontakta nån annan. Eller?
Kan även nämna att jag pratat med KM ett par gånger och nog har en hyfsad bild av honom.

Så kan det mycket väl vara. Helena omgav sej med idel vackra pojkar. T.S. P.U. P.R. P.K. R.E m.fl. En sak som jag däremot skulle sätta min ena pungkula på, är att hon INTE hade nåt intresse eller nåt förhållande med Klas. Finns inte i denna värld. Och ej heller med M.R.Ö
Reservation för P.K, eftersom jag bara antar att han var i samma gäng.
Senast redigerad av Twiggygirl 2018-02-27 kl. 23:44.
Citera
2018-02-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Så kan det mycket väl vara. Helena omgav sej med idel vackra pojkar. T.S. P.U. P.R. P.K. R.E m.fl. En sak som jag däremot skulle sätta min ena pungkula på, är att hon INTE hade nåt intresse eller nåt förhållande med Klas. Finns inte i denna värld. Och ej heller med M.R.Ö
Reservation för P.K, eftersom jag bara antar att han var i samma gäng.

Du kände väl inte till Klas alls? Lite vågat att sätta pungkulan då väl🤒 eller bygger du det på nuläge? Vad andra berättat? De som inte fick napp kanske hade bäst motiv.
Citera
2018-02-28, 12:11
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Du kände väl inte till Klas alls? Lite vågat att sätta pungkulan då väl🤒 eller bygger du det på nuläge? Vad andra berättat? De som inte fick napp kanske hade bäst motiv.

Jag går endast på utanpåskriften i detta. Eftersom Helena varit ihop med T.S, var intresserad av R.E o.s.v. så kan man liite bedöma vilken typ hon föredrar. Alltså: En man som ser bra ut ( i de flestas ögon) och är framåt. Jag behöver inte känna Klas, eller ens veta vem han är för att göra den gissningen. Det räcker med att jag sett honom på bild.....En tönt. Sen glömde jag B.W också. Det gällde nu OM HON HAFT ETT FÖRHÅLLANDE MED NÅGON EFTER T.S ( I smyg). Läs ordentligt. Herregud, du måste va trög.
Senast redigerad av Twiggygirl 2018-02-28 kl. 12:13.
Citera
2018-02-28, 15:35
Medlem
Citat:
[/b] Jag behöver inte känna Klas, eller ens veta vem han är för att göra den gissningen. Det räcker med att jag sett honom på bild.....En tönt.

Skenet kan bedra😎. Freijas beskrivning av honom på den tiden det begav sig (tidigt -90 tal), var en person som ändrade karaktär i takt med intag av drycker. Hans näve innanför tjejernas blus i samband med dans osv. Hon beskrev honom som rent av ”äcklig”.
Citera
2018-02-28, 16:57
Medlem
FedupFlorences avatar
Tänker på MÖs och PWs eventuella skyldigheter att dementera med anledning av Ugglans uppmaningar tidigare. Antar att det inom pressetiken krävs noga avvägda bedömningar av vad släppt information kan leda till. Dokumentärerna har presenterat information som skulle kunna räcka för att identifiera en person, om andra personer uttalar sig. Eftersom andra inte ännu har gjort det kan det fortfarande spekuleras vilt om vem pilot är.
Om man lämnar synen på skuldfrågan, alltså om den enbart finns hos pilot eller ej, finns det någon pressetik att åberopa i det läge man har hamnat i idag? Jag förmodar att det inte gör det men det är ändå så att personer blir utpekade här pga information som släppts via SR, och jag hade inte stått ut med det för egen del.
Citera
2018-02-28, 18:47
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Skenet kan bedra😎. Freijas beskrivning av honom på den tiden det begav sig (tidigt -90 tal), var en person som ändrade karaktär i takt med intag av drycker. Hans näve innanför tjejernas blus i samband med dans osv. Hon beskrev honom som rent av ”äcklig”.

Det kan så vara. Finns många med "äckelutseende" som bara tar för sej. MEN, nu menade jag INTE vem som kan vara gm. Utan jag svarade på om Helena kunde tänkas haft nån älskare, eventuellt sin bästa väns kille. På det svarade jag att det inte kan ha varit Klas hon hade ett förhållande med. Han är ingen man skulle dregla över precis. Tror inte Helena gjorde det heller. Självklart kan det reta honom om han var intresserad. Jag skulle inte ta i Klas med tång ens. Han får hålla sej till sin kategori tjejer, typ den han har nu. Helena skulle aldrig va intresserad. Det vore en grov förolämpning att insinuera att Helena haft ihop det mad Klas. Milda makter. Amen.
Senast redigerad av Twiggygirl 2018-02-28 kl. 18:50.
Citera
2018-02-28, 19:04
Medlem
Citat:
Det kan så vara. Finns många med "äckelutseende" som bara tar för sej. MEN, nu menade jag INTE vem som kan vara gm. Utan jag svarade på om Helena kunde tänkas haft nån älskare, eventuellt sin bästa väns kille. På det svarade jag att det inte kan ha varit Klas hon hade ett förhållande med. Han är ingen man skulle dregla över precis. Tror inte Helena gjorde det heller. Självklart kan det reta honom om han var intresserad. Jag skulle inte ta i Klas med tång ens. Han får hålla sej till sin kategori tjejer, typ den han har nu. Helena skulle aldrig va intresserad. Det vore en grov förolämpning att insinuera att Helena haft ihop det mad Klas. Milda makter. Amen.
Var inte du en av de som tyckte att K-las var en snäll och go kille ? Vad har fått dig att ändra dig så brutalt angående honom? Omvänd psykologi?
Citera
2018-02-28, 19:21
Medlem
FedupFlorences avatar
Sen finns det ju så mycket attraktion och kärleken är blind
Citera
2018-02-28, 19:34
Medlem
Citat:
Helena skulle aldrig va intresserad av Klas.

På den punkten är jag villig att hålla med dig (faktiskt!). En ev älskare till henne fanns troligen i så fall bland stans s.k ”innegäng”.
Hockeyspelare i BoIS, seglare, dryga bilförsäljare etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in