Citat:
Tack för länken. 9 minuter med där Svanen får lägga ut texten. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6897331
Uttrycker sig rätt välvårdat genomgående, det gör han onekligen. Men misslyckas givetvis
ändå kapitalt med att övertyga om det han försöker göra gällande: sin icke-inblandning i
makarna Lekanders brutala död.
"Tryckte ner det som hänt", "Försökte leva som vanligt", "Hade en familj att ta hand om och
ett jobb att sköta".
"Enorma samvetskval". "Det är ett fasansfullt brott".
Det gick uppenbarligen mycket lätt för honom att leva precis som vanligt efter det som hänt,
så det är sant. Inga problem med att "trycka ner" fasorna och grymheterna han iscensatt
i Mantorp hos ett äldre stackars par.
Några samvetskval lär han inte ha besvärats av överhuvudtaget.
Det här är nämligen av allt att döma en riktigt kallhamrad jävel till mördare.
Det ska bli intressant att se vad den stora rättspsykiatriska undersökningen kommer fram
till så småningom. Att här finns klara psykopatiska personlighetsdrag tvivlar jag inte
för ett ögonblick på trots att missdådaren av diverse nära och kära framhållits som en
"snäll och omtänksam" person. Nåt autistiskt också inblandat förmodligen.
Tyvärr tror jag att han kommer att klara sig bra i fängelsemiljön framöver.
Det bäddar hans 144 kg i kroppsvikt för...De kilona lär inte försvinna i första taget bara
för att han får vänja sig vid annan kost än den han är van vid från McDonalds...
Uttrycker sig rätt välvårdat genomgående, det gör han onekligen. Men misslyckas givetvis
ändå kapitalt med att övertyga om det han försöker göra gällande: sin icke-inblandning i
makarna Lekanders brutala död.
"Tryckte ner det som hänt", "Försökte leva som vanligt", "Hade en familj att ta hand om och
ett jobb att sköta".
"Enorma samvetskval". "Det är ett fasansfullt brott".
Det gick uppenbarligen mycket lätt för honom att leva precis som vanligt efter det som hänt,
så det är sant. Inga problem med att "trycka ner" fasorna och grymheterna han iscensatt
i Mantorp hos ett äldre stackars par.
Några samvetskval lär han inte ha besvärats av överhuvudtaget.
Det här är nämligen av allt att döma en riktigt kallhamrad jävel till mördare.
Det ska bli intressant att se vad den stora rättspsykiatriska undersökningen kommer fram
till så småningom. Att här finns klara psykopatiska personlighetsdrag tvivlar jag inte
för ett ögonblick på trots att missdådaren av diverse nära och kära framhållits som en
"snäll och omtänksam" person. Nåt autistiskt också inblandat förmodligen.
Tyvärr tror jag att han kommer att klara sig bra i fängelsemiljön framöver.
Det bäddar hans 144 kg i kroppsvikt för...De kilona lär inte försvinna i första taget bara
för att han får vänja sig vid annan kost än den han är van vid från McDonalds...
Visst uttrycker han sig bra. Men det är som skriven text han pratar, han har haft lång tid på sig att öva in detta.
Tycker för övrigt att hotbilden mot hans familj är väldigt luddig.
Sen varför skulle de andra skurkarna lämna tillbaka hans dojor och pistolen. Det om något är en efterhandskonstruktion.
Han är kusligt korrekt när han pratar om detta också.
En sak som slår mig är att vilken småbarnsfar skulle skjutsa runt på kriminella och råna folk? Ingen.
Men hur han uttrycker sig och vad han gjort tidigare handlar inte denna rättegång om, utan det är enbart bevis de går efter. Det är spännande.