2018-03-01, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Verkar som EG:S kompisar är några slags lust/nöjesmördare som åker omkring och lånar bl.a hans skor.
Konstigt att en av dom var så slug och ta andra skor och inte den andre.
Den andre verkar ju kunna levitera. Ja, eftersom han inte lämnar några spår alls på brottsplatsen.
Citera
2018-03-01, 17:54
Medlem
Finns fup:en utlagd. Kunde inte hitta den i början på tråden under sammanfattning. Om någon vill lägga upp den eller meddela vilken sida i tråden jag kan hitta den. Tack på förhand
Citera
2018-03-01, 17:59
Medlem
Shaggymes avatar
Jo. Det här kommer han inte undan genom att dra rövarhistorier. Varför skulle en rutinerad kriminell riskera upptäckt genom att ta med sig ett oerfaret stolpskott på detta fasansfulla morduppdrag? Det vore som att be om att åka fast.

Detta bär snarare prägel av lustmord än av en lukrativ affärsidé. Det ekonomiska utfallet var ju närmast försumbart och knappast värt att begå dubbelmord för.
Citera
2018-03-01, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Stämmer det.
"Han (Quicken alltså) sade sig också ha flera personligheter såsom ”Nana”, ”Cliff” och ”Ellington"."

Angående då Edvins patetiska försök idag att slingra sig från sin skuld till parets våldsamma
död så erinrar jag mig vad Leif GW sa häromkvällen:
Ungefär så här: "Han kommer väl dragandes förstås med att andra varit med vid brottet
såsom många andra försökt med före honom. Trots att det inte finns minsta spår
efter någon annan. Vad han då inte begriper är att det bara kommer att ytterligare urholka
hans trovärdighet." Ungefär så här uttryckte han sig om jag inte missminner mig alldeles.

Och så är det ju också mycket riktigt.
Åberopandet av "Elias" och "Mattias", nyttar inte till nånting för unge herr Gyllensva*n.
Det bara visar på vilken ynkrygg han är som inte kan stå för vad han gjort.
Tack för hjälpen!
Citera
2018-03-01, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja precis, det är vanligt att skylla på någon annan, så jag tror inte att rätten köper det där upplägget.

Tidigare var det vanligt att det skylldes på inre röster. Det var när psykvården hade svängdörrar och de kunde vara fria efter ett par veckor.

Sedan dessa dörrar utrustats med lås är det, likt EG okända GM det skylls på. Detta börjar bli lite tjatigt så det är dags ätt förövarna kommer med någon ny variant.
Citera
2018-03-01, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsbr
Finns fup:en utlagd. Kunde inte hitta den i början på tråden under sammanfattning. Om någon vill lägga upp den eller meddela vilken sida i tråden jag kan hitta den. Tack på förhand
599
Citera
2018-03-01, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Den andre verkar ju kunna levitera. Ja, eftersom han inte lämnar några spår alls på brottsplatsen.
Karlsson på Taket??
Citera
2018-03-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsbr

Konstigt att ingen MOD kan lägga upp FUP i trådstarten.

https://minfil.org/beI899d9be/B_2248...ngsratt_dom.se
Citera
2018-03-01, 18:43
Avslutad
Skapligt efterblivet fetto, måste ha en onormalt låg intelligens. Han har ju tamigfan klantat sig på alla fronter som går
Citera
2018-03-01, 18:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Tror det kräver minst tre wirrar, lite gråt och sen krypa ihop i fosterställning inatt. På tisdag tar han nya tag.

Han kan halsa en flaska när det är över. Det går nog ingen nöd på denne. Easy money.

En komplett idiot lär ju vara det lättaste man kan tänka sig.
Citera
2018-03-01, 18:49
Medlem
Grandiosos avatar
9 minuter med där Svanen får lägga ut texten. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6897331
Uttrycker sig rätt välvårdat genomgående, det gör han onekligen. Men misslyckas givetvis
ändå kapitalt med att övertyga om det han försöker göra gällande: sin icke-inblandning i
makarna Lekanders brutala död.
"Tryckte ner det som hänt", "Försökte leva som vanligt", "Hade en familj att ta hand om och
ett jobb att sköta".
"Enorma samvetskval". "Det är ett fasansfullt brott".

Det gick uppenbarligen mycket lätt för honom att leva precis som vanligt efter det som hänt,
så det är sant. Inga problem med att "trycka ner" fasorna och grymheterna han iscensatt
i Mantorp hos ett äldre stackars par.
Några samvetskval lär han inte ha besvärats av överhuvudtaget.
Det här är nämligen av allt att döma en riktigt kallhamrad jävel till mördare.

Det ska bli intressant att se vad den stora rättspsykiatriska undersökningen kommer fram
till så småningom. Att här finns klara psykopatiska personlighetsdrag tvivlar jag inte
för ett ögonblick på trots att missdådaren av diverse nära och kära framhållits som en
"snäll och omtänksam" person. Nåt autistiskt också inblandat förmodligen.

Tyvärr tror jag att han kommer att klara sig bra i fängelsemiljön framöver.
Det bäddar hans 144 kg i kroppsvikt för...De kilona lär inte försvinna i första taget bara
för att han får vänja sig vid annan kost än den han är van vid från McDonalds...
Citera
2018-03-01, 18:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Karlsson på Taket??

Om man tänker på bibliska förlagor här så borde ju både Elias och Matteus vara ganska lätta på fötterna. Om det sen beror på en propeller i ryggen eller endogen lyftkraft är kanske sekundärt.

Man anade nästan ett gudomligt ingripande.

Eller så har han läst från kyrkprogrammet på ett flygblad på häktesfikets eller Mullsjö torgs anslagstavla.

Eller lagt nåt från konfirmationen på minnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in