2018-03-01, 14:20
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devons
Inte en krona från medlemsavgifterna har gått till insamlingen för "Svenskarnas hus" som redovisas på föreningens hemsida! Detta är en separat insamling dit även folk som inte är med i föreningen kan donera. Hur stor kassan för medlemsavgiftsintäkterna är vet bara styrelsen.

Enligt Ingrid, på twitter, när någon frågade påstod hon att det mesta var donationer men en del även kom från medlemsavgifter. Är också övertygad om att Dan sagt att så var fallet under en livesändning på Youtube någon dag efter lanseringen.
Citera
2018-03-01, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaggskrivare
Vad betyder egentligen svegot?

Svear och götar.
Citera
2018-03-01, 14:35
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushsweede
Som sagt, pyramidspelsupplägg..
Man har tänkt så här från början.
Meningen är först och främst att säkra de egna inkomsterna från DFS indirekt via "mediabolaget" SveGOT.

Skrattade när jag hörde Dan i Måndags hävda att man startade SveGOT
"- för att vi måste nå ut till nya lyssnare" och "- man vill ju inte vara nån liten ryggdunkarklubb för något tusental, vi måste nå ut i stugorna"....

Gör man det med en "- 150 procentig Wakanda-satsning" på ett nystartat mediebolag bakom en betalvägg??
Vad är det exakt som är nytt!? Hur många projekt skall det tiggas pengar till!?!
Vad ligger mer i DFS-pipelinen??

Min spåkula säger att när dåååånationslönerna inte blir vad de var under egna flaggor hur mycket man än super för tusenlappar i direktsändning kommer både SveGOT och DFS sluta med bitter eftersmak och ovänskap.

Bara att acceptera att ingen av vare sig Eriksson, Söderman, Carlqvist eller Frändelöv är folk som vill göra något för landet på ideell väg. Det är uppbart att föreningen skapades för att kunna ge denna kvartett en regelbunden inkomst. Dan Eriksson hade ju juridisk hjälp inför bildandet av föreningen så han har nog fått goda råd om vilka kryphål styrelsen kan utnyttja för att leva gott framöver och på ett lagligt sätt. Att det sedan är moraliskt åt helvete med halvsanningar och annat vid presskonferensen är en annan sak. Vilka sluga rävar!
Citera
2018-03-01, 14:41
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Enligt Ingrid, på twitter, när någon frågade påstod hon att det mesta var donationer men en del även kom från medlemsavgifter. Är också övertygad om att Dan sagt att så var fallet under en livesändning på Youtube någon dag efter lanseringen.

Så har jag inte uppfattat det, men jag kan ha fel. Vi får väl hoppas att de siffrorna kommer att redovisas för medlemmarna vid lämplig tidpunkt då.
Citera
2018-03-01, 15:09
Medlem
rough-justices avatar
Citat:

Sve = Svea
Got = Göta
Citera
2018-03-01, 17:20
Medlem
Run3s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Fashy
Svear och götar.
Skojar du? Trodde det var SveGoT: Sverige Game of Thrones. Det är i alla fall Game of Thrones jag kommer att tänka på när jag ser namnet, i.o.m. att det brukar skrivas GOT eller GoT. I Vita Pillret är de i alla fall bekanta med serien, så förutsätter att även Motgift är det. Typ som en kul referens, speciellt med tanke på hur episkt GoT är (som jag antar DFS ska vara).

Namnet låter förövrigt riktigt illa.

Vem vet ens vad svear och götar är? Dan flamsade ju om att Svegot var nödvändigt för att nå en större publik. Men så väljer de ett pajasnamn som ingen har någon referens till, om det inte är Game of Thrones de refererar till.
Citera
2018-03-01, 17:42
Medlem
Fascistoids avatar
Dan Eriksson och Magnus Södermans förmåga att komma på namn borde ha ifrågasätts för länge sen:

- "Svegot" låter som något en WT-morsa som ska vara lite extra speciell döper sin snart faderslösa son till.

- "Det Fria Sverige" låter som ett libertarianskt-projekt vilket det definitivt inte är. Förmodligen väldigt inspirerat utav den nationalistiska tidskriften "Det Nya Sverige" som gavs ut på tidigt 1900-tal. Varför då inte döpa projektet till "Det Nya Sverige" som en hyllning till unghögern istället? Det låter mycket bättre dessutom.

---
Själva idén med "Svegot" att försöka konkurrera med den redan etablerade alternativmedian och skriva invandringskritiska nyhetsartiklar fyller inte någon riktig funktion i.o.m Fria Tider, Nya Tider, Samnytt, Nyheter Idag etc som är betydligt bättre på att göra just det. Men det är väll en tacksam ursäkt för att redan nu kunna ta ut full lön från DFS, kräma ur ännu mer pengar ifrån deras medlemmar och samtidigt leka journalister.
Senast redigerad av Fascistoid 2018-03-01 kl. 17:55.
Citera
2018-03-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Skojar du? Trodde det var SveGoT: Sverige Game of Thrones. Det är i alla fall Game of Thrones jag kommer att tänka på när jag ser namnet, i.o.m. att det brukar skrivas GOT eller GoT. I Vita Pillret är de i alla fall bekanta med serien, så förutsätter att även Motgift är det. Typ som en kul referens, speciellt med tanke på hur episkt GoT är (som jag antar DFS ska vara).

Namnet låter förövrigt riktigt illa.

Vem vet ens vad svear och götar är? Dan flamsade ju om att Svegot var nödvändigt för att nå en större publik. Men så väljer de ett pajasnamn som ingen har någon referens till, om det inte är Game of Thrones de refererar till.

Svear = https://sv.wikipedia.org/wiki/Svear
Götar = https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6tar
Citera
2018-03-01, 18:49
Bannlyst
Citat:
Svear och götar.

Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Sve = Svea
Got = Göta

Citat:
Svear = https://sv.wikipedia.org/wiki/Svear
Götar = https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6tar

Men norrlänningarna då?

Lite väl mycket gnöl här kan jag tycka. Det är väl i sig inte konstigt att man inte kan jobba ideellt med stora projekt. Sen att DFS och Svegot är totala katastrofer är ju en annan femma.
DFS och svenskarnas hus kommer aldrig att bli av och Svegot finns redan fast bättre.
Citera
2018-03-01, 21:48
Medlem
Run3s avatar
"Journalistiken" har redan sjunkt till Aftonbladet-nivå. Ingrid bloggar om sina Twitter-äventyr: https://www.svegot.se/2018/03/01/egohumanisternas-lilla-twitterstorm/ Där hon presenterar "ett litet axplock från hatet mot mig". Snacka om att koka soppa på en spik. Det enda hon gör är att Twittra, och desperata som de är efter att fylla sidan med "nyheter, fördjupning, opinion" så görs det en artikel av det.
Citera
2018-03-01, 22:21
Medlem
Håhå jaja. Nu verkar det osa hett mellan Motståndsrörelsen och DfS. Ingrid Carlqvist låter givetvis inte sitt ego att sluta blanda sig i saker hon uppenbarligen inte har en aning om... https://twitter.com/ingridcarlqvist/status/969314127897341952
Citera
2018-03-01, 22:41
Medlem
KameradPostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Alfredsson
Håhå jaja. Nu verkar det osa hett mellan Motståndsrörelsen och DfS. Ingrid Carlqvist låter givetvis inte sitt ego att sluta blanda sig i saker hon uppenbarligen inte har en aning om... https://twitter.com/ingridcarlqvist/status/969314127897341952

Så otroligt onödigt att det ska finnas en fejd mellan NMR och DFS. De inkräktar inte på varandras områden (mer än i olika mediaprojekt kanske) och borde ha absolut noll att bråka om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in