Citat:
Ursprungligen postat av
Utredaren
Nu har jag läst det du skrivit och det är en liten sak jag inte förstår. Säkert kan du förklara det för mig.
IM säger att han såg en man ställa sig vid Dekorimafönstret och sedan kom LOP och passerade den mannen som gick upp och sköt OP i ryggen.
Min fråga är.
Hur kan AB vara den mannen vid Dekorimafönstret? Han var ju bakom LOP hela tiden.
Hur vet du det, var du där och såg det?
AB påstår att han var bakom LOP hela tiden, men vem styrker det?
Att AB vittnar om att mördaren höll sin arm om OP axlar och går till vänster om OP bakifrån sett rimmar mycket dåligt med övriga vittnesmål som säger att mördaren höll vapnet i höger hand.
Som sagt, det är inte lätt att tänka på alla smådetaljer när man kokar ihop en story. Jag påstår inte att AB ljuger, konstaterar bara att hans uppfattning avviker från övriga vittnesutsagor.
Kanske därför rättsvårdande myndighetspersoner sätter fokus på AB:s alkoholkonsumtion den där kvälllen, man ser att hans vittnesmål innehåller en del svårförklarliga detaljer och tar till förminskningstaktik. Elefant i porslinsbutik bör också noteras i sammanhanget, SE är också en person med väldigt tvivelaktigt vittnesmål och uppträdande.