2018-03-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Var det inte han som blev bortförd av kinesiska maffian och höll på att brinna upp när han fjuttade på Linda? I det här skedet av rättegången skulle jag vilja påstå att dom ligger ganska nära varandra vad gäller fantasifigurer. Hoppas sannerligen att EG inte kommer lika lätt undan.
Han kommer inte undan. Det finns ju teknisk bevisning som binder honom till mordet, även om han själv inte riktigt fattat det.
Citera
2018-03-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Han kommer inte undan. Det finns ju teknisk bevisning som binder honom till mordet, även om han själv inte riktigt fattat det.
Sant. Det har varit en riktigt fantasifull dag att följa detta. I rapporteringen jag följt skrev journalisten att E sa nåt sånt här: Jag är ingen pratsam person. Han har nu pratat oavbrutet sen kl 09 i morse 😂
Citera
2018-03-01, 16:07
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Jag tror att han försöker distansera sig från det avskyvärda brotten - trots att han medgett att han tejpat mannen (flera varv). Han försöker förklara sin tystnad i förhör att han trodde att polisen skulle komma "på" att han inte vara skyldig. Jag får uppfattningen att han pratar om sig själv - fastän i M & E:s person.

Therese Edin:
- Ja, för jag hoppades på att den skulle komma fram till det jag sitter och säger idag och att jag inte hade behövt sitta här.
15:53, 1 March 2018

Therese Edin:
- Du har sagt att du ville avvakta och invänta polisens utredning också.
15:52, 1 March 2018

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6896716
Citera
2018-03-01, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det är inte lätt för polisen att känna till en mellanchef inom gangstervärlden som inte existerar .
Varken Mattias eller Elias finns mer än i E****:s och tryckarens (hjärnor) .
GW lär aldrig få något skrovmål på sin doktorshatt .
Däremot finns det andra som får ett par skor till middag .
Det är pinsamt att se vad glufsaren E**** säger under förhören .
Maken till dålig lögnare har man sällan skådat .
Bara för E**** att bereda sig på att hans ungar bara får träffa pappa i buren i 15 år framöver .
15.... Han lär få mellan 30-36 år... - 1/3...
Citera
2018-03-01, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag tror att han försöker distansera sig från det avskyvärda brotten - trots att han medgett att han tejpat mannen (flera varv). Han försöker förklara sin tystnad i förhör att han trodde att polisen skulle komma "på" att han inte vara skyldig. Jag får uppfattningen att han pratar om sig själv - fastän i M & E:s person.

Therese Edin:
- Ja, för jag hoppades på att den skulle komma fram till det jag sitter och säger idag och att jag inte hade behövt sitta här.

Therese Edin:

Är han månne som Thomas Quick i fornstora glansdagar.. Han beskrev sig oxå i goda och onda personer med namn. Har dock glömt vilka det var..
Citera
2018-03-01, 16:14
Medlem
Grandiosos avatar
Therese Edin:
- Är du en våldsam person?
Therese Edin:

Therese Edin:
- Inte det allra minsta.

Therese Edin:
- Har du varit våldsam mot någon?

- Nej, aldrig.

Nej, han är så snäll och fredlig så.
Knappast nån som går på hans lögnaktiga trams om ytterligare några figurer inblandade.
Och som påpekats tidigare: hur fan kan det komma sig att det finns spår från honom
i hallen, från hans ena sko - avtryck som visar på någon som är på väg ut och inte på väg in -
om han redan hunnit lämna huset innan det mördades och det hälldes ut all den här saften,
spriten och rengöringsmedlet? För inte hälldes allt det här ut innan morden begicks,
halsarna som skars av.

Therese Edin:
- Hade du inte någon tanke på hur de två andra skulle ta sig från huset om du inte skulle komma tillbaka?

Therese Edin:
- Jo, det tänkte jag på. Men jag antog att de skulle ringa mig om de ville att jag skulle hämta dem, det var därför jag också höll mig i området några timmar.

Lustigt också att de där två andra lät honom behålla hela bytet från rånet.
Inte så mycket som en krona gjorde man anspråk på.

Senast redigerad av Grandioso 2018-03-01 kl. 16:32.
Citera
2018-03-01, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Sant. Det har varit en riktigt fantasifull dag att följa detta. I rapporteringen jag följt skrev journalisten att E sa nåt sånt här: Jag är ingen pratsam person. Han har nu pratat oavbrutet sen kl 09 i morse 😂
Ja. Han är full av motsägelser. Han säger dessutom emot sig själv; Han kan inte skjuta någon till Borås på lördagen eftersom han har bilbarnstolar i bilen. På söndagen går det ändå bra. Då åker två medbrottslingar med honom. Han ljuger som en häst travar.
Citera
2018-03-01, 16:18
Medlem
Citat:

Therese Edin:

Therese Edin:

Nej han kan inte ta till sig att han mördat de här stackar människorna. Men det har han gjort.
Citera
2018-03-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Therese Edin:
- Är du en våldsam person?
Therese Edin:

Therese Edin:
- Inte det allra minsta.

Therese Edin:
- Har du varit våldsam mot någon?

- Nej, aldrig.

Nej, han är så snäll och fredlig så.
Knappast nån som går på hans lögnaktiga trams om ytterligare några figurer inblandade.
Och som påpekats tidigare: hur fan kan det komma sig att det finns spår från honom, hans
ena sko, om han redan hunnit lämna huset innan det mördades och det hälldes ut all den
här saften, spriten och rengöringsmedlet? För inte hälldes allt det här ut innan
morden begicks, halsar som skars av.

Therese Edin:
- Hade du inte någon tanke på hur de två andra skulle ta sig från huset om du inte skulle komma tillbaka?

Therese Edin:
- Jo, det tänkte jag på. Men jag antog att de skulle ringa mig om de ville att jag skulle hämta dem, det var därför jag också höll mig i området några timmar.

Lustigt också att de där två andra lät honom behålla hela bytet från rånet.
Inte så mycket som en krona gjorde man anspråk på.

Var tydligen stadda i kassan därav skänkte de sin dej..
Citera
2018-03-01, 16:21
Medlem
sannes avatar
Men även om de nu tar hänsyn till 2 personer till måste väl MGM åka för mord?

I tejpningen som han erkänt och hans handske fastnat (FUP D sid 83) ser man tydligt att det är i det yttre laget tejpning som hans handske fastnat . Enligt rättsläkaren är både tejpning och knivskärning - dödande.

Han hade ju kunnat frias om han endast tejpat mun, men i FUP ser man tydligt att han tejpat hela ansiktet.
Citera
2018-03-01, 16:22
Medlem
Citat:
Men även om de nu tar hänsyn till 2 personer till måste väl MGM åka för mord?

I tejpningen som han erkänt och hans handske fastnat (FUP D sid 83) ser man tydligt att det är i det yttre laget tejpning som hans handske fastnat . Enligt rättsläkaren är både tejpning och knivskärning - dödande.

Han hade ju kunnat frias om han endast tejpat mun, men i FUP ser man tydligt att han tejpat hela ansiktet.
Han har ju erkänt att han tejpat och tejpningen är dödande. Oavsett om han inte tejpade allt är han rökt. De har gjort det tillsamman och i samförstånd.
Citera
2018-03-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
”11.35: 24-åringen fortsätter: “Jag fick även tillbaka mina skor, jag vet inte varför de hade dem men jag gissar att de hade tagit dem när de satt i baksätet, min gissning är att han tog av sig sina skor och tog på sig mina, som låg i bilen.”

https://norrkopingnews.se/blaljus/live-24-aringen-hors-i-ratten-folj-minut-for-minut/

Vet snart nte om jag ska skratta eller gråta. Han ljuger som ett litet barn.

Sen undrar vi förstås vilka skor som var kvar i bilen efter bytet?
Och om de (Mattias/Elias) fick tillbaka sina skor dagen efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in